Rosa og hjemmestrikket

I dag har jeg lest meg gjennom alle de fine kommentarene jeg fikk på gårsdagens innlegg om den rørende mailen som lå og ventet på meg i innboksen. Jeg er så takknemlig, og veldig glad for at dere tok dere tid til å skrive noen ord til meg! Det varmer mer enn mest ♥

Men i dag fikk jeg noe annet som også varmer! For finnes det egentlig noe bedre enn å ha en mormor som er helt rå på å strikke?

For ikke mange dagene siden ringte hun og lurte på om jeg kunne tenke meg en ny genser. Og i såfall, i hvilken farge? Jeg svarte “Ja, takk – veldig gjerne! Lys rosa hadde vært topp.”

Og i dag var den ferdig! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det er mulig å strikke en hel genser på bare noen dager, for jeg har jo skrevet om min mangel på strikkeferdigheter flere ganger før. (Blant annet her)

Men se på denne nydelige genseren, da! Helt perfekt – og den fineste rosafargen jeg kunne ønsket meg:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Passer perfekt!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. Og er mjuk og varm..
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. og god 🙂
 

Og det morsomme er at jeg faktisk har et bilde som viser at jeg ble veldig glad sist jeg fikk et hjemmelaget, rosa plagg av Mormor. For ca. 34 år siden 🙂


(Fra familiens fotoalbum)
 

Et og annet har vel endret seg en smule siden den tid, men én ting er fortsatt sikkert: Det er lite som slår klær laget med en mormors kjærlighet og omtanke ツ

 

/ Mormor

23 kommentarer
    1. fikk selv en ny genser av mormor i dag, og det er så sant det du skriver! Det er lite som slår en genser strikka med kjærlighet fra mormor 🙂
      Veldig fin genser hun har laget til deg!

    2. Åh, nå måtte jeg inn og se om du hadde lagt ut bilde av din genser, og det hadde du jo! Utrolig fin – jeg tar av meg hatten for alle som klarer å strikke mønster.. 😉
      Også må jeg si mormoren din hadde en kul t-skjorte på, haha! Den likte jeg 🙂

    3. Lekker genser! For en strikker som meg er dette virkelig en fryd for øyet! Eg elske å strikke og gjør det så og si ca hele dagen + eg skriver blogg (faktisk Norges største strikkeblogg! Selvskryt!) om nettopp strikking! 🙂 Du bør kaste deg rundt og joine sammen med pinner og garn!
      Da skal eg love deg at en lørdag morgen når ungene surrer rundt og leker mens du våkner over en kaffikopp bare blir ENDA me magisk! Ingenting er som å våkner med et strikketøy i fanget, trenger ikkje alltid strikk på det ser du 🙂 TERAPI!
      Kos deg!
      Hilsen Vibbedille 🙂

    4. Hurra for mormorstrikk! ❤
      Veldig fin genser du har fått!
      Men jeg lurte på en liten ting,så på snappen din idag og jeg syns du hadde på deg en såååå fin genser!
      Kan du fortelle meg hvor du har kjøpt den? ☆
      Må også takke deg for all latter og koselig hverdagsglimt så tusen takk!

    5. Men altså- skal du skryte av strikkeplagg må du alltid ha med oppskrift (link eller beskrivelse), garntype, pinnestr. Nå må mormor komme på banen og fortelle hvordan vi kan strikke like fin genser! Grønn av misunnelse! Superfin!!! Heldige du!!

    6. Strikking er terapi for meg. Hver gang jeg har det ekstra vanskelig hjelper det å sette seg litt ned med strikketøyet og tenke på noe annet for bare en liten stund 🙂 I stede for å starte på sånt stort prosjekt som du gjorde, burde du starte med noe litt mer overkommelig som feks en lue eller hjertevotten. Hjertevotten kan strikkes med magic loop, og det er ENKELT! Bare søk på youtube 🙂

    7. Nei så kult! Jeg har faktisk vært innom bloggen din – selv om jeg ikke strikker 😉 Haha, da skal jeg prøve å våkne med et strikketøy i fanget til helgen, og se om dagen blir magisk! Takk for tips 😉

    8. Åh søren, det tenkte jeg ikke på i det hele tatt! Verste er at mormor sa hun hadde brukt både feil pinnestørrelse og feil garn.. Så den oppskriften er jeg litt usikker på, gitt. Men, opprinnelig var det vel en skappel-genser tror jeg! 🙂

    9. Takk for tips – hjertevotten har jeg ikke hørt om! Luer har jeg strikket mange av, syns det er litt eh.. vanskelig å få passformen perfekt. Hehe.. Også prøvde jeg et par små babytepper, men det var kjedelig, det. Skal sjekke ut votten!

    10. Heisann,
      Jeg kommenterer aldri på blogger.. leser egentlig aldri blogger heller, men har vel blitt avhengig av din og pappahjerte bloggen, må jeg innrømme. Jeg ler meg fillete, for dere minner så om meg og min mann og den humoren vi har… veldig fin genser altså, men det barndomsbilder er jo priceless! 😀 Såååå søt! Fant et lignende av gubben en gang, hvor han var kledd opp i en hjemmestrikket dress. Den fikk ham til å ligne en gedigen påskekylling, og han får fortsatt høre det hver påske.. og jul… og sommer.. 😂 For hva er vel et ekteskap uten litt godmodig erting 😉 Digger dere!

    11. Så fin! Er det mulig å få oppskrift? 😃
      Det er så kjekt med hjemmestrikket. Og det er ekstra kjekt når mottaker setter pris på det ❤️

    12. Forelsket meg helt i den genseren 😍 Kunne du spurt mormoren din om pinnestørrelse og garn? 😀😀😀

    13. Hei😊
      Kunne du spurt mormor om hvilken skappel genser?
      Så ut som det va flere å velge mellom. Tenkte Æ sku strikke mæ en rosa æ å😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg