Vinn en tryggere jul

/ Annonse for Clas Ohlson

Julen er høytid for innbrudd og branner, men nå kan du vinne to smarte produkter for et tryggere hjem 🙂

Et trygt hjem er viktig – også i julestria! Desember er måneden med flest husbranner her til lands, og det er skremmende at 500.000 nordmenn bor i boliger uten fungerende røykvarslere.

En brannalarm som virker, er livsviktig for ethvert hjem – og jeg priser meg lykkelig over at jeg aldri har fått oppleve en brann på nært hold. Likevel må jeg innrømme at lyden av brannalarmen for meg er nesten like skummel som tanken på brann.

Da jeg bodde i Oslo for en del år siden, gikk jeg etterhvert ut av tellingen på hvor mange lørdagsnetter vi ble vekket av den ulende brannalarmen i blokka jeg bodde. Det skyldtes bestandig en eller annen feststemt student som hadde glemt pizzaen sin i stekeovnen, og alle vi andre måtte traske ørten trappeetasjer ned. Midt på natta, i pysjen eller morgenkåpa – også måtte vi stå utenfor å hutre helt til brannbilene kom og fikk avklart brannen pizzasituasjonen.

Etter denne tida har jeg faktisk hatt et veldig anstrengt forhold til alarmer, og jeg liker rett og slett ikke tanken på at en hylende alarm skal gå av mens jeg sover.

Men nå har jeg bedre kontroll og mindre usikkerhet, og slipper å bekymre meg for ulende alarmer – for vi har skaffet oss en helt genial brannvarsler!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Nest Protect styres med en app på telefonen slik at man slipper å dra frem gardintrappa hver gang maten brenner seg og alarmen begynner å ule. Den har avanserte sensorer som detekterer brann og kullmonoksid – og før alarmen løses ut, får du en vennlig varsling på telefonen, og du kan enkelt skru ned lyden før alarmen går.

Men det jeg liker aller best, er at den kan varsle med en stemme som sier at man må forlate rommet, istedenfor å skape panikk med høy piping. Perfekt for barnerommet – og sånne skvetne damer som meg 😉


Den har også nattlampe og bevegelsessensor
 

Og nå kan du bli like heldig som meg! For ikke bare har jeg fått det som omtales som fremtidens brannvarsler i hus – jeg har fått lov til å dele ut en til en av dere også 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nissemor i gavehumør!
 

Har du derimot brannvarslerne i orden, men planer om reise bort i julen – eller bare generelt ikke er så glad i folk som kommer på uanmeldt julebesøk? Da må du følge med nå.

Jeg skal nemlig også dele ut det geniale Nest Cam Outdoor, et værbeskyttet webkamera til utendørs bruk som enkelt styres fra en app på mobilen. Kameraet har “night vision” og bevegelsessensor, som fanger opp alle detaljer og bevegelser, dag som natt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Du blir altså varslet på mobilen dersom noen lusker utenfor huset ditt – enten det er uvedkommende, naboen som kommer med en julehilsen, eller noen som går julebukk 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hello, there! Jule-surprise 🙂
 

Kameraet har en synsvinkel på 130 grader, og filmer i 1080p HD-oppløsning slik at bildet blir krystallklart. Dessuten har det innebygd mikrofon og høyttaler, med andre ord kan du snakke med vedkommende som står foran kameraet!

Jeg vet ikke med deg, men hvis jeg hadde vært innbruddstyv og plutselig fikk høre stemmer fra oven… Da ville jeg nok sagt takk og farvel 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kronisk trøtt Pappa spotted!
 

Jeg har som sagt en Nest Protect brannvarsler og et Nest Cam Outdoor overvåkningskamera å gi bort til to heldige vinnere!

Konkurransen er enkel: Det eneste du trenger å gjøre er å skrive i kommentarfeltet hvilket av de to produktene du har mest lyst på!

1. Nest Protect brannvarsler

2. Nest Cam Outdoor overvåkningskamera

Husk å fylle ut mail-adressen din i eget felt, slik at jeg får kontaktet deg hvis du vinner 😉

(PS! Konkurransen avsluttes 10. desember kl 12.00)

/ Lykke til – og god, trygg førjulstid!

* Følg Clas Ohlson på Facebook *

!function(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,’script’,
‘https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘init’, ‘742466742492627’);
fbq(‘track’, ‘PageView’);

650 kommentarer

Siste innlegg