En liten kjole-update

Wow! Det var jo liksom ingen tvil heller da, om hvilken av de to kjolene som stakk av med nesten samtlige av deres stemmer!


 

Og for et overveldende engasjement! Tusen hjertelig takk for hjelpen folkens – kjole nummer 2 skal altså få luftet seg på låvebryllup neste lørdag 🙂 Nå gjenstår bare å få kortet den ned litt på lengden, sånn at jeg ikke ligger langflat på kirkegulvet når jeg skal haste opp til alteret mens bruden og Pappa står klare og venter ved inngangen 😉

Apropos å korte ned kjolen på lengden; jeg har lest alle kommentarene som har kommet inn, og det er litt blandede signaler rundt det å “bare klippe av kjolen nederst, så er den good-to-go”. Én kunne informere om at hun hadde gjort nettopp det, og endte opp med å måtte bytte kjole en halvtime før vielsen fordi kjolen raknet. Hun anbefalte derfor å sy en søm nederst for sikkerhetsskyld.

Men så var det noen som hadde sydd en søm nederst, som mente dette ødela hele kjolen – for det ble stygt og kjolen mistet den fine fallen. Derfor har jeg tenkt til å la den smarteste, flinkeste syersken i familien om å hjelpe meg med dette: Mormor! Hun pleier å vite råd 🙂

Så må jeg nesten fortelle at det ble litt antydning til panikk i leieren i går også, for den ene kusina mi hadde fått med seg kjoledilemmaet mitt – og sendte en stresset melding der hun skrev at både hun lillesøsteren skal ha på den samme kjolen til helgen! Heldigvis i forskjellige farger, men med tanke på hvor populær denne knytekjolen åpenbart er for tida, så skal det ikke forundre meg om vi blir flere i lik kjole denne dagen… Da blir det i alle fall mange morsomme bilder!

Siden så mange spør: Kjolen er kjøpt på “Whitestory & Friends” (ikke sponset), og jeg skjønner godt hvorfor den har blitt så populær den siste tiden. Den kommer i uttallige nydelige farger, den sitter pent på alle kroppsfasonger (veldig fin som gravidkjole!) – rett og slett genial!

Av frykt for kjoleoverdose her på bloggen vet jeg ikke helt om det blir noen kjoleoppfølger de nærmeste dagene, men det tror jeg han her syns er helt greit:


Eh, neida… Jeg trengte bare kjolehjelp, jeg lover 😉

 

/ God lørdag folkens, tusen takk for hjelpen

23 kommentarer
    1. Nydelig kjole, jeg får lyst på selv! Ang lengden, ta den med til mormor og ta av litt av lengden om gangen, så ser du om den begynner å rakne… så kan du evt teste med en søm et sted og se hva det gjør med stoffet. Tipper at du kanskje har såpass å gå på at du kanskje kan eksperimentere litt. Ps – det finnes en egen labb (til symaskinen) for opplegg av florlette stoffer, det kan også være en medvirkende faktor til om det blir bra eller ikke.. lykke til! Du blir kjempefin!! Du er så strålende at til og med en sekk hadde sikkert funket! Så med en så flott kjole kan det vel ikke gå galt 😊

    2. Så bra at du går for kjole nr 2. Jeg hadde aldri sett en sånn type kjole før jeg leste det forrige innlegget ditt og en sånn ville jeg også ha. Så jeg googlet den og dessverre var den litt for dyr 😔 Men så søkte jeg på multiway dress( som den kjoletypen heter på engelsk) og fant ut at de solgte den samme type kjole på ebay. Selvsagt ikke samme merke, men ganske lik i bunn å grunn. Så jeg bestillt meg denne:
      https://www.ebay.com/p/Summer-Women-Multi-Wrap-Convertible-Dress-Twist-Wrap-Multiway-Evening-Sleeveles-Regular-L-Green/708584974?iid=122416937834&var=422887176018
      Jeg aner ikke hvordan den er om den er sånn den er på bildet, men jeg ga 89kr for den 👍🏻😜

    3. Wow, for et kupp! Ikke rart det produseres kopier 😉 Lite tips bare: vær forsiktig hvis du må justere på lengden, har fått tips fra flere nå som sier at dette ikke er stoffkvalitet som kan klippes rett av. Men en søm gjør helt sikkert susen 😉

    4. Nok en gang er det trollene som får oppmerksomheten. Hvorfor ødelegge et koselig kjoleinnlegg med en sånn kommentar på slutten? Tror vi alle er enige om at slikt er trolling, så jeg skjønner ikke helt behovet for få den bekreftelsen?:)
      Fin kjole!:D

    5. Tusen takk for gode tips! Jeg skal love deg at jeg har litt å gå på på lengden, hehe 😉 Litt usikker på det med sekken, men tusen takk for komplimentet 😉 <3

    6. Linnea da.. Nå må du begynne å se humoren i ting som dette – jeg lo høyt da jeg så kommentaren hans! Dette er jo ikke trolling, det er en fyr som ikke skjønner hvordan to kjoler kan være et dilemma 🙂 Jeg syns i alle fall det var hysterisk, og syns det ble en morsom avslutning på et kveldsinnlegg på en lørdag 🙂

    7. Jeg mener bare at du har kjørt deg litt fast i å lese mellom linjene i den fornærmedes tidsalder som 2017 faktisk tilhører. Det må være mulig å ha litt takhøyde uten å føle seg tråkka på. Og jeg syns det blir litt spesielt hvis du skal bestemme når jeg blir trolla med 😉

    8. Så utrolig fin kjole, denne må sjekkes ut.Spent på hva du gjør med lengden, så håper du oppdatere oss på dette. Er 157 på strømpelesten, så vet hvordan det kan være med lange kjoler.
      By the way, digger humoren din, måtte le høyt av den kommentaren du slang på helt på slutten av innlegget 😂
      Kos deg i bryllup

    9. Tror du føler deg ganske ofte trolla med jeg:p Er vel derfor du til stadighet legger ut disse FÅ, tullete kommentarene både på blogg og på snap, for å få støtte. At du kjører et par hersketeknikker i svarene dine og snur på det slik at det er den andre som har et problem, er vel også en rimelig velkjent taktikk både hos deg og Peter.
      High five!;)

    10. Er medlem av to eBay-grupper på Facebook og denne kjolen er vel den mest populære tingen i begge gruppene som folk bestiller fra
      eBay! Så du er nok ikke den eneste som synes den er genial!:-D Du kler den kjempegodt uansett, og kos deg enormt mye i bryllup <3 Kjærligheten er fantastisk!

    11. Jeg har kjøpt en lik kjole (i mintgrønn) på ebay til en hundrelapp 🙂 Eneste er at stoffet er veldig tynt, så må nok ha en spesiell type undertøy på…

    12. Bra valg! Jeg hadde på samme kjole (kjøpt samme sted som deg) i bryllup tidligere i sommer:) Kjempefornøyd! Jeg fikk hjelp til å klippe av ei som er god på å sy, og vi brukte vanlig stoffsaks – gikk helt fint, ikke antydning til at den skal rakne! Kos deg masse i bryllup:)

    13. Tror de som har kjøpt den “fake” på ebay får problemer med stoffet, mens hvis du har kjøpt den originale så går det helt fint å bare klippe av, det står jo til og med på siden deres 🙂

    14. Hadde et lignende kjoleproblem i fjor, bortsett fra at min kjole hadde to ulike stoff. Ta den med til Singer i Larvik. De legger den opp for deg, og har maskinene til å gjøre det. Kostet ikke stort.

    15. Godt å se at du ikke bryr deg med kommentaren til XXX XXXXX XXXXXXX, i alle fall.
      Et kjapt internettsøk på navnet hans (og et par kriterier til) viser at han er en fyr som helt mangler forståelse for “nettikette”, stadig krangler med andre og ALLTID ender opp med at HAN blir fornærmet når han sier noe.
      Noe som helt klart støtter opp under mitt gamle forslag om at det bør være et krav om en IQ-test før man slipper ut på internettet. (Ja, jeg skjønner at det er stigmatiserende å måtte si “nei, jeg har ikke internett, jeg er for DUM”, men… det er jo det folk sier når de stadig vekk går på tryet i nettdiskusjoner også, om enn med andre ord)

    16. Aldri kommentert på blogg før, men jeg er desperat. Skal i bryllup sjæl og kjolekrisen banker på døren.. Som de fleste kom frem til var jeg også enig i at kjole to var veldig fin på deg og forøvrig 🙂
      Jeg er ikke mange cm høyere enn deg, men føler meg alltid så stump i lange kjoler.
      Alle sier “baaare å ta drithøye sko” Nix. Det funker ikke for meg. Hva gjør du med sko?
      Det blir jo nemlig neste krise.
      Hjelp!
      Kjør et skoinnlegg ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg