Høypuls og Snoogle-tips

Det er vel ingen underdrivelse å si at det går ganske så trått med den nye spalten min: “Ukas Snoogle” for tida.. Spalten som jeg startet opp i oktober, hvor jeg deler videre ting jeg lærer av følgerne mine på Snapchat og i kommentarfeltet.

De siste ukene har jeg ikke vært veldig aktiv på Snap, noe som naturlig nok vil si at jeg heller ikke har fått svart på meldinger som jeg pleier å gjøre. Jeg gleder meg til å være back on track igjen snart – for er det noe jeg elsker, så er det å lære nye ting av min personlige google!

Men i dag tenkte jeg bare å meddele at jeg har gjort noe jeg aldri ville gjort, hvis det ikke var for Snoogle.

For jeg er, i følge Peter, i overkant tro til bruksanvisninger og regelverk – så når dama i butikken forteller meg at sofatrekkene ikke kan vaskes i vaskemaskinen, så vasker ikke jeg sofatrekkene i vaskemaskinen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Niet. Nope. Skjer ikke.
 

Men så var det Snoogle, da! Det ble jo en liten vaske-fest i kommentarfeltet mitt da jeg skrev at jeg hadde skrubbet trekkene med svamp og såpevann – og veldig mange av dere skrev at det gikk helt fint å vaske trekkene på ullprogram.

Flere av dere mente til og med at dere hadde kliss lik sofa som oss, og at dere hadde gjort det mange ganger.

Og med dette i bakhodet, kastet jeg meg over putene etter frokost i dag tidlig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det var lett som en plett å få trekkene av.. Men som jeg mistenkte, var det ikke like lett å få dem på! De hadde riktignok ikke krympet etter to runder med ullprogram i vaskemaskinen – men jeg innså ganske kjapt at formen min ikke er helt på topp enda.

For etter tjue sekunder med sofatrekk-kamp, hadde jeg høy puls og svettet som en gal (og bannet littebitt):

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det viste seg heldigvis at de første trekkene var de tøffeste å få på, for så begynte jeg å få teken på det.

Og nå er altså sofaen så gullende ren som den ikke har vært på fem år. Og det har absolutt ingenting å gjøre med at svigers tilfeldigvis kommer på besøk i morgen, altså.

Jeg lover.. 😉
 

/ TAKK Snoogle!

11 kommentarer
    1. Tror deg☺️ Har også vasket sofatrekkeme nylig, og her er det ingen «svigers» som ventes på besøk😂😂

    2. Så flink du har vært.
      Jeg mistenker at jeg også har samme sofa, Saturday, fra bohus. Mine puter skle ofte ut etter bruk, etter noen måneders irritasjon fant jeg frem borrelås, nål og tråd. nå sitter de som støpt! kan sikkert bruke borrelås med lim på baksiden også, men jeg tenkte at de ville falle av i vask.
      Hilsen husfaren som vasker trekkene på vanlig 40grader.

    3. Vi har lik sofa. Vi samarbeider om å få på trekkene etter vask. En klemmer sammen puta, og den andre drar i glidelåsen 😉

    4. Takk til snoogle!! Dette er det beste tipset jeg har fått på lenge, og gjett hvem som endelig kan kose seg med nyvasket og godluktende sofa!! 👏🙏😃

    5. Jeg sitter i en sofa med puter og trekk med en slags “presse en elefant inn i et bittelite tu-tu-skjørt-situasjon” i dette øyeblikket. Det gikk, men jaggu meg er’e klumpete, gitt! For SÅ vanskelig var det å få de fordømrade putene inn i trekket. 😳 Det verste med den hjørneputa var at den er todelt i trekket. Og herreminhatt for et svare strev!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg