Når stjerna henger skjevt

Hadde det ikke vært for at jeg vet vi er mange om dette, hadde jeg aldri turt å skrive om denne juleirritasjonen min…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

For i dag fikk jeg det plutselig for meg at vi måtte muntre opp Familien Klonk-Hoste’sen. Og for første gang i historien følte jeg meg klar for å finne fram julepynten mens vi enda skriver november, til tross for at sånt egentlig er forbeholdt langt-uti-desember.

Det er riktignok for tidlig å dra fram nisser og juletrær – men en julestjerne eller to i vinduene, det kan jo like gjerne høre vinteren til, spør du meg!

Og mens jeg stod der på en krakk og hang opp julestjernene, kom jeg på noe som skjedde i fjor. For jeg gjør nemlig det samme hvert eneste år: Jeg gir meg ikke på tørre møkka før den stjerna henger rett.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Jeg kan nemlig ikke fordra stjerner som henger på halv tolv eller som dunker de stakkars stjernespissene sine i vindusruta. Jeg takler det ikke, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å leve med stjerner som dingler skjevt i sin egen stue.

I fjor la jeg ut noen snapper om dette, der jeg ba folk om å jobbe for stjernas sak (hvis det er lov å si). For vi må faktisk stå sammen.

Derfor oppfordret jeg folk til å kjøpe en sånn billig “ledningsvrider” (overhode ikke sponset, men skulle gjerne vært det) som man fester i ledningen over stjerna – som enkelt gjør at man kan vri ledningen noen hakk helt til den vakre stjerna henger rett.

Og snapchaten min eksploderte! Jeg fikk så mange takkemeldinger at jeg ikke hadde sjans til å svare alle, for det var visst ikke viden kjent at det fantes en dings som kunne gjøre sånn at stjerna kom til sin rett!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Men viktigst av alt: Det viste seg at vi som ikke takler at stjerna henger skjevt, vi finnes i hopetall. Vi som får mark av å se dinglende stjerner på halv tolv – vi er i den samme julebåten.

Og nå nærmer det seg tida igjen folkens, og det er viktigere enn noen gang at vi holder sammen. Spre budskapet om at det finnes en dings/ledningsvrider som er å få tak i overalt – og som er verdt sin vekt i gull.

Julen. Er. Reddet. 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Tadaaaa!

29 kommentarer
    1. Noe så praktisk! Jeg tok et kjapt googlesøk men fikk ikke opp noe. Kanskje du vil tipse mer spesifikk hvor du fant denne lure dingsen? ⭐️

    2. Hvorfor har ikke jeg fått med meg dette før? 🤤🤤🤤 Hater når ting henger på halv tolv i vinduet. Har drevet og vridd på ledning på ledning i maaaange år for å få det rett 😂
      Ja til retthengende julestjerner 🙂

    3. 🙏🏼🙏🏼 Å tuuuusen takk for tips, det visste jeg ikke fantes. Hang opp julestjerne i går og stod en hel evighet og prøvde å få den til å henge rett, men ikke søren altså🙈 Så i morgen må det bli en tur inn til byen for å finne en sånn dings så kanskje jeg også får julestjerner som henger fint i vinduet😅

    4. Ja, hver så snill og fortell hvor du fant den, for jeg blir GAL av mine stjerner, hvert år. Hadde vært deilig å slippe den evige fiklinga, HVER dag, for å få de til å henge rett. 😉

    5. De har sånne overalt der det selges julestjerner – tror den heter “Twister” eller bare “ledningsvrider”/”kabelvrider”.
      Finner ikke stort på google jeg heller, men har sett dem på Clas Ohlson, Skeidar og Jula, blant annet 😉

    6. Enn å legge ut en slik teaser uten å skrive hvor i al verden denne kan kjøpes?! 😮😅 du vet vi ikke finner nattesøvnen før vi vet??

    7. Sorry! Haha, de har den nesten overalt, jeg lover 🙂 Googla meg nesten ihjel nå, finner den ingen steder – men da jeg skrev “heng julestjerna rett”, fikk jeg treff på Clas Ohlson, produktet deres heter “Heng rett” 😀 Lo så jeg nesten tissa på meg.
      Mener den heter “Twister” hos Skeidar 🙂

    8. Tuller du??!! Finnes det!!??😫. Og så jeg som har vinduene fulle av lysdupeditter hele året, som rettes på i hytt og (ge)vær🙈. Her må det en tur på Clas Ohlsson skjønner jeg😜

    9. Takk for påminnelsen!
      Leste jo om dette i fjor, men glemte bort hele greia. Men nå skalpert handles!!!! Kan jo brukes hele året på andre lamper også. Blir jo gal av sånne skjeve ting…

    10. Ååååååå du er bare best! Takk for et fantastisk tips, visste ikke at det var å få😀😀😀Hater når ting ikke henger rett😂😂😂

    11. Hahaha trenger ingen dings til det😂 er jo bare å løfte stjerna litt opp fra selve lyspære festet å vri😂 jeg gjør det slikt å det funker hvært år

    12. Takk for tipset!😅 En annen svært irriterende ting er når adventstjerna henger så høyt i vinduet at deler av den blir borte når man ser den fra ute.

    13. Dette har jeg ikke sett på som et problem før, men kommer definitivt til å irritere meg over det nå. Tror jeg bare skal kjøpe en sånn dings så fort som mulig.

    14. Stjerna må henge rett ja! Men må innrømme at det er like irriterende at så mange tror at ting henger på “halvt tolv” når de henger på “halvt hold”…..

    15. Det er det siste jeg bekymrer meg over i julepyntingen…..det er viktigere at alle nissene(175)kommer på rett plass til rett tid :)setter ikke ut alt sammtidig men phø om phø.De første kommer fram i helgen 🙂 god julesti 🙂

    16. Hihi, satt akkurat i sofaen og irtiterte meg over at adventstjerna ikke ville henge rett. Det blir nok en tur på Clas Olsen i morgen ja.

    17. “Min” løsning ble å henge kroken inni karmen, da kan man bare vri litt på kroken for å få stjerna rett 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg