Hasta la vista, Mai!

For å være ærlig, trodde jeg ikke det var 1. juni før i morgen! Men som alltid føles det ålreit å ta et lite dykk i hjernearkivet og mimre litt tilbake til måneden som har gått – og spesielt fint er det når det atpåtil er min yndlingsmåned 🙂

 

MAI

Beste kjøp

Kan et bryllup kategoriseres som et kjøp? I såfall må jeg jo velge det. Alt fra kvelden på Latter, opplevelsen på Escape Room, og den magiske matreisen på Kontrast. Terningkast 6 på hele helgen! Og at jeg nå er gift, da. Et godt kjøp, haha.

Dessuten må jeg ikke glemme kortet jeg kjøpte til Peter sammen med morgengaven. Det bare lyste mot meg i butikkhylla 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Verste bomkjøp

Jeg kjøpte tre nye blondetruser som så veldig fine ut i butikken. Men som med mange andre blondetruser, så graver de seg langt inn i både rufsetufsa og rufsetufsen når jeg går. Så de havner nok dessverre i søpla – for man gir vel ikke bort truser? Eller selger dem på finn?

 

Peter-øyeblikk

Vet ikke om det skyldes at han nå er en gift mann, men jeg syns rett og slett Peter har blitt mer huslig! Han har kanskje ikke blitt mer ryddig, men i går vasket han plutselig bordet på verandaen med en klut. Kan ikke huske at det har skjedd før, i alle fall ikke uten å ha blitt oppfordret av meg på forhånd. Hadde jeg visst at dette er et resultat av endret sivilstatus, skulle vi giftet oss mye før.

 

Christina-øyeblikk

Det må jo bli øyeblikket da Peter tok meg på fersken med hånda langt inni godteriskapet. Jeg hørte det kom noen, men hadde ikke regnet med at han filmet. (Se video)

 

Fullførte prosjekt

Utdrikningslaget som har ligget og surret i hodet mitt i flere måneder er endelig overstått, og det er så deilig å ikke måtte juge til noen lenger! Spesielt svoger’n min, tror det kommer til å ta noen år å bygge opp hans tillit igjen. Han er som sagt verdens snilleste, og var så behjelpelig i dagene før utdrikningslaget. Jeg måtte dra hvite løgner på rekke og rad for at han ikke skulle forstå at han selv skulle drikkes ut den samme dagen, og selv om han såklart forstår i ettertid at jeg måtte juge, så tror jeg kanskje han syns jeg løy litt for mye til å kunne tilgi 100%..

 

Prosjekt som videreføres til neste måned

Jeg har enda ikke rukket å kjøpe blomster til å ha på verandaen, så det gleder jeg meg masse til å komme i gang med! Jeg elsker å plante, men jeg hater å vanne. Så det er bare å krysse fingrene for mye regn i år også. Neida.

 

Gladeste øyeblikk

Vielsen på tinghuset. Det var så fantastisk å si JA!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Flaueste øyeblikk

Altså, jeg lar meg ikke så lett vippe av pinnen av litt nakenhet, men han aktmodellen i utdrikningslaget.. Å tegne en naken kropp var gøy, men jeg ble litt satt ut da vi skulle tegne “Elefanten i rommet”, mens bruden skulle sitte en halvmeter unna ham og beskrive hva hun så. Og når “Elefanten” begynte å endre både form og retning, ja da må jeg innrømme at jeg ble en smule satt ut. Men det var verst for brur’a.

 

Bilde som aldri havnet på bloggen

Peter syns det er så harry at jeg bestandig går med mobilen i baklomma. Og jeg ser jo at det ser teit ut – det er bare så sabla praktisk!

Friskus

Denne måneden har det vært så hektisk at jeg knapt nok har rukket å spise. Men på hytta forrige helg gikk jeg rundt vannet sammen med svigers, svigerinne og svoger, ikke bare var det superkoselig – men skrittelleren satte ny rekord så det sang etter. Deilig!

 

Daffus

Jeg liker egentlig ikke å lufte hunden i joggebuksa, men i mai har det blitt mange joggebukseturer. Jeg føler meg rett og slett litt daffus i joggebukse, sånn er det bare.

 

Favoritt-blogginnlegg

Denne måneden var nok “Ruttantuttantei ♥” favoritten. Jeg tenker ekstra mye på Farfar når liljekonvalene spretter opp av jorda, og er så takknemlig for de gode minnene.

 

Yndlingssanger

Møme – Aloha (Blir bare ikke lei denne!)
The green children – Dreamers (Embody remix) (Refrenget ♥)
Kohilo & Kristian Park – In time (Sukk.)
Skinny Days – The one that got away (Blir bare glad!)

 

/ Takk for nå mai – og velkommen juni, håper du blir fin!

13 kommentarer
    1. plastflaske med vann, dytt tuten ned i jorden. Voila! selvvanning! trenger ikke fikse det før vannet er borte. kjekt for de som hater å vanne. og går forsåvidt ann å prøve gjemme flasken litt da 😉

    2. I fjor hadde jeg faktisk selvvanningskasser, men det viste seg at det ble enda verre! Jeg tenkte alltid at vannet ville holde lenger enn det gjorde.. Hehe. Skal teste plastflaske-trikset, og gjemme flasken 😉 Takk for tips!

    3. Jeg har også alltid mobilen i baklomma. Er så praktisk når jeg har en liten propell som alltid løper i omvendt retning av det vi skal 😛
      Bloggen din har kommet opp som den siden jeg leser mest etter VG, så det sier sitt. Digger bloggen din rett og slett ! 😀

    4. Du kan levere alt av tekstiler til Fretex. Mye mer miljøvennlig enn at trusene går i restsøpla;) så vet du det. Forresten fantastisk blogg du har. Har ikke barn selv enda, men i en jungel av småbarnsfamilier på alle kanter er det moro å se hvordan dere løser hverdagen:) Dessuten er dere et flott par- gratulerer som herr og fru.

    5. H&M har også klesinnsamling, alle tekstiler som ikke kan brukes blir resirkulert!:) Alle butikker har innsamlingsbokser, ta med tekstilene i poser og gi beskjed til en av de ansatte. Da får du også en kupong på 10% avslag som du kan bruke på et valgfritt plagg 👌🏻☺️

    6. Jeg pleier også å ha mobilen i baklomma, veldig praktisk når jeg bærer rundt på en baby om dagen. Ulempen med det er at jeg flere ganger har glemt at den er der i ammetåka, går på do, drar av meg buksa… Plump! Nå har jeg en vanntett mobil da min forrige ikke tålte den tredje runden i do 😉

    7. Når det gjelder mobil i baklomma, er det jo egentlig ikke så rart at det er der den havner. Lommene på damejeans er jo så mye trangere og mindre enn på herrejeans, at det er jo helt umulig å ha den andre steder enn på rumpa! Ja til større lommer!

    8. Så herlig! Mai er hvertfall min favorittmåned med mange røde dager, 17.mai og bursdag (stas sjølv om ein berre kjem nærmare grå hår, hihi. Heldigvis i 20 åra i fire år til ;))
      Eg og har alltid mobilen på baklomma.. *rettelse: hadde* Eg gjekk vekk frå den vanen når eg sku på do ein gang og drog ned buksa og plutselig drukna mobilen min i do 😀 haha. Så husk å passa på å ikkje ha den på baklomma hvis blæra begynner å bli full! Haha
      Håper du får ein fin juni-måned! Klem 🙂

    9. Visste du at Camilla Sunde i The green Children (hun som synger i “dreamers”) er norsk? Gøyalt da! Jeg digger den versjonen av sangen sjøl, jeg. Hihi..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg