Sommer på jorda

I går formiddag kjørte vi forbi den gamle ungdomsskolen min, og jeg stusset litt på at det var så tomt der. Men så kom jeg på at alle elevene selvfølgelig har tatt sommerferie for lengst, og med ett var tankene mine tilbake til ungdomsskoletida.

Da selve definisjonen av lykke var den siste dagen før ferien, og man visste at om bare få strakser lå åtte lange, deilige uker og ventet. Sommerferie. Ingen lekser, ingen prøver, ingen kjipe lærere, ingen pugging. Bare glede. Fy flate.

Selv om vi ikke akkurat har ungdomsskoleferie nå, så har den herlige sommerfølelsen sparket inn for fullt de siste dagene. Og i dag slang vi oss i bilen for å gjøre noe som har blitt en fast tradisjon de siste årene, nemlig prosjekt familie-hageblomster!

Det går rett og slett ut på at vi drar til et hagesenter, og Peter, barna og jeg plukker ut et par planter hver. Alle får såklart velge fritt, så drar vi hjem og planter dem sammen i større krukker, og hvert år er det like spennende å se hvordan krukkene ser ut til slutt 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Årets vakreste familie 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Disse var bittesmå da jeg kjøpte dem i juni – innser at det gjør susen å huske å vanne.. 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Noen har dilla på lilla
 

Mens vi holdt på, kom jeg plutselig på en annen liten luring som også var klar for litt jord nå – etter mange, mange uker i vann…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Min lille avokadospire!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ned i jorda med seg 🙂
 

Så nå er sommeren endelig i gang, familie-hageblomstene er på plass, og trappa smiler fargerikt. Da gjenstår bare å huske og vanne..

Og å nyte sommeren som om det var ungdomsskole-ferie 🙂

 

/ God lørdag

6 kommentarer
    1. Nydelig! Hva heter de flerfarget blomstene i familiekrukka? Må være de fineste blomstene jeg har sett! Må ha sånne!

    2. Så koselig med familieblomster 🙂 Er selv spent på hvordan minis solsikke blir til slutt på vår innglasserte veranda. Den vokser iallfall 😀

    3. Jeg går på ungdomsskolen selv og må bare si at du beskrev følelsen av sommerferie helt riktig!
      Jeg digger bloggen din og deg❤
      Du er et godt forbilde, Christina!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg