Svar på spørsmålsrunden #2

Endelig er det fredag! Jeg har enda ikke spurt Peter hva vi skal ha til middag i dag, men det ligger vel litt i kortene ettersom vi ikke har hatt en fredag hjemme på ganske lenge 😉 Men først resten av svarene på spørsmålsrunden!

 

Jeg lurer litt på dette med hverdagen.. din kjære ektemann er jo litt rotehue (ref bager som ikke pakkes ut ol). Blir du ikke irritert av det? Hvordan takler dere slik hverdagsirritasjon? Noen konkrete tips?

Godt spørsmål! Peter er et skikkelig rotehue, og det tok litt tid for meg å innse at det er sånn han er. Høres kanskje teit ut, men så fort jeg innså det, løste mye seg. På samme måte som at han irriterer seg over at jeg må ta en rydderunde før jeg kan sette meg ned og spise taco en fredagskveld, så lar han meg bare gjøre det, uten å klage. Så vi er vel bare inneforstått med at vi er forskjellige på det området der – noe som har løst mye irritasjon 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Først rydde stua, så spise taco 😉
 

Kan du ha videblogg?

Det har jeg store planer om ja, må bare lære meg å klippe film først!
 

Hva tenker du om Anne B og hennes konservative holdninger? Ville du selv presset barna dine så hardt? Ville du selv kastet halloween godteri? Ville du selv latt mannen betale alle datene?

Anne Brith og jeg er nok uenig i en del, men jeg har jo blitt litt kjent med henne siden vi møtes i ny og ne i møter og diverse – og jeg har stor respekt for henne som blogger. Hardtarbeidende og med bein i nesa – i tillegg til å være utrolig hyggelig som person. At hun klarer å engasjere så mange rundt så mange forskjellige temaer, tyder jo på at hun vet hvordan hun ønsker å drifte bloggen sin 🙂
 

Hvor mange bamsemums får du inn i munnen på en gang? Kan du og mannen ta en liten konkuransse på det og videokjøre det.

Det har jeg aldri prøvd før, så det aner jeg ikke… Men en video-konkurranse kan sikkert ordnes en gang!
 

Hvilket reality-konsept ville du deltatt i dersom du måtte velge? Hvorfor?

Denne var overraskende vanskelig å svare på! Jeg er for pinglete for Robinson, for lite trent for 71 grader Nord, for kjedelig for Farmen. Måtte blitt en avart av Slankekrigen, der det handlet om å få på plass gode treningsrutiner og bli sterkere. Det hadde vært moro, for det hadde jeg trengt!
 

Savner du og ha vanlig jobb, altså gå til jobb, en annen plass og ha kollegaer? blir det ikke fort litt kjedelig om du er hjemme hele dagen? Med peter?

Jeg er et vanedyr, så for meg går det strålende å jobbe hjemmefra. Den største utfordringen er å logge av om kvelden, og ikke sitte med mailer og diverse man ikke rakk i løpet av arbeidsdagen. Og såklart det at vi er to stykker som skal finne på hver våre ting å skrive om i løpet av dagen. Men jeg syns vi klarer oss fint 😉
 

Hvor mange timer PR dag bruker du på bloggen? Selv er jeg nattevakt i helsevesenet hvor jeg har 10 timersvakter.

Hatten av for deg som jobber nattevakter! Det hadde ikke kroppen min klart, så all ære til deg 🙂 Både Peter og jeg jobber fulle dager med bloggene våre, og siden vi ikke har fri i helger eller ferier, krever det litt ekstra planlegging.
 

Hvorfor er du så i mot brus?

Tenk at én setning om at vi ikke drikker brus til hverdags ble lagt så godt merke til, a gitt 🙂 Jeg er ikke i mot brus, jeg syns bare ikke det er noe man trenger å drikke hver dag, og i alle fall ikke ha i kjøpeskapet til enhver tid.. I mine øyne er brus godteri, men jeg forventer ikke at alle andre skal mene det samme som meg 🙂
 

Hender det du og Peter gjør som oss vanlig dødelige å spiser eks mc donaldsmat på sofaen med en film etterfulgt av smågodt når barna er i seng? Eller er du helsefreak hele tiden?

Vi spiser aldri sånn mat. Joda 🙂 Vi er også “vanlig dødelige”, vi spiser kebab og vi spiser på McDonalds hvis vi føler for det. Jeg er ikke helsefreak, men jeg elsker å ha energi hele dagen – og det får jeg (dessverre) ikke når jeg spiser på McDonalds 🙂


Men det smaker jo nydelig, da 😉
 

Hva setter du aller mest pris på ved å være mamma?

Klarer faktisk ikke bestemme meg for en spesiell ting.. De gjør bare livet mitt så innmari bra!
 

Hvor kilen er du under bena på en skala fra 1-10?

5 🙂
 

Hva i alle dager skjer med Gjesterommet? We miss you!!

Du mener Norges mest uforutsigbare Podcast?! Vi har jo så lyst til å legge ut episoder med jevne mellomrom – men vi jobber i så ulikt tempo at vi bare ikke har fått det til på en stund. Men håpet lever enda, altså – det skal komme flere innspillinger! Og jeg tror ikke det blir så lenge til heller.
 

Hvor ofte pusser du opp toppløs 🙂 ? Og hva syns ungene om det?
For å si det sånn, jeg har sluttet med det nå 😉 Ungene har lagt seg for kvelden når jeg pusser opp.
 

Jeg lurer på hvordan det er å ha faste blogglesere? Tenker dere på det innimellom, at vi er en ukjent gjeng med fans som ler og gråter med dere gjennom hverdagen? Det er rart hvordan det er, men hadde jeg sett deg på butikken hadde jeg følt jeg kjente deg og sikkert sagt noe kleint som “hei! Du liker solo du og ja!” Og blitt litt starstruck. Haha!

Haha, så herlig 😀 Jeg tror hverken Peter eller jeg skjønner at dere er en liten gjeng som følger oss gjennom tykt og tynt. Men innimellom snakker vi om det, og da får vi ut-av-oss-sjæl-opplevelser. Det rareste er likevel når jeg møter gamle kjente, og det viser seg at de er helt oppdatert på hva som skjer i mitt liv.. Da skjønner jeg ingenting, før jeg kommer på at jeg jo har en blogg. Rare greier 🙂 Men skulle du møte meg på butikken, må du love å si hei!
 

Hvordan går det med strikketøyet om da’n da? (lol)

Off, ikke spør. Har ikke strikket en maske siden sist. Og nå er jo prosjektet mitt i størrelse “2 år” for liten også!!
 

Har barna noen ting du har “separasjonsangst” for, som betyr ekstra mye for deg? ting/klær fra de var små etc.?

Av en eller annen grunn har det til nå vært sånne utvaskede yndlingspysjer… Det gjør så vondt å pakke dem bort! Nybadede småttiser som er klare for å sove, noe av det søteste jeg vet 🙂
 

Kunne du ordnet barnevakt å overrasket Peter med en liten kjærestetur?

Ja! Det kommer nok til å skje en dag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvor mye tjener du på bloggen?

Det varierer fra måned til måned, avhengig av hvor mange samarbeid jeg takker ja til.
 

Kjøper du bare merkeklær til barna?

Nei, absolutt ikke.. Vi er bortskjemte med stor familie, og arver massevis av klær. Helt gull!
 

Hva skulle du ønske noen fortalte deg om livet etter at du ble mor? Fra en time til en annen forandrer livet seg helt. Følelsene dine, friheten din, tankene dine, alt blir jo snudd på hodet! Man kan være så forberedt man bare vil, men det kan umulig være bare meg som fikk et lite sjokk!

Helt enig med deg! For min del ble jeg nok litt tatt på senga av hvor hodestups forelsket man blir, og at den følelsen har kommet for å bli. Men også den konstante bekymringen – og at den følelsen sannsynligvis kommer til å være der i større eller mindre grad for alltid… Hjelp!
 

Hva er muligheten for at du og Peter få dere en youtube-kanal?

Oi.. Akkurat nå har vi mest lyst til å få ut jevnlige episoder av Podcasten vår, så youtube blir det nok ikke med det første.. Men hvem vet 🙂
 

Og hva du ville bli da du var liten?

Det husker jeg faktisk ikke, men jeg hadde mange rare ideer! Tror jeg hadde et ønske om å starte hundekennel blant annet..
 

Kaller dere fortsatt datteren deres for Fersken?

Vi gjorde det fram til hun lærte seg å prate, da ble det for mange protester 😉
 

Hva er den morsomste vitsen du har hørt?

Bra spørsmål, dessverre har jeg arvet vitse-forteller-evnene til moren min. Vi forteller halve, også innser vi at vi har glemt slutten X-)
 

Hvilket parti stemte du på i stortingsvalget og hvorfor?

Dette er flaut å si, men jeg glemte å forhåndsstemme før vi dro på ferie. Så på valgdagen satt jeg i Spania og fulgte med på nett. Har egentlig ikke noe behov for å fortelle hva jeg ville stemt, siden jeg aldri fikk gjort det 🙂
 

Gikk du mye opp i vekt da du gikk gravid? Hvor lang tid tok det å gå ned igjen? Hilsen noen som sliter litt 😉

Dette med svangerskapsvekt hadde jeg faktisk et veldig avslappet forhold til. Jeg fulgte ikke med på vekten selv, men jeg spiste så sunt jeg klarte, og det syns jeg var bra nok! Hvor mye man går opp og hvor lang tid man bruker på å bli tilfreds med vekten sin igjen etter fødselen, er så innmari individuelt. Og spør du meg, så er det ikke noe mål å gå ned alle kiloene igjen, og i all fall ikke på kortest mulig tid. For kroppen har vært gjennom mye både under svangerskap, under fødsel og ikke minst tiden etterpå med alt det innebærer, så ikke tenk at du sliter – tenk at kroppen din har vært sabla flink! Ting tar tid. Ting skal ta tid 🙂
 

Hvor ofte går du til frisøren?

Annenhver måned cirka.


 

Hvilke hårprodukter bruker du?

Har i grunnen ingen faste produkter jeg bruker, men jeg hører på frisøren min, og bruker frisørshampo og balsam og hårkur. Er glad i hårkuren K-Pak fra Joico, også er jeg nøye på å bruke varmebeskyttende spray.
 

Hva ser du helst på TV? 🙂

Jeg savner Breaking Bad. Det syns jeg var helt topp 🙂 Har sett veldig lite TV de siste årene, men vi har fått med oss alle episodene av Game of Thrones!
 

/ Takk for alle spørsmål folkens – og goooood fredag!

10 kommentarer
    1. Har vært på utkikk etter en god ansiktsrens lenge og prøver gjerne den du liker. Men merket som du nevnte har et utall produkter. Kan du være litt mer spesifikk om hva som står på den ansiktsrensen? Tusen takk! 😀

    2. Når det gjelder den evige bekymringen for barna sine, så må jeg fortelle om min mor som lå på barselavd med meg i armene. Jeg er hennes fjerde barn. Hun kikket ned på meg og sukket: “Huff a meg – ENDA en å bekymre seg for!”
      De tre førstegangsfødende som lå på samme rom kikket litt rart på hverandre… hehe… De skjønte nok etter hvert hva modern mente!

    3. Når du sier at Peter er et “rotehue”, lurer jeg på en ting… Er han rotete ellers også? Fullfører han ting han begynner på? Har han mange tanker i hodet på en gang? Kan han miste nøkler, penger og lignende? Eller er det bare det at bagen ikke blir pakket ut?

    4. Er det ikke pussig hvordan “jeg synes ikke man bør drikke brus hver dag” blir til at du er sterk motstander av brus?
      Jeg er veldig glad i vinter, og jeg gir uttrykk for det. Og jeg liker både kulda, mørket og snøen. En dag kom det ei bort til meg og spurte om det var sant at jeg hata sommer? Det var det nemlig ei som hadde sagt til henne…
      Ellers er jeg enig i at brus hører helga/lørdagen til 🙂 Og ingenting slår et glass iskaldt vann!

    5. Såklart, den heter “Pure Skin Cleansing Foam” (også står det “Regulating” under). Den har gjort underverker for min tørre hud 🙂 Men husk å bare bruke en bitteliten ert, for det skummer bra – og er dermed veldig drøy i bruk. Tror jeg har hatt min i snart ett år nå! Lykke til, håper du blir like fornøyd som meg 😉

    6. Sitter her og undrer meg over folk. Hvor umettelig behovet for å vite private detaljer om noen de faktisk ikke kjenner er! Kan ikke bestemme meg om jeg synes det er søtt eller creepy.
      Men det kan jeg si: ALT man skriver om i det offentlige rom kan vris og vrenges til det uigjenkjennelige hvis noen får det for seg. For eksempel det med brusen… En sak jeg for øvrig er helt enig med deg i!
      Jeg beundrer egentlig at både du og Peter tør å by så mye på dere selv som dere faktisk gjør, og håper det fortsetter å gå bra. Jeg synes det er veldig hyggelig å lese bloggene deres, men har ikke behov for å vite hvor ofte du går til frisøren, f. eks.

    7. Hehe, det er derfor det bestandig er like spennende å ha spørsmålsrunde – vet liksom aldri hva som kommer! Men det med brusen overrasket meg litt ja, det var jo enkelte som ble oppriktig provosert da jeg nevnte det. Man vet aldri når man tråkker på noen tær 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg