Ukas Snoogle!

Hei og hopp, denne nye spalten har jeg gledet meg veldig til! Jeg har jo tenkt på det en stund, å videreformidle alt jeg lærer i løpet av en uke av følgerne mine på Snapchat. I kommentarfeltet også forresten, “min personlige google” hjelper til både her og der!

Og da Snapchat + Google = Snoogle, ble foreslått i kommentarfeltet som navnet på spalten, var jeg ikke i tvil. Jeg falt pladask!

Den siste uka har jeg vært litt fra og til på Snapchat, men det har dukket opp mye bra for det! Først ut var vaskemaskin-problematikken, eller mer konkret pipingen vaskemaskinen avgir når den er ferdig. Jeg la ut noen videoer der jeg forklarte hvor noia Peter har for den pipelyden, og at vi må løpe inn på vaskerommet for å slå den av så fort bråket starter. Den piper 18 ganger totalt, og det gjelder å få slått av maskinen senest innen pip nummer 4.

Umiddelbart etter at Snapstoryen var ute, rant det inn med meldinger av denne typen:


 

Konklusjon: Det er  Peter som ikke kan fordra pipingen, jeg elsker den! Ikke akkurat pipelyden i seg selv, men det er jo pipingen som gjør at jeg husker å få tøyet ut av vaskemaskinen. Ingen piping = Glemt tøy. Glemt tøy = Surt tøy. Derfor kan jeg ikke skru av denne funksjonen 😉

Så var det den ristede maisen:


 

Peter sliter som kjent veldig med at hodet mitt bråker når jeg tygge. Jeg visste riktignok ikke at jeg hadde “bråkehue” før jeg møtte ham, men jeg regner med han har rett 😉 Uansett er rista mais noe av det verste på bråke-skalaen, og jeg spiser det kun når jeg er alene.

Snoogle svarer:

Konklusjon: Etter å ha undersøkt “misofoni” nærmere, ser jeg at han oppfyller de fleste av kriteriene. Snoogle-diagnose satt 😉

Forrige søndag skulle jeg bestemme meg for hvilket skjerf jeg skulle kjøpe, og la ut følgende snap:


 

Det tok ikke lang tid før flere hadde en liten ting de ville gjøre meg oppmerksom på..

Helt avslutningsvis må jeg ha med et eksempel på det som viser seg å være Snoogles eneste svakhet, nemlig sprikende tilbakemeldinger. Rett før helgen klemte jeg fingeren min, og fikk en liten blodblemme. Jeg la ut en snap av fingeren, der jeg uttrykte irritasjon over det som så ut som en flekk som burde vært vasket vekk.

Da kom en smule sprikende tilbakemeldinger i retur:


 

Konklusjon: Prøvde å stikke hull, men blodet hadde allerede størknet. Så da forsvinner den vel av seg selv 😉

Tusen takk til Snoogle for denne ukas hjelp! Jeg gleder meg til neste uke og til fortsettelsen, og syns det er fint å spre noe av det på bloggen sånn at det kanskje er flere enn meg som kan lære et og annet vi kanskje ikke visste fra før 😉
 

/ Snoogle

15 kommentarer
    1. Rista mais er farlig… endte akutt på tannlegevakta og måtte trekke ei tann og rotfylle nabotanna 😱 (det kan sikkert ha noe å gjøre med at jeg hadde drøyd ti år med å gå til tannlegen, men jeg holder meg langt unna den rista maisen nå…)

    2. Bare sånn generelt.
      blemmer og lignende skal i utgangspunktet ikke stikkes hull på da du åpner for infeksjoner.
      tassen vår på 2 år endte på to antibiotikakurer etter at han fikk hull på en skade på tåa. (Han mista en leke på foten som fiksa det såret)

    3. Kjør på og stikk hull. Du som mener at det åpner for infeksjoner i kommentarfeltet, man bruker vel desinfiseringsmiddel og plaster…trangsynt.

    4. “stikke hull” – du har tydeligvis svær lite erfaring med blemmer/sår. Er du klar over hvor alvorlig det kan bli når du åpner opp for infeksjoner? Nå var ikke denne blodblemma den verste da, men i andre tilfeller kan det rett og slett bli livsfarlig å ta hull. Det er dem som opplever blodforgiftning eller lang behandlingstid med antibitoika av noe så enkelt som å ta hull på blemme/betennelser i huden.

    5. Haha! Takk for grei oppsummering 😉 Det burgunder-røde hadde jeg fra før, så jeg endte opp med å kjøpe det okergule og det flerfargede på toppen. Så da er vinteren reddet!

    6. Og hvor kan vi få kjøpt de fine skjerfene? Jeg er en skjerfentusiast (om det er et ord?)og disse var superfine.

    7. Kjempe kul snoogle spalte, koste meg med den😄
      Der jeg kommer fra, kaller vi den blodflekken for ‘dauablod’ (altså, dødt blod). Så, som du også har funnet ut, det ser ikke pent ut men går bort av seg selv 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg