Når det koker på juledassen

I går fikk jeg en glitrende idé. For det kan jo ikke være bare oss som har feilberegnet tiden littegrann nå før jul? Litt ymse sykdom klarte jaggu å frarøve oss to hele uker av desember, der vi måtte sette det meste på vent.

Men nå er vi altså i full gang med siste innspurt – og i går innså jeg at her, her må det prioriteres!

Jeg var i ferd med å sette opp en liten liste, da jeg plutselig kom på at jeg skulle be om skikkelig eksperthjelp. Snoogle!

Og svarene lot ikke vente på seg, det har haglet inn med meldinger på Snapchat de siste 24 timene med folks prioriteringer denne siste uka før jul. Det koker litt på juledassen for flere enn oss, og det er helt nydelig å se at vi er mange i samme båt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

I dag har jeg åpnet flere hundre tilbakemeldinger (!) – og samlet punktene som går igjen flest ganger. Så om du er i samme situasjon akkurat nå, og du begynner å bli litt stressa – ta en titt på denne lista sånn at du ser hvilke punkter du skal prioritere!

Gjør deg klar for eksperttipsene fra det eminente panelet Snap + Google = Snoogle ♥

 

1. Punktet som gikk igjen desidert flest ganger: Julemat. Uten mat kommer vi ikke langt – så sett av litt tid til en handlerunde sånn at det er mat i hus til dagene butikkene er stengt.

2. Det blir ikke ordentlig jul uten: Julegaver. Om det er nye gaver eller brukte gaver er ikke viktig, men det er hyggelig å gi bort noe til dem man er glad i!

3. Det blir visst ikke ordentlig jul uten juletre heller. Litt julepynt og et juletre (eller en julekvist) må til, og dette tar ikke så lang tid heller. Med mindre du må måke deg vei i den fullstappede boden for å få tak i esken med julepynt som ligger helt innerst, da. Men det går vel på et vis det også 😉

4. Det kan se ut som den gode gamle julevaskens tid er forbi, nå er det kattevask som gjelder! Ingen vasker tak og vegger lenger, eller drar fram sofaen. Fres over gulvene med støvsugeren og en våtmopp, så kommer du langt. Skal du ha gjester er det ålreit å ta en kjapp vask av do og vask også.

5. Dette siste punktet vies til den aller viktigste tradisjonen du har. Om det er å se en spesiell julefilm, lage et spesielt julegodteri, fylle julestrømpa eller tenne et lys på graven til noen du savner: Sett av tid. Selv om du er stresset, vil det gjøre deg godt!

Så kan julen bare komme!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ 🎄🌟❤️

13 kommentarer
    1. Hei! Du har klart min favoritt blogg! Å tenkte siden dette er er juleinnlegg kan jeg kanskje få anbefale en julesang til lista di: deres jul – Staut

    2. Hvis det er noen trøst har jeg ikke kjøpt en eneste julegave enda. Ikke vet jeg hvem jeg skal kjøpe til heller, eller hva. Jeg har ikke vasket leiligheten, men pynta til jul det fikk jeg gjort i slutten av november. Ikke er jeg et fnugg stressa heller. På en eller annen måte klarer jeg alltid å ha pakkene klare når det gjelder 😎

    3. Takk for tips, godt å vite at vi er flere! Etter en eksamensperiode hadde jeg fri fra jobb i går og i dag, hadde gledet meg sååå lenge til å få handlet gaver, mat, tre,drikke kaffe..etter en time på storsenteret ringte de fra bhg. Eldstemann neste for telling. I natt kom lunsjen som en dusj i senga og jaggu var minstemann varm som en varmeovn i morges. Jaja, vi går jo bare hele svigerfamilien på besøk på julaften. Men jul blir det uansett, er det ikke sånn? 😉

    4. Okei, nå kjente jeg at jeg begynte å svette litt bortover, jeg husker enda den julaften jeg lå på sofaen hos Farmor og Farfar med omgangssyken og ikke orket pakke opp en eneste gave.. God bedring til dere – håper dere rekker å bli friske før søndag! <3

    5. Tusen takk for liste. Her begynner jeg å bli litt stressa etter snart 2 uker med sykdom i hus (siste på minsten med 40 i feber og ditto legebesøk). Jeg er glad vi er 2 som kan dele på sykepleierpliktene, innkjøp og vask. Julemiddagen er innkjøpt og heldigvis det meste av gaver. Småkaker kan man kjøpe på bakeren og julepynten tar vi innimellom. Forhåpentligvis kommer julestemning på julaften 🙂

    6. Trist at du åpner så mange snoogle-snaps, men ikke min snap fra 3. desember 🙁 Elsker bloggen din likevel da <3

    7. Sorry Lilly! Sånn til daglig har jeg ikke sjans til å rekke over alle, og du kan tro det holder på å gjøre meg gal! 🙁 Men jeg mener jeg rakk å åpne alle som ble sendt i denne snoogle-runda? Hva heter du på snap?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg