Det blå rommet

Snakk om småkrise i bloggheimen: Kameraet vårt har tatt kvelden! Jeg var i full sving med å ta bilder i går, da det plutselig sa “klikk” og “klakk”, også var det over. Selvfølgelig skjedde det meg, og selv om Peter ikke sa noe, så jeg i blikket hans at dette var noe som aldri kunne skjedd ham 😉

Nå nekter i alle fall kameraet å oppføre seg, så vi blir pent nødt til å undersøke reparasjons-muligheter. Jeg var i full sving med å ta bilder av soverommet da dette skjedde, for det går fortsatt ikke en uke uten at noen spør meg hvordan det til slutt ble med denne blåfargen på veggene! Og det er moro.

Så nå følger et knippe mobilbilder isteden. Beklager dårlig kvalitet – men håper i alle fall det gir et visst inntrykk av det blå rommet som jeg trives så godt i 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dette rakk jeg å knipse før det sa “klikk” og “klakk”. Blått + grønt = Sant
 


Bildedryss over sengen som enkelt kan skiftes ut
 


Peter i underbuksa – han får henge på ubestemt tid 😉
 


“Think Pink” fra 2013 – gleder meg til å få årets Hegeprosjekt-bilde i postkassa! 
 


Må ta med dette fine bildet vi fikk i gave fra bloggleser Heidi! Nydelig 🙂
 

Under vinduene har jeg plassert to metallhyller ved siden av hverandre – de fungerer perfekt som bokhyller:


Merkelig samling bøker – må finsorteres..
 


Dette bildet hadde jeg kjøpt til lillesnuppas rom, men det ble danket ut av Anna og Elsa. Typisk :-/
 

Og så en “liten” detalj til slutt; jeg har kilt den gamle sprinkelsenga til barna mellom dobbeltsenga og veggen, sånn at jeg slipper å balansere på kanten av senga når vi plutselig blir fulltallige om natta.. Jeg får litt noia over å bli presset inn mot veggen, derfor funker sprinkelsenga perfekt – luftig og fint!


Og før noen spør: nei – sprinkelsenga er ikke et hint om at det er en ny baby på vei.. 🙂
 

Blåfargen er altså St Pauls Blue fra Jotun, og jeg syns den er like fin og behagelig i dagslys som den er på kveldstid. Dessuten elsker jeg å sove i rom med mørke vegger – det gir en helt spesiell ro i sjela.

Litt farge på veggene er helt nydelig – så vurderer du å male, får jeg si som han treningsguruen: Berre gjer da! Og forhåpentligvis bruker du ikke to år på å bestemme deg for farge, sånn som jeg gjorde 😉
 

/ Blue dabadee

12 kommentarer
    1. Nydelig farge! Vi har den på en vegg i stuen og jeg simpelthen elsker den! En farge man ikke blir lei av!

    2. Så fint det ble! Årets bilde fra hegeprosjekt er bestilt, men jeg mangler ramme eller oppheng. Hvor kjøpte du snoren og klypene som du har hengt dine bilder på? 🙂

    3. Hvor er metallhyllene fra, og hva er målene på de? Jeg har altfor mange bøker, og altfor lite plass.

    4. St.Pauls blue har vi også fått på soverommet nå. Ferdigmalte mdf plater riktignok, men nå pusset vi opp rommet fra “scratch” da 🙂 Nydelig farge, så behagelig og mørk å sove i. Veldig fornøyd med valget av farge!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg