Feber og Topp 5

I dag våknet vi ikke til én, men to febersyke småttiser. Jeg kan faktisk ikke huske sist feberen stakk innom en tur, men jeg tror det var i februar. Ni måneder uten sykdom, det er jaggu meg rekord!

Det første året i barnehagen ga vi jo opp, for vi fikk smitten i hus bare noen snakket om forkjølelse. Så da stemmer det i hvertfall, det alle sier om at det første året er det tøffeste 🙂

Dagen i dag har vi tilbrakt mer eller mindre i sofaen med forskjellige typer barne-tv og jevnlig måling av pannetemperatur. I et våkent øyeblikk, midt mellom en jafs og en slurk av dagens bestilling som bestod av Grandiosa og Farris + eplejuice, fant femåringen og jeg ut at vi skulle liste opp dagens Topp 5.

Og den lista var så fin, at den kommer her – i tilfeldig rekkefølge. (Det skinner vel kanskje gjennom hvilke punkter som er kun mine)

TOPP 5

1. NY OPPVASKMASKIN

Altså, haleluja! I dag kom vår elskede nye oppvaskmaskin på døra – etter en uke med pil- og bue-oppvask. Det har vært både slitsomt, fint og lærerrikt å vaske opp for hånd, men nå skal det bli godt å få litt hjelp igjen.

Det er nesten så jeg må klype meg i armen, for da vi bestilte maskinen, fikk vi beskjed om at den ble levert på døra. Det var visst ikke hele sannheten, for i tillegg ble den gamle koblet fra, den nye installert – og den gamle tatt med tilbake. Det tok to timer for den trivelige utsendte å få den integrerte herligheten i virke igjen – så tusen hjertelig takk til Molteberg Elektriske i Nansetgata. Jeg tør ikke tenke på hvor mange timer Peter vi hadde brukt om vi skulle gjort det selv – så nå er jeg bare overlykkelig! (På ingen måte sponset – jeg setter bare umåtelig pris på god service.)
 

2. GRANDIOSA

Sykemat over all sykemat. I dag er jeg bare takknemlig for at dette produktet fortsatt er i produksjon, etter 37 år.
 

3. TANTE OG ONKELS NYE HUS

I dag har lillesøster og svoger fått nøklene til sitt nye hus! Jeg husker hvordan den følelsen var, å flytte fra en liten leilighet i Oslo, til et stort hus med dansegulv i alle rom. Det blir utrolig fint å få dem litt nærmere, og det blir ganske fint å få tømt boden vår med ting vi har oppbevart for dem siden i sommer, haha. Det kjøres innover i morgen, for å si det sånn 😉 Neida. Joda.
 

4. BLACK FRIDAY

Jeg skal innrømme at jeg har irritert meg grønn over all reklamen jeg har fått på mail og på sms den siste uka – men jeg hadde også planer om å ta meg en bitteliten tur til byen i dag for å se om jeg fikk raska til meg et par tilbud. Men så satte feber * 2 en stopper for det, og nå sitter jeg her og tenker på hvor mye penger jeg har spart. Heh 😉
 

5. KAFFE

Jeg har vært nede for telling de siste ukene, og hoster om kapp med ungene. Når jeg ikke er i form, orker jeg ikke tanken på å drikke kaffe – og de siste ukene har jeg lurt på hvordan det er mulig å overleve i hverdagen uten den vante dosen med koffein. Jeg hadde tenkt at jeg skulle “restartes” etter et par uker uten kaffe, men den ubeskrivelige daffheten går jo ikke over..?

Så i dag slo jeg til med en kopp til frokost, og vel. Dette skjedde:

Men nå er det kvelden, den ene febersyke ba om å få legge seg 17.15 i ettermiddag, så da er det vel bare for mor også å bysselalle så fort som mulig. For enten betyr det at det blir opp og hoppe midt på natta, eller så snakker vi morgen i fem-draget. Krysser i alle fall fingrene for at feber’n er borte i morgen シ
 

/ God fredagskveld til alle dere, der kvelden ennå er ung ♬★

4 kommentarer
    1. God bedring i heimen. Her var altså lillebror en rask tur innom bhg i dag mens storebror tok over feberstafettpinnen… Selv er jeg ikke i form heller… Så må jeg prøve å underhoøde han som endelig er frisk så storenror får hvile. Skal ikke være lett 🙂 Gon helg fra oss

    2. God bedring og gratulerer med ny vaskemaskin! Vi er nettopp ferdig med tredje uken med sammenhengende feber, halsbetennelse, bihulebetennelse og munn hånd og fotsyken fordelt på fire 🤧

    3. Håper formen er bedre! Fulgt både konatil og pappahjerte lenge nå, og det er så flott å kunne følge livene deres i opp- og nedturer, samtidig er det litt rart at jeg nesten føler jeg kjenner dere, mens dere ikke har en anelse om hvem jeg er engang😂 dere har begge gitt meg mye latter, gjenkjennelse i det kaotiske småbarnslivet og ikke minst reflekterte innlegg som får en til å tenke over livet på godt og vondt. Også lurer jeg fortsatt på hvordan det går med avokadoplantene…
      Vil egentlig spørre om jeg får lov å dele denne linken i kommentarfeltet ditt?: https://www.spleis.no/project/22765
      Jeg sitter i en forferdelig vanskelig situasjon og håper å nå ut til flest mulig så jeg kan gi barna mine en god jul uten å bekymre oss for om det rekker til mat på bordet. Litt ekstra publisitet hadde gjort seg, da responsen ikke har vært den beste. Samtidig får jeg endelig lagt igjen noen rosende ord til deg om den flotte blogg-jobben du gjør!
      Håper dere får en flott førjulstid, uten mer sykdom, også gleder jeg meg til å fortsette å følge bloggene deres😊 takk for at dere gir meg noen bekymringsløse avbrekk😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg