Sugar in the morning

Selv om det såklart er noe trivelig med den gode gammeldagse tradisjonen, kommer jeg aldri til å klare å vente til 13 6. januar med å rydde bort julen. Etter 1. nyttårsdag er jeg ferdig.

Julepynten er med andre ord vekk, men selv om det er en befrielse å få stuet nisser og julekuler tilbake på loftet – skal jeg ikke nekte for at det føles litt tomt og mørkt også. For juletreet lyste jo så fint opp borti hjørnet, for ikke å snakke om stjernene i vinduene.

Uansett, nå er det 11 måneder til neste gang, og spillelista mi på Spotify er tømt for julens svisker og har endret navn til “januarfavoritter” ❤️

Det gjenstår bare ett lite problem..

Jeg har havnet på sukkerkjøret.

A lollipop in the mouth (close-up)
 

Baaaaaah! Hver eneste januar! Hvorfor lærer jeg aldri..?

Og det er jo ikke sånn at det kommer som et sjokk på meg selv heller, for dette er en kjent og ikke-kjær ting som skjer hvert eneste år. Og det til tross for at jeg i starten av desember alltid sier: “Nei i år skal jeg bare lage ÉN porsjon av Rocky Road. That´s it.”

Men så mumser man litt her, og litt der – og før jeg vet ordet av det sitter jeg og spiser middag med én eneste tanke i hodet: Hva skal jeg spise til dessert? Og det pleier liksom å være det endelige tegnet på at det har bikket over..

Så nå er det stopp! Igjen. Jeg måtte sjekke om jeg hadde skrevet noe om dette på bloggen i januar i fjor, og joda, der fant jeg “10 tips mot søtsug” postet 7. januar, haha 😉

Så da er det bare å tråle mine egne punkter og ta grep. Om jeg så skal bruke en månedslønn på tyggegummi, så skal jeg komme meg ut av sukkerets hule hånd.

PS! Nå er det bare 12 dager igjen før slusene til Vixen stenger – husk å stemme på dine favoritter! Jeg blir fortsatt kvalm-svimmel av å se navnet mitt under “Folkets Favoritt”, så tusen takk til dere som tok dere tid til å nominere meg. Jeg kan fortsatt ikke tro det når jeg tenker på at navnet mitt står der, skvist mellom herlige Malin Nesvoll og Kristin Gjelsvik. Lille meg!

10 kommentarer
    1. Var flink å ikke spise noe godteri i går… feira det i dag med godteri 🤣😂
      Er skikkelig på sukkervogna her ja 😂 gjør som hun over.. koser mæ til det e tomt..

    2. Sånn er det her og. Det har vært godteribonnza hele julen. Men det har gått overraskende bra. Det hjelper å spise bra mat og ikke bare fet mat 😉 Lykke til 😉

    3. Er det ikke 13.dag jul julen egentlig skal ut? Og ikke 13.januar? :-p 13.dsg jul er vel 6.januar. Selv hev jeg ut julen 1.januar :-p
      Hilsen frøken pirk, haha. Du er god 🙂

    4. JA! Var det jeg visste! I sta dobbeltsjekket jeg med Peter, og han sa at frøken Pirk over her hadde rett. Så da la jeg meg flat. Men jeg mener at 13 januar er vanlig her jeg kommer fra, for vi har en bursdag i familien den 11 – og da er det fortsatt jul hos mormor! 😉

    5. Jeg kan trøste deg med at sukkersuget kommer tilbake neste jul, og neste, og neste. Jeg er 56 år og fortsatt hekta på sukker og jeg har innsett at det forsvinner ikke. Man må rett og slett lære seg å håndtere det.
      Klem fra Ingrid på http://www.ingridtunheim.no

    6. Har nettopp bestlit kokeboka til Linda Stuhaug, og alt godteri er ute av huset. Håper hennes sukkerfrie godsaker og gode middager skal hive meg av sukkerkjøret😅 Skjerpings og ingen sukker-innkjøp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg