Rosa og hjemmestrikket

I dag har jeg lest meg gjennom alle de fine kommentarene jeg fikk p grsdagens innlegg om den rrende mailen som l og ventet p meg i innboksen. Jeg er s takknemlig, og veldig glad for at dere tok dere tid til skrive noen ord til meg! Det varmer mer enn mest ♥

Men i dag fikk jeg noe annet som ogs varmer! For finnes det egentlig noe bedre enn ha en mormor som er helt r p strikke?

For ikke mange dagene siden ringte hun og lurte p om jeg kunne tenke meg en ny genser. Og i sfall, i hvilken farge? Jeg svarte "Ja, takk - veldig gjerne! Lys rosa hadde vrt topp."

Og i dag var den ferdig! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig strikke en hel genser p bare noen dager, for jeg har jo skrevet om min mangel p strikkeferdigheter flere ganger fr. (Blant annet her)

Men se p denne nydelige genseren, da! Helt perfekt - og den fineste rosafargen jeg kunne nsket meg:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Passer perfekt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. Og er mjuk og varm..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. og god :-)

Og det morsomme er at jeg faktisk har et bilde som viser at jeg ble veldig glad sist jeg fikk et hjemmelaget, rosa plagg av Mormor. For ca. 34 r siden :-)

(Fra familiens fotoalbum)

Et og annet har vel endret seg en smule siden den tid, men n ting er fortsatt sikkert: Det er lite som slr klr laget med en mormors kjrlighet og omtanke ツ

/ Mormor

23 kommentarer

fikk selv en ny genser av mormor i dag, og det er s sant det du skriver! Det er lite som slr en genser strikka med kjrlighet fra mormor :)

Veldig fin genser hun har laget til deg!

h, n mtte jeg inn og se om du hadde lagt ut bilde av din genser, og det hadde du jo! Utrolig fin - jeg tar av meg hatten for alle som klarer strikke mnster.. ;-)
Ogs m jeg si mormoren din hadde en kul t-skjorte p, haha! Den likte jeg :-)

Tusen takk! Ja, det er s utrolig mye fint disse damene klarer lage ;p

haha, ja den er morsom :)

Lekker genser! For en strikker som meg er dette virkelig en fryd for yet! Eg elske strikke og gjr det s og si ca hele dagen + eg skriver blogg (faktisk Norges strste strikkeblogg! Selvskryt!) om nettopp strikking! :) Du br kaste deg rundt og joine sammen med pinner og garn!

Da skal eg love deg at en lrdag morgen nr ungene surrer rundt og leker mens du vkner over en kaffikopp bare blir ENDA me magisk! Ingenting er som vkner med et strikkety i fanget, trenger ikkje alltid strikk p det ser du :) TERAPI!

Kos deg!

Hilsen Vibbedille :)

Nei s kult! Jeg har faktisk vrt innom bloggen din - selv om jeg ikke strikker ;-) Haha, da skal jeg prve vkne med et strikkety i fanget til helgen, og se om dagen blir magisk! Takk for tips ;-)

Hurra for mormorstrikk! ❤

Veldig fin genser du har ftt!

Men jeg lurte p en liten ting,s p snappen din idag og jeg syns du hadde p deg en s fin genser!

Kan du fortelle meg hvor du har kjpt den? ☆

M ogs takke deg for all latter og koselig hverdagsglimt s tusen takk!

Mormor er knall! Genseren jeg hadde p er fra Cubus. Liker'n s godt! :-) Tusen takk for koselige ord <3

Men alts- skal du skryte av strikkeplagg m du alltid ha med oppskrift (link eller beskrivelse), garntype, pinnestr. N m mormor komme p banen og fortelle hvordan vi kan strikke like fin genser! Grnn av misunnelse! Superfin!!! Heldige du!!

h sren, det tenkte jeg ikke p i det hele tatt! Verste er at mormor sa hun hadde brukt bde feil pinnestrrelse og feil garn.. S den oppskriften er jeg litt usikker p, gitt. Men, opprinnelig var det vel en skappel-genser tror jeg! :-)

Strikking er terapi for meg. Hver gang jeg har det ekstra vanskelig hjelper det sette seg litt ned med strikketyet og tenke p noe annet for bare en liten stund :-) I stede for starte p snt stort prosjekt som du gjorde, burde du starte med noe litt mer overkommelig som feks en lue eller hjertevotten. Hjertevotten kan strikkes med magic loop, og det er ENKELT! Bare sk p youtube :-)

Takk for tips - hjertevotten har jeg ikke hrt om! Luer har jeg strikket mange av, syns det er litt eh.. vanskelig f passformen perfekt. Hehe.. Ogs prvde jeg et par sm babytepper, men det var kjedelig, det. Skal sjekke ut votten!

Heilt enig med Lise ett par hakk over her ☺️ Kjempe fin genser!!

Tusen takk! Mormor leser bloggen, s jeg regner med hun trler kommentarfeltet ogs ;-) S n blir hun glad!

Heisann,

Jeg kommenterer aldri p blogger.. leser egentlig aldri blogger heller, men har vel blitt avhengig av din og pappahjerte bloggen, m jeg innrmme. Jeg ler meg fillete, for dere minner s om meg og min mann og den humoren vi har... veldig fin genser alts, men det barndomsbilder er jo priceless! 😀 S st! Fant et lignende av gubben en gang, hvor han var kledd opp i en hjemmestrikket dress. Den fikk ham til ligne en gedigen pskekylling, og han fr fortsatt hre det hver pske.. og jul... og sommer.. 😂 For hva er vel et ekteskap uten litt godmodig erting 😉 Digger dere!

S fin! Er det mulig f oppskrift? 😃

Det er s kjekt med hjemmestrikket. Og det er ekstra kjekt nr mottaker setter pris p det ❤️

Forelsket meg helt i den genseren 😍 Kunne du spurt mormoren din om pinnestrrelse og garn? 😀😀😀

Flott genser, den kledde du.

For en nydelig genser <3 Er det mulig sprre mormor om hvilket garn hun har brukt?

Ja! svarer deg i morgen :-)

Hei - da har jeg ftt svar fra Mormor ;-) Hun har brukt Suri Alpakka og Smart fra Sandnes Garn - pinne nr 6 :-)

Hei😊

Kunne du spurt mormor om hvilken skappel genser?

S ut som det va flere velge mellom. Tenkte sku strikke m en rosa 😉

Skal hre med henne i morgen ;-)

Fikk du oppskrifta ?😉

Skriv en ny kommentar

Flg p Facebook