Kort hår, rødvin og dopapir

Denne uka har det gått opp 3 lys for meg. Kanskje ikke så superviktige lys, men viktige nok 😉


 

For rett som det er blir jeg minnet på hvor glad jeg er for å ha forlatt tjueårene. Ikke at tjueårene i seg selv var ille, men jeg syns rett og slett det er helt fantastisk å ha kommet til et sted i livet der jeg vet hva som betyr noe for meg.

Jeg føler på mange måter at jeg for lengst har funnet meg sjæl, jeg vet hva jeg står for, jeg vet hva som får meg til å gråte, hva som får meg til å le – jeg kjenner hva som gir meg energi og hva som tapper meg, og jeg er takknemlig. Hver eneste dag.

Og denne uka innså jeg tre ting om meg selv som jeg er rimelig sikker på at jeg ikke hadde innsett da jeg var noen og tjue. De har definitivt ingen rød tråd som binder dem sammen, men det er bare så fint å ha kommet til disse konklusjonene i eget liv.
 

1. KORT HÅR

Håret mitt har rett og slett blitt et problem. Det vil si: Jeg takler ikke lenger å ha langt hår. Nå er det jo bare skulderlangt, men de siste månedene har jeg lurt på om jeg skal spare framover, for å få litt lengde på det igjen.

Men tida med langt hår er tydeligvis over, for nå får jeg helt noia så fort håret får en sånn lengde at det liksom hviler på skuldrene og får en kjip fall. Jeg må klippe det kort igjen – og det må gjøres asap!


Det hjelper jo ikke at Peter mener jeg er prikk lik Ola Conny.
 

2. RØDVIN

Jeg skjønner egentlig ikke hva jeg har prøvd på de siste ti årene, men jeg har vel kanskje tenkt at det er med rødvin som det er med kaffe. De første koppene smaker ikke akkurat dødsgodt – men så kommer man seg over kneika, også blir det en del av livsstilen.

Ja, ikke at jeg har tenkt at rødvin skal bli en livsstil, men jeg har helt ærlig trodd at jeg på et eller annet tidspunkt i livet kom til å begynne å like rødvin. Alle jeg kjenner syns jo det er godt med et glass rødvin til maten, derfor har jeg vel bare tenkt at de helt sikkert har rett.

Men denne uka luftet jeg hunden mens jeg gikk og tenkte på den fine bryllupshelgen Peter og jeg og forloverne hadde i Oslo i mai. Vi spiste middag på en flott restaurant, og hadde bestilt full vinpakke til alle fire. Halvveis spurte jeg kelneren om jeg kunne bytte til juice-meny – og da han skjenket det første glasset med iskald juice og jeg tok den første slurken, befant jeg meg i himmelen. Da burde jeg jo innsett at jeg aldri kommer til å bli en rødvinselsker – men, bedre sent enn aldri 😉


Sorry Peter, det skjer ikke.
 

3. DOPAPIR

For tre uker siden skulle jeg handle, og jeg ble stående i overkant lenge i dopapir-avdelingen og kikke på prisene. Det er lenge siden vi har kjøpt dopapir, for vi har hatt sånne “dugnadsruller” fra idrettslag en god stund – så nå var jeg litt usikker på hva slags papir jeg skulle kjøpe.

Også gikk jeg for det billigste.

La meg bare si det sånn at det er de verste tre ukene jeg har vært borti siden hemoroiodene etter fødselen. Så denne uka har jeg bestemt at om det er noe man skal legge litt penger i når man handler, så er det dopapir. Jeg vasker heller håret med håndsåpe en ukes tid, enn å spare penger ved å kjøpe det billigste dopairet igjen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mjukt og godt må det faktisk værra
 

/ Kort hår, juice til maten og mjukt dopapir. Da snakker vi alderspoeng

25 kommentarer
    1. Hei Christina!
      Så vittig, jeg har faktisk kommet frem til nøyaktig det motsatte av deg, i en alder av 29. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan ha kort hår (enda!), dvs over skuldrene, fordi da ser jeg rett og slett ut som en liten jente. Nyttig dette når jeg begynner å kjenne på 40-års krisen da kanskje 🤣.
      Jeg merker jeg liker rødvin bedre og bedre, og jeg kan ikke fordra mykt toalettpapir fordi det løsner biter som setter seg alle mulige steder 🤣🤣🤣. Godt å vite at man vet visse ting om seg selv ihvertfall 😃

    2. Dette er jo superinteressant – og det er jo faktisk helt motsatt også! Da er det jo bare å klippe seg kort når du begynner å dra på årene, og nyte rødvinen som blir bedre og bedre. Men jeg mener du har prøvd feil dopapir hvis det løser seg opp i biter, altså.. 😉

    3. Da jeg fant ut at jeg ikke tålte hvitvin noe lengre, lærte jeg meg å drikke rødvin med cheezdoodles xD funka veldig bra!:p doppoi passo rødvin og cheezdoodles xD

    4. Okkeeiiii.. Følte meg litt gammel når du skrev det med mykt dopapir, er 20 år og i fjor flyttet jeg for å studere – var det en ting jeg sa til mamma når jeg dro var at jeg ikke ble å spare peng på å kjøpe billig dopapir 😂 Heldigvis for meg rekker stipendet til mykt dopapir 💗

    5. Heisann, dopapirer er kjedelige penger, men viktig likevel, kan jo nærmest få skrubbsår av noen av billigvariantene🙈 Vi kjøper når de har tilbud på Obs!, Lambi “sekker”.. Vi er 2 voksne og pleier å kjøpe 2 med doruller og 1 med tørkerull, da pleier det å holde ca til neste tilbud☺️ Blir heller ikke vant med rødvin? Holder meg til hvit de få gangene jeg skal ha noe☺️

    6. Jeg må bare får sagt at jeg syns du er sent ute ang. dopapir! Det er lenge siden jeg fant ut (på den harde måten! 😂) at dopapir må man bruke penger på hvis man vil unngå skrubbsår i ræ*a. Vi snakker før fylte 20 her altså. 😊
      Men ellers er jeg enig med deg; rødvin blir bare ikke godt, og håret, vel, ja, nå begynner det å bli i lengste laget, men jeg har det i strikk hele tiden, då det får gå en stund til. 😉

    7. Jeg må si meg enig med hun som forteller at hun bruker Serla dopapir fordi de myke setter seg fast i biter her og der! 😀 Og et hot tips fra et avholdsmenneske: Når andre drikker vin tar du tranebær juice i stettglasset ditt 😉 Eller druejuice.

    8. haha.. så herlig!
      Sitt med samme tanka her! Godt oppi 30åran (evig 25 i hodet). Håret e langt, men e jo alltid oppi en knute. Mye hår, tungt hår, tjukt hår,delvis krøllan hår men ikke særlig fint hår.. (syns æ) Men bryllup neste år, så MÅ ha langt hår da 🙂 MEN etter det e fantasien min kommet til at æ skal gjør ei drastisk forandring og kjøre en kul kort sveis.. Kor lenge kan egentli “gamle”kjærringe ha langt hår? 😉
      Og rødvin – nope! Glem det! Æ kjøre juicepakke om æ må! Rødvin smake sure kopptue.. always will.. 😛
      Hurra for billig dopapir.. haha.. funke godt når det klør 😀
      Hilsen kjipmo med stålull på haue og rødvinsskrekk!

    9. Hei Helen! Eller Julie eller Lotte eller Carine. Eller anonym da, som du velger å kalle deg oftest 🙂 Jeg har fått med meg at du ikke likte puppe-innlegget mitt nå, altså – så jeg får heller takke deg for at du fortsatt trykker deg inn på bloggen min. Det er ikke alle som hadde orket det. God helg da!

    10. Ja dopapir er noko drit… Eg har prøvd dei fleste typar. Enten sitter betar fast i føy eller du må bruka eit par….tre meter for at det ikkje blir “gjennomtrekk “!
      Håret må eg berre ha kort….og rødvin er ikkje så verst om prisen er høg nok 😃😃😃

    11. *haha* Rødvin kommer ikke innenfor mine lepper heller. Jeg kunne nesten vært mora di om jeg var tidlig ute, men håret mitt klipper jeg ikke! Det når sånn ca. til bh’n på ryggen, litt nedenfor kanskje og Lille Gubben elsker det. :o) Hva dopapir angår har jeg i flere år hatt sekkevis i kjelleren, enten har guttevalpen solgt for klassetur eller så har tantebarna salg til inntekt for idrettslaget sitt – utrolig praktisk og jeg har stort sett vært fornøyd med kvaliteten også.

    12. Helt enig med deg med både rødvin og dopapir! (Hår er et nedprioritert felt, men prøver å få inn en frisørtime i en hektisk trebarnsmortilværelse når det virkelig kniper).
      Utfordringen her i huset er at de små bruker uhorvelige mengder dopapir når vi har lambi, for det ruller tydeligvis lettere. Derfor henger First Price toalettpapir på holderen, mens mor har sin egen Lambirull i skapet ved siden av doen, haha! 🙂

    13. Anonym er kanskje best da, så slipper du å scrolle ip adresser 😉 ikke alle som hadde orket det! God helg da 😉

    14. Misforstå meg rett altså, jeg syns langt hår er kjempefint! Og av en eller annen grunn har jeg bestandig tenkt at jeg vil bli en dame med langt, grått hår når jeg blir gammel – du vet sånne som fester håret i flotte knuter bak i nakken. Det syns jeg er skikkelig fint 🙂
      Ellers er jeg enig med deg, dugnadsdopapiret er tipp topp! Også føles det fint å støtte en god sak i tillegg 😉

    15. Det har du helt rett i! Lambi ruller for fort! Jeg har lagt min elsk på rema sitt, du vet de rosa pakkene. Jeg kjøper en sånn stor pakning, den holder overraskende lenge og kvaliteten er prima!

    16. Hei…
      Dopapir? Trudde dere hadde dusjtoalett…du skjønner jeg sikler etter et slikt og har kommet over blogginnlegg hvor dere har det. Men er det verdt det?

    17. Jeg har aldri likt rødvin,drukket typ to/tre bittesmå slurker.I går slukte jeg tre glass som om det var saft😱,er det alder kombinert med barnefri😂😂Blir 35 om en uke🙈

    18. Gikk fra veldig langt til skulderlangt hår i fjor sommer, så utrolig befriende! Personlig så synes jeg du kler begge deler 😉Bare å si i fra om du trenger en sekk dugnadstoalettpapir, (😂😂 har 3 sekker som ikke er solgt. Kommer på tirsdag 26. )
      Hilsen en nabo

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg