Vårt aller første julekort

I dag fant jeg noe jeg helt hadde glemt, i bunnen av en eske med julepynt. Nemlig det aller første julekortet Peter og jeg lagde som relativt ferske foreldre…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Jeg skrev om det i fjor også, om mitt snåle forhold til julekort. For da jeg var liten syns jeg det var så moro å hente posten i desember – det kom jo aldri noe spennende ellers i året! Så julekortene ble noen skikkelige lyspunkt for den lille jenta som måtte klatre for å rekke opp til postkassa.

Og så lenge det stod “m/fam” på konvolutten var det jo fritt fram – og selv om jeg syns det var litt kjedelig med “God jul og godt nyttår, hilsen familien Andersen”, dukket det fra tid til annen opp noen litt mer personlige julekort som gledet mitt hjerte litt ekstra.

Selve rosinen var såklart julebrevene med bilder som var skrevet for hånd. Haleluja, da ble det stemning!

Men denne fascinasjonen for julebrev er dessverre også grunnen til at det har blitt dårlig med julekort fra oss de siste årene, for jeg har ikke tatt meg tid til å skrive julebrev, og derfor dropper jeg de enkle julekortene også. Det til tross for at det er skikkelig koselig å få julekort i postkassa – så det er ganske teit, jeg vet.

Men da jeg i dag morges fant det første julekortet Peter og jeg lagde i 2012, måtte jeg le da jeg kom på at vi den julen måtte trykke opp to forskjellige julekort…

Den ene versjonen sendte vi ut til familiens eldste medlemmer:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Og den andre versjonen fikk resten av familien, og hele vennegjengen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Jeg trenger vel ikke nevne hvem sitt forslag det var..?

Og ja, hvis du skulle være i tvil om svaret:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/

19 kommentarer

Siste innlegg