Hei alle menn!

I går var Peter og jeg i Oslo i møte hos Nettavisen sammen med de andre Side2-bloggerne, og underveis i møtet dukket det opp ny og ganske uventet informasjon..

For møtet gikk over flere timer, og det var mange forskjellige ting vi skulle gjennom. Og da temaet var leserandel og statistikk og demografi, kunne sjefen vår fortelle at Peters blogg Pappahjerte, hadde den desidert høyeste kvinnelige andelen lesere av samtlige av bloggerne!

Det ble litt fnising rundt bordet, for Peter satt der som eneste mannlige blogger – og vi hadde vel alle forventet at det var en av oss andre som skulle sitte på de tallene..

Men da ble jo jeg litt nysgjerrig på hvordan det ligger an hos Konatil – for med tanke på innkomne kommentarer både her på bloggen, Facebook og Snapchat, skulle man jo tro jeg hadde 100% kvinnelige lesere. Det er så godt som bare jenter som kommenterer – så hvordan ligger det an egentlig, er det noen kællær som stikker innom på fast basis også..?

Jeg fikk sjokk da jeg så tallene, det viser seg nemlig at 21% av dere faktisk er menn! Utrolig artig – jeg vet ikke hvorfor jeg ble så sjokkert, det har bare aldri falt meg inn at det jeg skriver er spesielt interessant for dere..

Det første Peter sa var:

– Hææææ? Hva i all verden gjør de på din blogg?!

Men så, da vi satt i bilen på vei hjem fra Oslo i går kveld, oppdaget jeg noe rørende. Jeg skulle bare kjapt sjekke kommentarfeltet på vaksine-innlegget, og gjett hva jeg fant!

Wow! En mannlig leser som kommenterer – det tror jeg er første gang! Og jaggu har han ikke fått med seg at jeg ikke er så stødig i engelsk.. Smelt ♥

Så nå vil jeg i grunnen bare si hei. Hei alle menn som stikker innom – selv om jeg ikke visste om dere, så syns jeg detta var stas! Veldig moro at dere er her, og jeg får selvfølgelig lyst til å be dere om å legge igjen en kommentar og fortelle litt om dere selv..

Men let’s face it.. Det kommer dere ikke til å gjøre likevel 😉

 

/ God fredag! Kvinner og menn

32 kommentarer
    1. God kveld!
      Jeg så du savnet kommentarer fra menn, så her kommer en.
      Jeg leser i utgangspunktet smultring antall blogger, men kom over ditt innlegg om vaksinering.
      Jeg er på ingen måte enig med ditt førstevalg, men er glad du på et tidspunkt ombestemte deg!
      Vi kan vel være enige om at den sikreste vitenskapen er etterpåklokskapen?!
      Allikevel vil jeg understreke at det du kaller redsel, kaller jeg feighet og egoisme!
      Hadde det vært slik at alle bukket under for redselen ville verden sluttet å gå fremover.
      Jeg har ikke barn selv, og kan ikke på noen måte sette meg inn i følelsen… så tvilen kommer deg til gode 🙂
      Men alt i alt… et godt skrevet innlegg, med gode poenger og et godt resultat! 🙂
      Er forresten 30 år fra Oslo… siden du etterlyste litt “hvem vi er”.

    2. Hei
      Sier som forrige taler – leser ikke blogger, men har ett unntak. Rett og slett fordi bloggen din er befriende fri for det jeg ofte forbinder med blogger (ref. Paradise Hotel-generasjonen), samt at du skriver godt.
      Gift, førr, avlegger på 6 år.

    3. Sporadisk leser, første kommentar. Tror ikke det er vanlig at menn kommenterer. Vi leser og er ferdig med det. Lest Peter sin blogg siden begynnelsen og fulgt deg på insta siden han la ut bilde av telefonen når han fortalte at han var på do med emojier. Her tenkte jeg at disse menneskene liker jeg.

    4. Det er jo ikke rart at de leser bloggen din (både kvinner og menn). Du skriver veldig godt, og er så befriende lite selvhøytidelig.
      Har selv fulgt bloggen din fra starten, og må si jeg liker den hakket bedre enn pappahjerte sin. Hadde det ikke vært for dine gjesteinnlegg på bloggen hans, vet jeg ikke om jeg ville titta innom den heller. Nå følger jeg begge fast, men kommenterer aldri (før nå).
      Gleder meg til nye innlegg hver kveld (men skjønner jo at det ikke alltid blir tid). Har selv to små barn, og kjenner meg ofte igjen i de situasjonene du skildrer.
      Stå på!

    5. Hei Christina!
      Fulgt deg en stund. Befriende, småfrekk og søt. Jeg og min kjære leser bloggen gjevnlig. Vi er småbarnsforeldre og står i det samme som dere.
      Var sammen med noen kompiser og røpet at jeg leste en blogg, dameblogg. Først råguttelatter så sier tjommi Christian ; hø-hø jeg følger de begge jeg.
      Ønsker dere alt godt.
      Hilsen John Karsten

    6. Nå er jeg ikke mann men har opplevd det samme på min blogg. Jeg retter meg mot mødre og det er veldig overraskende at mange menn leser! Digger bloggen din forresten, som han over skrev er den så lite selvhøytidelig. Rock on!

    7. Ingen smykke elsker.. så igjen, neglelakken diiiin??😍 Hva heter den? 😜
      Så kult med mannlige lesere!😍 Liker at de lusker i kulissene, de leser jo “aldri” blogger😂
      Goooood helg💗

    8. Okei då!!
      Som Frank skriver; hvis du insisterer.
      Mannebein hær.
      Sykepleier, 32 år, tobarnspaps, singel men svært forelsket 🙂
      God helg!

    9. Bergenser, klimaflyktning og lykkelig samboer med Linda. Vi lever og ånder i Larvik. Vi venter tvillinger i August. Babyfest ble arrangert for meg av mine kompiser. Sjokkert ramlet jeg inn hjemme der var det bleiekake, muffins og en kald en. Sambo Linda nekter for å ha noe med dette å gjøre.
      Vi venter gutt og jente.
      Vi gleder oss veldig . Vi har mistet to små engler så dette er vår revansj 🙂
      God sommer og si til Peter at jeg er innom hans blogg også.
      Beste hilsen Johnny

    10. Jonas,36,gift,skilt,gift,lykkelig,far,til to,hund,katt,bil,hus,hage,liker Ludo ,taco,sommerkotelett ,potetsalat,Snickers . Siden du insisterte og vi ikke kom til å gjøre det likevell.

    11. Næmmen..
      Nå blei eg nesten litt fornærma her.. At eg, som muligens innehar rekorden for flest laaange kommentarer som nesten kan gå for noveller.. Inne på mange av dine strålande innlegg.. Verken blir huska oppe i det heila her, eller ikkje blir anerkjent som “mannlig leser”
      E det muligens fordi eg har ein blogg sjøl, kanskje..??
      Men uansett, så e det nesten litt muntert bedrøvelig, at man ikkje sette djupare spor.. Når man virkelig legge seg i selen, og skrive kommentarer rett fra hjarta, te dine innlegg..
      Og når eg sitte her og kommentere igjen.. Fylt opp av indignasjonens selvrettferdige harme, og ikkje heilt kan tyda livets kompass.. Fordi Konatil rett og slett ikkje huska, mine sjelfulle og humoristiske små anekdoter av svar, te hennas innlegg..
      Som igjen sannsynligvis enten har vært såpassa vittigt, at eg har funnet ut at eg vil bruka “litt” tid på å skriva ein kommentar tebake på innlegget..
      Tjera vena meg..
      Eg som virkelig trudde mine finurlige små betraktningar, oppriktig blei funnen bittelitt i øvekant underholdande.. Og kanskje satte ein liten positv kjede av reaksjoner igang, inni ditt flotte vesens styringsenhet.. Eg som har storkosa meg mang ein gang med dine morosamme, sjelfulle og te tider vidunderlig komiske innlegg..
      Og til og med, endte opp med å få ein liten gjestevisitt fra deg og, i kommentar feltet på ett av mine innlegg.. Tidligt i min karriere som bloggar..
      Eg ska altså ikkje reknast med som ein “mannlig lesar”.. Eller har rett og slett forsvunnet hen, ut i det bunnløsa havet av forglemmelse..
      Gudhjølpe meg og herrens hærskare..
      Detta e rett og slett det nærmaste du har kommen utestengelse og vidare sanksjoner i fra meg, altså.. Det må meir eller mindre vær det klaraste rauda kortet på lenge, ein offsideglipp av dimensjonar at eg liksom ska bli strøken ut av ligningen.. På detta viset her.. ??
      Det faktumet at “Ploink” innlegget, fra når du ikkje heilt fatta ka bilen ga beskjed om.. Fortsatt e ett innlegg, eg plutselig bare må ta meg ein tur inn for å lesa.. Bare for å muntra opp hverdagen, som man gjerna har hengt på ein knagg for ei litå stund.. Mens man ydmykt dyrka håpet om ei meining med tilværelsen, som småbarns Fatter..
      E ein så tungveiande årsak te å ikkje boikotta bloggen din.. Så hadde det gjerna blitt 3 kampar(innlegg) på benken her altså..
      Men la gå.. La notå gå.. Me e bare mennesker alle som ein.. Eg ska sjå gjennom fingrane denna gangen her,,
      Eg holdt på å sei at eg har nesten ikkje ord.. Men det måtte blitt den største selvmotsigelse på lange tider..
      Jøje meg altså…
      E det mulig?? …. =D =D =D ..
      Ps.. Tar nåken detta på fullt alvor, så les eingang te.. Med humor brillene på.. ;D

    12. Hø-hø…….. kult innlegg Frode. Fikk meg en god latter. Spent på hva kona til svare.😂👏👏👏👏👏👏
      Hilsen Tore Vorren

    13. Fast mannlig leser. Kom over Pappahjerte ved en tilfeldighet i 2012(?), og synes han skrev så utrolig morsomt at jeg ble en fast leser av bloggen til din mann. Likte alltid gjesteinnleggene dine på hans blogg, så gleden var stor da du også startet! Har lest din fast fra dag en 🙂 Forlvrig bare deg, Petter og Sofieelise (fordi hun av og til skriver noen skikkelig gode innlegg) jeg leser 🙂

    14. Hei Joakim! Tusen takk for at du som førstemann valgte å legge igjen noen ord – det var trivelig! Ettersom du fant veien til bloggen min via vaksine-innlegget er du jo ganske fersk 😉

      Jeg har valgt å la være å kommentere vaksine-debatten noe ytterligere, først og fremst fordi jeg føler jeg har sagt det jeg ønsker å si. Men jeg kan forsikre deg om at redsel og feighet og egoisme er tre vidt forskjellige ting, så der er jeg veldig uenig med deg.
      Når man har opplevd alvorlig sykdom over veldig mange år, er man ikke feig som er redd for at barna sine skal havne på samme sted. Da er man livredd.

      Men siden du ikke har barn selv, så skal tvilen komme deg til gode også 😉
      Håper du får en god sommer!! 🙂

    15. Hei Asle! Haha, avlegger 😉 Takk for finfin kommentar – det er nok et ganske langt sprik mellom min blogg og Paradise-generasjonen ja. Så når jeg begynner å føle meg for gammel på blogg-samlinger, så skal jeg heller tenke på dine ord om at det heller er befriende å være 35 og skrive om litt andre ting. God søndag!

    16. Hah, nå måtte jeg le! Hadde nesten glemt det insta-bildet.. Artig at du fant veien til bloggene via det bildet! Trivelig at du følger med, og tusen takk for kommentar 🙂

    17. Takk anonym! Jeg blir litt fnisete når noen sier de liker bloggen min hakket bedre enn gubben sin, for etter to år føler jeg fortsatt at blogging er hans banehalvdel. Men tusen takk for fine ord, og at du kommenterte selv om du aldri gjør det! God sommer til deg 🙂

    18. John Karsten, du er en tøffing! Ikke mange som tør å innrømme for kompisgjengen at de leser blogger – ingen av mine kompiser tør si det hvertfall, selv om noen av dem fra tid til annen er overraskende oppdaterte på livet mitt 😉 Takk for at du og kjæresten leser, og takk for trivelig kommentar! God sommer til deg og familien 🙂

    19. Det er så rart når man ser for seg at man bare skriver for jenter! Umiddelbart tenkte jeg at jeg blir nødt til å slenge inn noen mannevennlige innlegget framover, haha – men tror jeg dropper det 😉 Takk for kommentaren Freshsister, lykke til videre med bloggingen!

    20. Enda en sykepleier – så fantastisk! Singel, men svært forelsket, nå fikk jeg nesten sommerfugler i magen på dine vegne. Det er lite som slår en skikkelig forelskelse, krysser fingrene for at du kan endre sivilstatus snart 🙂 God sommer, med masse sommerfugler i magen!

    21. Takk Thomas, så trivelig! Var innom bloggen din og snoka i går – nå er jeg veldig nysgjerrig på hvordan du får alle personlighetene til å svare på så mange spørsmål, moro! 🙂 Lykke til med bloggingen selv, og takk for at du stikker innom min blogg også 🙂

    22. Men er nett like oss kvinnfolk, de elsker humor og en god dose selvironi. Kan ikke motstå bloggen din da 😀
      God sommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg