Bryllupstanker og bare litt nerver

Jeg sliter litt med huet for tida, dette er blant annet grunnen til at det går litt i rykk og napp på Snapchat om dagen… Det er mye som skjer utenfor bloggen, blant annet nærmer det seg bryllupet til lillesøster, der jeg atpåtil skal være forlover!

Nå som det er to uker igjen, er det kanskje på tide å begynne å tenke på talen.. Og noe jeg har lurt litt på de siste dagene, er om den grusomme opplevelsen med sceneskrekk-nerver i forkant av Vixen Blog Awards i januar, kan ha gjort at jeg er kvitt nervøsiteten?!

Jeg gruer meg i alle fall til en forandring ikke, jeg er bare litt stressa for hva jeg skal si. Og at jeg sannsynligvis kommer til å begynne å grine underveis. Det er så flaut når man får sånn pipestemme!


I bryllupet skal jeg dessuten kle meg litt lystigere.. 😉
 

Bryllup er jo uansett en dag med veldig mye følelser. Jeg pleier å knekke helt i kirken, for jeg blir så ufattelig rørt av musikk. Og sleng på to mennesker som skal si ja til hverandre, så har du oppskriften på ugly cry. Jeg kommer altså til å ha hovne øyne på absolutt alle bilder fra denne dagen, og det kommer jo til å bli flott – jeg som fra før har sånne øyne som forsvinner når jeg smiler.

Også har jeg enda ikke funnet ut hva jeg skal ha på meg! Valget står nemlig mellom to kjoler, og i følge Peter er det hipp som happ… Så jeg tror jeg blir nødt til å be dere om råd.

Så må jeg bare få si at det triveligste med sånne store bryllup, er at alle i den lille-store familien vår gleder seg skikkelig til å møtes! Jeg tror faktisk aldri jeg har vært på fest med verken kusiner, fettere, tanter eller onkler – og i alle fall ikke mamma og pappa! Så det blir knall, og sikkert litt rart 🙂

Peter har dessuten sagt at han tror han kommer til å danse. Og Peter danser aldri..

Men før jeg begynner å glede meg skikkelig, må jeg komme i gang med talen. Og jeg krysser alt jeg har for at nervene ikke kommer krypende 🙂

Beautiful wedding bouquet in hands of the bride
 

/ God fredag

10 kommentarer
    1. Vet hvordan du har det. Jeg var forlover for min beste venninne og grudde meg i månedsvis for talen. Hva jeg skulle si, visste jeg innerst inne, men å få det på papiret var ikke lett.
      Men jeg noterte stikkord i en dagbok. Ting jeg kom på, dag og natt. Tilslutt satte jeg sammen alt. Det ble en flott tale.
      Siden jeg hadde brukt god tid på å skrive talen, kunne jeg den nedten utenatt. Selve framførelsen kan jeg ikke huske, bare at det var helt stille. Bruden gråt og jeg skalv☺️
      Men fikk gode tilbakemeldinger fra alle i brylluppet. Talen var personlig og god. Og at jeg var nervøs, viste bare at jeg brydde meg om bruden og var et menneske med følelser. Masse lykke til. Husk at øvelser gjør mester. Og du får en god følelse av mestring etterpå😉

    2. Åh, så herlig!! Men du, da må jeg komme i gang! Jeg trenger all den tiden som står igjen til å lære meg den utenat 😉 Takk for inspirasjon!

    3. Guuud, jeg synes det er så mega pinlig å gråte foran andre atte hjelp! Jeg er sikker på at talen din blir dødsbra, du er jo veldig flink til å uttrykke deg her på bloggen, så den talen blir neppe et problem for deg 🙂 Vis oss kjolene, jeg er meeeer enn gjerne med på avstemming 😀 God helg til dere!

    4. Lykke til 🙂
      Jeg er også forlover og skal i bryllup i morgen. Begynte å tenkte på talen i går. Men nå er den ferdig og jeg er klar 😉

    5. Hei 😊
      Et lite tips til tale er å gjøre det til et eventyr; Det var en gang en prinsesse.. jeg gjorde det til bestevenninnen min da jeg var forlover for henne.. super respons 👏🏻 Og moro å skrive og fremføre 👍🏻😄😄 lykke til. Følger både deg og Peter, og det er utrolig gøy å lese deres forskjellige perspektiver på ting og tang.
      Mvh Edel

    6. Jeg er lettrørt så det holder – arvelig belastet – og griner for det minste! For et par år siden fikk jeg et råd om hva man skal gjøre når tåreflommen melder seg: knip i rompa! Det funker!!!! Og ingen merker det!
      Lykke til!

    7. Jeg var forlover i sommer og når jeg skrev talen tenkte jeg ikke noe på hvem som skulle høre på; bare hva jeg ville si til min beste venninne og hennes mann. Det tok meg faktisk bare 5-10 minutter å skrive den.
      Når talen var ferdig, tok jeg bort en liten anekdote/historie som jeg tenkte at ikke alle trenger å høre. Talen ble kjempe fin, rett fra hjertet, jeg fikk kjempe masse respons etterpå og mange kom bort å roste meg og sa at de ble veldig rørt av talen min.
      Så bare si det du vil si til brudeparet og gjør det. Rett før jeg skulle holde talen og nervene kom sa jeg til meg selv mange ganger: “Du er kjempe flink og du gjør ditt aller beste. Ditt aller beste er kjempe bra og dette får du til! 😀 ” I tillegg til at det er BARE en tale. Det er 5 minutter av et helt døgn der du skal si noen ord. Mange andre skal holde tale og bare vær glad for at du ikke er hovedpersonen 😉 Jeg vet at flere lager filmer som de viser frem, slik at de slipper å stå å prate.
      Jeg skalv som et aspelauv og begynte å gråte i talen, men folk sa bare at det viste at jeg brydde meg så mye om venninnen min og at det bare var fint <3 Det er også stort sett bare du som merker hvor nervøs du er, det synes ikke så godt utenpå som du tror.
      Så masse lykke til, dette går bra 😀
      PS: Og nei, du kan ikke gå i den kjolen ;P

    8. Hei på deg. Jeg må bare si hva jeg gjorde da min datter skulle gifte seg, for jeg så for meg at jeg kom til å gråte i et eneste kjør. Tror jeg kan kalle det mental trening. Jeg tenkte mye på hva som skulle skje, så for meg brudeparet, kirke, gjester, taler og alt som hører med. Fortalte meg selv at jeg ikke skulle gråte over alt dette fine. Dette tenkte jeg på i flere uker før bryllupet, og det er ikke til å tro, men jeg gråt IKKE. Helt ubegripelig, men sant. Prøv da vel. Kanskje det ikke virker, men det er ikke skadelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg