Juli som gikk

Aaaah, første dag tilbake til hverdagen – det har vært både litt deilig og litt trist. Akkurat som det skal være etter en fin sommerferie! Og siden dette atpåtil er julis siste dag, passer det jo perfekt med en liten oppsummering.

Jeg elsker fortsatt tilbakeblikk, og selv om jeg klamrer meg fast til at august pleier å by på mange fine sommerdager, gleder jeg meg over at årets sommer har servert oss sol og atter sol i Vestfold.

Men nå, en liten oppsummering før august sparker i gang!

 

JULI

Beste kjøp
Jeg ble hoppende glad da jeg fant disse rammene i en restekasse da vi var i Kongsvinger i forrige uke, og ble helt fra meg da jeg så at de kostet 10 kroner stykket! Så da kjøpte jeg like godt fire stykker 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Verste bomkjøp
Jeg kjøpte en regnponcho før Stavernfestivalen – fikk ikke bruk for den i strålende sol… 😉

 

Peter-øyeblikk
Han er jo generelt en bra mann, men jeg må si jeg elsker humoren hans når han kjøper blomster til meg fordi Jakob Oftebro har blitt singel. Det er liksom søtt og hysterisk artig på samme tid 🙂

 

Christina-øyeblikk
Jeg digger Snapchat, spesielt de gangene jeg kan finne på noe på Peters bekostning. Så da han sovnet mens vi vasket bilen i helgen, så jeg mitt snitt – og aldri før har snap-innboksen min kokt så mye, haha! Særlig denne slo an, og jeg må innrømme at jeg fikk helt latterkrampe selv også:


Umulius82 leverer på snapchat 😀
 

Fullførte prosjekt
Jeg kan ikke tro at juli har vært den mest produktive måneden på veldig lenge, men det har den altså. Vi har malt rommet som skal bli vårt nye soverom, vi har flyttet senger, skrudd opp kommoder og er i ferd med å komme i orden allerede. Det minner meg på at jeg må ta i bruk ordtaket til han treningsguruen på NRK: “Berre gjer da”.

 

Prosjekt som videreføres til neste måned
Nå som jeg så hvor fort det gikk å male soverommet, er jeg litt gira på å få malt det mørke kontoret til Peter i en lys og fresh farge. Berre gjer da!

 

Gladeste øyeblikk
Høres vel litt rart ut, men hele ferien har vært glade øyeblikk. Både Peter og jeg har vært litt på jobb hver dag, men vi har vært veldig flinke til å logge av når vi har kunnet. Og det har vært både viktig for huet og godt for familien ♥

 

Morsomste øyeblikk
På Stavernfestivalen var det veldig mange som stoppet Peter for å si hei, og en av dem var en ung gutt i starten av tjueårene. Han sto sammen med kompisene sine, og da Peter gikk forbi, spurte han pent om han kunne ta en selfie. Han forklarte at han hadde sett Peter på Bloggerne på TV, men at han aldri hadde lest bloggen hans. Peter slo av en prat, tok selfie og high five, og rett før vi skulle gå videre, mumlet gutten: “Æh, okei da, jeg leser bloggen din også. Fast faktisk”. 😉

 

Bilde som aldri havnet på bloggen
Kommentar unødvendig…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Friskus
Dere som har sett storyen min på Snap i dag, vet at jeg har vært støttemedlem på treningssenteret siden Peter meldte meg inn i mai… Men i dag kom jeg meg altså opp og ut rett etter frokost, og selv om det gikk sånn passe siden jeg ikke husket hvordan jeg skulle ta øvelsene, så var jeg hvertfall på plass i lokalet! Friskus on fleek 😉

 

Daffus
Sommerferie. Støttemedlem. Nok sagt.

 

Favoritt-blogginnlegg
Innlegget om bønneplantene jeg hvert år får av Mormor og Este. Familie altså ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Yndlingssanger
Coldplay – A L I E N S
Imitiating Aeroplanes – Hourglass
Zak Abel – All I ever do

 

/ Takk for nå juli – og velkommen august, håper du blir fin!

12 kommentarer
    1. Liiitt random spørsmål, men hvor har dere fått tak i, og hvilken mikrofon bruker dere når dere spiller inn Gjesterommet? Og har dere noen podcasttips? 🙂 I oppstartsfasen av å lage podcast for et treningssenter jeg jobber på se, hehe 😉

    2. Peter skal sjekke det for meg, ingen av oss husker hva slags mikrofon det er, hehe 🙂
      Og når det gjelder tips, anbefaler Gjesterommet å spille inn nye episoder oftere enn to ganger i året 😉

    3. ok denne må jeg ta på litt halv engelsk – men ‘who the HELL knows the colour coding’ på en vegg? og St Pauls blå – hva i…beklager ikke mening å være trollet, men jeg bare føler at jeg henger etter med ting og tang; en dag vil jeg også bli voksen og kunne jotun farger; men jeg er fanken meg 37 nå..hva skjedde med livet mitt, fokkit . thats it…im going into midtlivskrise asap nå! #jotun #life #stpaul

    4. Hahaha! Ingen grunn til panikk, jeg hadde heller ikke peiling før jeg bestemte meg for å finne farge til veggene i tv-stua for TO år siden.. Det har tatt meg to år å bestemme meg, bare derfor har jeg vært innom veldig mange varianter. Og let’s face it, det er jo mye lettere å huske et fargenavn framfor en fargekode 😉 Hilsen 35 åring, på leting etter maling til kontoret 😉

    5. da er det tross alt håp + så at lenger oppe i kommentarfeltet så visse verken du or the P-man navnet på mikrofoenen; altså hadde du dratt fram joooo altså det er jo såklart ‘Micro 23-F Double G-unit modell V turbo mikrofonen det nemlig…men ok, jeg skal ikke terpe mer på dette innlegget nå, dette er fordi du mest sannslynlig er født i 1982 eller 1983…your just a little streetkid to me. ciao C-lady

    6. jeg vet det men når man er innvendig død og sitter på kontoret som jeg gjør og ser på en parkeringsplass så blir man desperat. takk for innspill.

    7. Hey, slå deg løs i arkivet mitt da. Når du likevel er her inne, mener jeg. Det kan jo dukke opp et og annet innlegg som du faktisk liker 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg