Jeg trenger kjolehjelp!

For noen dager siden skrev jeg at det nærmer seg bryllupet til lillesøster, der jeg skal være forlover! Jeg gleder meg veldig, men jeg har enda ikke klart å bestemme meg for hvilken kjole jeg skal ha på.

Jeg har nemlig to kjole-kandidater, og begge er like gode å ha på! (Komfort er faktisk et tema) Men så har det seg sånn at lillesøster skal ha to forlovere, og planen var egentlig at begge skulle ha på like kjoler. De ble kjøpt inn for evigheter siden, men de siste dagene har lillesøster og jeg diskutert om det blir for “forventet” at vi skal ha på det samme – og at det kanskje er bedre om vi velger forskjellige kjoler, men i samme farge?

Og så gikk det opp for meg at jeg jo faktisk sitter på en enestående mulighet til å be om deres mening! Jeg har nå to kjoler som begge er grønne, men de er veldig forskjellige.

Kjole nummer 1 ser slik ut, dette er altså varianten dersom vi skal gå for forskjellige kjoler:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den kjenner jeg nesten ikke at jeg har på, den er liksom like behagelig som en nattkjole. Også liker jeg at den er hel foran og bak, sånn at jeg kan ha på hvilken BH jeg vil 🙂

Men så var det kjole nummer 2, da. Kanskje ikke så lett å få et godt inntrykk så lenge den henger på hengeren..? 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
For den ser jo rimelig spesiell ut…
 

Denne kjolen består av to deler – og, hold dere fast, den kommer i one size!! For ei lita jente på 159 centimeter er det så godt som aldri et godt tegn når noe er one size…

Men følg med nå:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Først tar man på toppen.. Så drar man på seg skjørtet..
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Så er det to lange stropper foran, som kan knytes i utallige varianter! Genialt?
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg tenkte noe sånt som dette 🙂
 

Og hvis det blir kaldt utover dagen, kan jeg bare brette ned stroppene slik at det blir ermer!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hvis ikke dette er kult så vet ikke jeg!
 

Og rulle ermene opp igjen hvis jeg blir svett av å danse utover kvelden 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Thumbs!
 

Eneste problemet med one size er selvfølgelig at jeg må gjøre noe med lengden…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En smule lang, eller…
 

Men denne kjolen er laget av et sånt stoff som bare kan klippes rett av – så er den good to go! Kan jo nesten fikse det på selve bryllupsdagen.. Neida 😉 Joda.

Så, hva tycks? Kjole nummer 2 er jo helt nydelig såklart, men blir det for mye med to forlovere i den samme finstasen?

 

/ Synspunkter tas i mot med takk

106 kommentarer
    1. Helt klart nr 2! Den var kjempestilig og så så praktisk a gitt 😊 Er det lov å spørre hvor du har kjøpt den?

    2. Syns nr 2😍😍 så klart kan begge forlovere ha lik kjole og siden den kan knytes forskjellig så e jo det et pluss 😃

    3. Du var rå fin i kjole nr 2 syntes jeg 🙂 kjempe lekker!
      Ikke lett å finne noe som passer på lengda, når en stod sist i køen når centimeterne ble delt ut hehe 😉
      The struggle is real!!!
      Jeg er en halv cm kortere en deg, så jeg kjenner godt til problemstillingen!
      Den halve cm er så viktig å få med når jeg må si hvor høy jeg er hehe :p

    4. Definitivt kjole nr 2! 😉 Kjole nr 1 var veldig fin den også, men nr 2 var litt ekstra altså, noe som blir stas i bryllup! 😀

    5. Definitivt kjole nr 2 <3 Den var bare rålekker og du kledde fargen skikkelig godt!! 😀
      Selvfølgelig kan begge forlovere ha lik kjole! For selv om kjolen er lik er det ikke sikkert dere bruker den likt 😀

    6. Begge var veldig fine. Nr.2 var kul og genial! Gjør absolutt ikke noe om begge har lik kjole, om det er noe dere allikevel tenker på så kan dere vel bare knyte kjolene litt forskjellig?;-)

    7. Nr 2!Kjempefine begge to altså,Men den siste hadde det lille ekstra😉Lykke til med dagen både til søster og deg💕

    8. Kjole nr. 2 kan knytes på mange forskjellige måter. Så jeg ville kjørt kjole nr.2 til begge, men med ulik knyting for at det ikke skal bli helt likt. Google/pinterest vil nok kunne gi mange alternativer 🙂

    9. Nummer 2!! Den er nydelig, å nydelig på deg! Hva om dere snakker dere sammen å bare knyter forsljellig?😊

    10. Fine kjoler begge to, men jeg syns nr 2 var den fineste! Har aldri sett en sånn kjole før jeg. Skal selv i bryllup om noen uker og kunne godt tenke meg å gå i en sånn jeg også 😊 hvor kjøpte du den?

    11. Nummer 2, ingen tvil👍 superfin på deg.lurer også på hvor den er kjøpt siden du har fått med den toppen inni..det er det ikke på minsin🤔

    12. Nr.2, syns den hadde det lille ekstra 😊 Men fine kjoler begge to. Syns absolutt forlovere kan ha lik kjole.

    13. Uten tvil kjole nr 2 😍 Den var rålekker. Er det mulig å spørre hvor den ble kjøpt? Skal i bryllup selv og denne så helt genialt ut.

    14. Jeg ville gått for kjole 2. Dere kan jo prøve å knyte stroppene forskjellig, så blir dere ikke helt like. Liker veldig godt at forloveren har nesten samme kjole, men med sin egen, personlige tvist 😉 Kjole nr. 1 var også helt nydelig!

    15. Jeg stemmer for at du bruker kjole nummer 2! Hvis dere knyter de forskjellig til vielsen og når dere skal ta bilder så ser det jo bare kult ut etter min mening. Jeg har sett utallige bilder av forloverer og brudepiker i forskjellige kjoler, men i identiske farger, så hvis dere knyter kjolene forskjellig har dere jo muligheten til å oppnå samme effekt 🙂 Etter vielsen og hvis det blir dansing, eller kaldt osv så kan dere jo gjøre som dere vil da folk allerede har sett dere i finstasen 🙂 Hvis du søker: “Bridesmaid dresses same color different styles så ser du jo hvor kult det kan bli! Den kjolen deres kan kanskje knytes sånn at man bare har en skulder også? Det virker som at mulighetene er maange hvert fall 🙂 Lykke til med bryllup, taleskriving, inngåing av sko og alt annet som hører med <3

    16. Uten tvil: nummer 2!!!!
      Og jeg har gått på blemmen å “bare klippe av”- ikke gjør det! Jeg måttet bytte kjole 30 min før vielsen da hele det nedre partiet av kjolen raknet!
      Så sterk anbefaling: sy en sikkerhetssøm nederst!

    17. Helt klart kjole nr 2 den var superfin på deg oxo så genial og praktisk 🙂
      Jeg syns ikke det blir for mye med 2forlovere i samma kjole:)
      Jeg hadde valgt det samma selv 🙂

    18. Helt klart kjole nr. 2! Hvis dere knyter det litt forskjellig blir det utrolig kult, fint og gjennomført! 🙂 Lykke til med bryllup!

    19. Du er vakker uansett, men jeg er Kjerringa mot strømmen, kjole nr 1! Med litt kult tilbehør synes jeg den definitivt blir mest klassisk & ser mer eksklusiv ut. Litt mye stoff påkjole nr 2 som gjør den litt klumpete…dessuten var den duse grønnfargen på nr 1 penere 🙈 Gullsmykker hadde gjort seg samt en lekker veske. Kan vi få se mere enn 1 bilde av nr 1 og ? 😁

    20. Hei, på du!
      Skriver aldri på blogger, men tror det er andre gangen på din. 🙈 Jeg synes du kledde begge utrolig godt, og siden jeg synes det er stilig med samme “forlover-kjole” så heller jeg også mot kjole nr. 2. 😄👍🏻

    21. Dere kan jo bare knyte den forskjellig, så ser dere ikke HELT lik ut! 😀
      Pene kjoler begge to, grønt er skjønt💚

    22. Neineinei! Ser at noen anbefaler å sy en søm nederst når du har klippet av! For guds skyld ikke gjør det, DA blir kjolen ødelagt! Fallet i skjørtet kommer til å bli utrolig stygt, og det er tross alt fallet og formen som gjør denne kjolen så fin! Har den selv, så derfor vet jeg at den ikke må klippes;-)

    23. Garantert nr 2! 😄 mer bryllupsfin, samtidig som den er klassisk og elegant! Gjør ikke noe om begge har lik. Bare knyt den forskjellig? Det blir dritkult 😚så kan dere knyte på nytt ila. dagen, f.eks til middag? Fin variasjon og overraskelse for gjestene 😄 hvor har du kjøpt den? Var så praktisk, elegant og i nydelig farge! Lykke til som forlover ❤

    24. Nr 2! Nr 1 synes jeg rett og slett var litt trist, nr. 2 var rålekker! Og som en annen sier – det blir da bare stilig om de to forloverne har lik kjole, men knyter den litt ulikt. :o)

    25. Alt kler den smukke😁😁 men nummer 2 var finest 😍😍 som mange sier kan dere bare knyte forskjellig☺️

    26. Er det bare jeg som syns at de kjolene var kjempekjedelige? Men nr.2 er selvsagt den beste. Du som er så flott burde hatt en kjole med en annen farge og litt annerledes snitt. 🙂
      Og dette er ikke ment som dritt fra et nettroll, men bare en personlig mening.

    27. Du var nydelig i begge to!
      Heller kanskje mot nr 2. Så utrolig gøy at du kan varierer den så mye. Synes ikke det gjør noe at det er to forlovere i samme kjole.

    28. Kjole nr 2 🙂
      Klassisk og satt veldig pent på deg.
      Kjole nr 1 likte jeg ikke i det hele tatt. Snittet er dårlig og den sitter ikke noe pent på. Ser ut som den er for stor og litt dårlig sydd (selv om den sikkert ikke er det). Fargen er heller ikke like fin mot huden din som nr 2 er.Men jeg burde muligens ikke si noe for jeg hater den type kjoler og syntes ikke selv den smukke ser fin ut i slike… :-/
      Skjønner hvordan det er å slite med lengden på ting. Hilsen en som er 155,5cm..
      PS: hvis du velger kjole nr 1, ikke fortell det her på bloggen, da vil jeg bli så skuffa…. (syntes du skal brenne den.. Neida, joda, neida… Fretex vil bli glad for den :-P) Og til alle andre som liker den, ikke bli krenket. Jeg bare tuller litt.

    29. Jeg tror det hadde vært kult hvis dere begge tok kjole nummer 2, men knøyt den forskjellig! Så blir de like, men samtidig forskjellig!

    30. Jeg syns kjole nr 2 var finest 🙂 og så kan dere jo knyte den på hver sin måte, sånn at de ikke er prikk like, men fargen er helt lik 🙂

    31. Hei, så digg med bryllup!:) Når det er sagt; kjole nr 1 var jo utrulig formløs og gammelmodig, og kledde deg ikke…. nr 2 kan bli veldig fin, den hadde fint snitt og passet din kropp;)
      Kos deg!

    32. Helt klart nr.2. Den er rålekker, samtidig som den ser utrolig komfortabel ut😜 Den slutter heller ikke midt på leggen, som nr.1 gjør, og det er ikke særlig sexy- sorry🤣

    33. Definitivt kjole nr 2 😍 og det er ikke noe mer elegant og gjennomført en forlovere i like kjoler ☺️

    34. Ingen av dem, men hvis jeg må velge blir det 1. Synes du som er så søt hadde kledd noe med litt mer sjel.
      Er det virkelig så mange som synes den remsen med stoff (kjole 2) er så lekker?
      Når jeg tenker meg om burde du jo gå for den, for da vil “alle” synes du er fin.
      Lykke til!

    35. Jeg ser at nesten alle stemmer på nr. 2 og det gjør forsåvidt jeg også. En var også enkel og delikat, men valget blir nr.2.
      Ellers er jeg enig med deg. Vi som er ca 160 cm høye passer nesten aldri one size, men vi passer mye annet da.
      God helg og lykke til med valget. Flott blir du nok uansett.
      Beste hilsen Ingrid på http://www.ingridtunheim.no

    36. Uten tvil nr 2 😀
      Sender du den ned på lån til stavanger til lørdag 9. september. Neida (joda), men kan jeg spørre hvor den er kjøpt? Er på storjakt etter grønn kjole. Skal være forlover selv, og denne hadde vært perfekt (selv om også jeg måtte ha klippet den en del med mine 163-164cm) 😀 <3

    37. Kan dere vææææææææær så snill å spille inn mer gjesterommet snart? Trenger en ny dose. Jeg satt og hørte på alle de gamle på en lang busstur og lo høyt som en galning.
      P.S:begge kjolene var nydelige

    38. Jeg syntes begge var både fine og elegante, men jeg er veldig glad i sånne knytekjoler, så jeg ville gått for den 😉 Det finnes jo uttalige måter å knyte de kjolene på (YouTube it), så en mulighet er jo at dere bruker den samme kjolen, men knyter forskjellig?

    39. Kjole 2 var “penest” i en sånn annledning. Men kan ikke dere forlovere knyte den forskjellig så blir de ikke helt like. Feks kunne en av dere bare knyte den i halsen og ikke i midjen☺

    40. Nummer 2!! Jeg har både i grønn og burgunder. Hvis det er Whitestory? Og det flotte med OneSize er at den funker utmerket for gravide mager i bryllup 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg