Ikke bare smart, men helt genial

/ Annonse

Det er én uke siden Peter og jeg kjørte i gang den store konkurransen om hvem av oss som er best bak rattet – og allerede nå er vi i ferd med å se resultater 😉

Vi har altså fått oss Smart bilforsikring fra SpareBank 1, og dermed også mottatt en smartplugg i posten, som vi har montert i bilen. Pluggen kobles via Bluetooth til Spinn-appen – og så er man klar for å kjøre, og forbedre sin kjørescore!

God kjørescore oppnår man når man kjører med flyt, noe som igjen gjør at man kan få lavere pris og andre fordeler på bilforsikringen. Og vi har altså valgt å dra i gang en aldri så liten kjørekonkurranse for anledningen 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
100 av 100 i kjørescore, sa du? 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Let’s go!
 

Og det som slo meg etter første dag med kjøring, var at konkurransen ville vært mest fair dersom noen installerte smartpluggen uten at vi visste det.. For selv om jeg føler at jeg kjører som jeg vanligvis ville gjort, så har Peter virkelig satt inn støtet!

Konkurransemenneske som han er, er han altså fast bestemt på å vinne dette, og mannen kjører derfor både unormalt smidig og balansert, uten hard bremsing eller krappe svinger.

Og det har jo fått meg til å innse at det er nettopp derfor denne forsikringen er helt genial! Hensikten til SpareBank 1 er at de ønsker å motivere og belønne tryggere adferd i trafikken, og det virker!

For det at man hele tiden kan forbedre bilens kjørescore, samt få tilbakemeldinger på kjøringen underveis – gjør helt enkelt at man blir en bedre sjåfør. Jeg trodde ikke det skulle virke så bra, men det funker fordi man vet at bremsing, akselerasjon og svinging registreres.

Og det er faktisk akkurat det lille ekstra som skal til for at man fokuserer 100% på å kjøre med flyt når man sitter bak rattet. Og kjøring med flyt indikerer at du er en oppmerksom og en trygg sjåfør – og oppmerksomme sjåfører kommer sjelden ut for ulykker.

Det er såklart ekstra moro når man har en konkurranse gående slik som Peter og jeg har, men enda viktigere er jo tross alt selve gulroten; at man kan oppnå lavere pris på bilforsikringen.

Dere som så snapstoryen min i går, fikk se bildagboken i Spinn-appen, med oversikt over bilens score. Hver kveld titter vi nå innom dagboken for å sjekke status, og det er like moro og spennende hver kveld 🙂

Min beste kjøredag til nå, er 23. juni – ganske bra flyt i kjøringen, men ser jeg må jobbe litt mer med gassen:

    Apropos Spinn-appen, så vet jeg at det pappaen min setter aller mest pris på, er at det følger med direkte veihjelp.. For ja, jeg ringer fortsatt Pappa dersom jeg trenger hjelp – og hver gang jeg skriver om dette på bloggen, får jeg bestandig mange spørsmål av typen: “Si meg, hvem ringer Pappa?! Har du ikke en mann?”

    Svaret mitt er som alltid at Peter er så lite handy når det kommer til bil, at kompetansen hans stopper etter “påfyll av spylervæske”. Men skulle jeg trenge hjelp nå, så kan jeg trykke på “Veihjelp” i Spinn-appen, så finner den automatisk posisjonen der jeg befinner meg – og jeg kan bestille veihjelp direkte hos Viking.

    Vinn vinn: Pappa slipper å rykke ut, og Peter slipper å klø seg i huet 😉

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    Trenger du veihjelp? Trykk på “Veihjelp”!
     

    Jeg elsker gode reklamefilmer, og denne videoen beskriver hvor enkelt det fungerer i praksis:

    Ønsker du også å bli en tryggere sjåfør og få lavere pris på bil-forsikringen? Les mer om Smart bilforsikring her!

    / Fortsettelse følger.. 😉

    4 kommentarer
      1. Helt genialt! 😀
        Men nå skjønner jeg også frustrasjonen til menn når det gjelder kvinner bak rattet. Du har riktig nok kjørt veldig pent, men snittfart på 35 km/t på 22 km? Jeg hadde hoppet av og heller tatt bussen 😂

      2. Det stemmer nok dessverre.. Det trengs en diagnoseport for å montere smartpluggen – og de fleste biler fra 2004 har det. Da vet du hva du skal se etter dersom du trenger ny bil i framtida 😉

      Legg igjen en kommentar

      Obligatoriske felt er merket med *

      Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
      Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
      Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

    Siste innlegg