hits

Nr det butter litt

I dag kom sprsmlet jeg har ventet p. Jeg stod p badet, da jeg plutselig hrte fra kontoret til Peter:

"Du? Det treningsabonnementet ditt... Er det snn at jeg kanskje skal si det opp, eller kommer det til skje et mirakel snart, tror du?"


 Arkivbilde. Jeg presiserer: Arkivbilde 😂
 

Trening. Jeg som var s innmari klar i juni, da jeg hadde ftt medlemskap p treningssenter av Peter i bursdagsgave. Da jeg blogget om min frste treningskt p 15 r. Da solen skinte, da barnehagen kunne melde om kun et par tilfeller av antydning til rennende nese, da sommeren var p topp og kroppen min likes.

S fulgte en tff hst der kreftene forsvant, lungebetennelsen kom snikende og plutselig var det jul. Og s inns jeg at jeg ikke har satt mine bein i joggeskoa p fem mneder. Det er nesten et halvt r!

Ogs sitter jeg her og tenker - hvordan klarer folk det? karre seg p trening nr kroppen er sliten, barna er syke, mannen er stressa, det er iskaldt ute og du helst vil vre inne og fyre i peisen?

Nr du vkner om morgenen med sr hals, og du kjenner at du helst skulle sovet et par timer til - nr du merker at du blir sliten av tenke p trening, er det da lurt  sparke til med en treningskt? Eller skal man bare innse at det ikke er tiden akkurat n, og vente til det passer litt bedre?

Eller kommer det aldri til passe litt bedre..? P samme mte som det aldri passer bli syk - s finnes kanskje ikke den perfekte dagen for svette seg rd i fleisen heller? Er det bare den velkjente kneika man m komme seg over, ogs blir alt s mye bedre?

Jeg vet ikke. Helt rlig, jeg er skikkelig forvirra.

S jeg latet som jeg ikke hrte noe, da jeg stod p badet i dag morges og hrte stemmen til Peter rope fra kontoret.

Men jeg hrte den. Klart og tydelig. Jeg er bare ikke helt klar for svare enda ;)


Fr- og etterbilde i ett 🙈
 

/ Oppdatering kommer, nr jeg finner ut av det. I morgen, om en mned eller i 2019.

20 kommentarer

Gleder meg til oppdatering. Kanskje finner du den perfekte formelen, og kan hjelpe meg i gang ogs? 🙄

Ta en ekstra titt p det fr- og etterbildet.. S stiller du sprsmlet p ny. Haha! Neida, jeg lover oppdatere dersom jeg finner formelen. Men da m du love si fra dersom du finner den frst ;-)

FORDI DE IKKE HAR BARNEHAGEBARN MED KRONISK INFEKSJON!!!! Noe annet er jug! Da mine var sm......har aldri vrt i bedre form. P beina til enhver tid. Si opp og bruk penger p noe hyggelig ❤ nytt forsk nr de nr skolealder. Hilsen 3 barnsmor, NUH i drlig form😂😂 it will pass🙃 og du.....blir mindre stress vettu😉

Jeg trener mye og fr det egentlig til fordi jeg elsker det jeg trener (yoga). Hvis du har lyst til orke g p trening, pass p at du finner noe som gir deg pgangsmot og energi😆 For meg er ikke det treningssenter!

N kom jeg p hvorfor jeg elsker bloggen din, du er akkurat snn som de fleste av oss, bare fryktelig mye morsommere.

Det Cathrine S skrev! :) <3

Sjekk ut tv2 hjelper deg imorgen, test av renhold p treningssentre, de bakteriebombene! 😱👹 S fin unnskyldning til holde seg unna😉 😆

Det er en prioritering og vanesak, men det er nok ikke egnet for alle. Selv foretrekker jeg en kt fremfor ekstra soving, fordi det gir meg mer ernergi og krefter til gripe dagen. Men det er meg. Og jeg studerer og jobber. Det handler aldri om tid, men om person. For folk er ulike :)

Jeg syns det har blitt lettere n som barna er litt eldre. Hos oss forelpig s er skolebarna mindre syke og mer selvstendige s det vil si mer overskudd. Bare litt men det holder til at jeg hvertfall klarer en fast treningskt i uka... men vi kjrer familietrening p sndagsmorgen med barna i barnepass, og begge vi to trener samtidig, for har innsett at tiden etter kl 8 ikke egner seg for trening... da er det sofatid.

Kom meg p ski fr barnet vknet p grunn av deg og denne posten i dag :-) Hurra!

Hadde ikke vrt for alle stttemedlemmene hadde de treningssentrene gtt konkurs!!

Tenk p alt det gode vi gjr, gir folk jobber, lar treningsfolket ha et sted g til, eierne av bygningene fr inn leie fra treningssentrene. Jammen er vi snille ass😁

Det kan funke om du finner en treningsform som er gy. Understreker gy. Sannsynligvis er ikke det p treningssenteret, med mindre du begynner mle progresjonen. Det kan jo vre motiverende. Om treningsformen er artig, begynner du plutselig regne det som egentid ☺ egentid som velvillig blir innvilget av mannen

Hva med kanonball, swing, trampoline, orientering, klatring, padling eller seiling? Eller noe helt annet. Tromme sammen en vennegjeng og leie en gymsal en kveld i uka for eksempel. Det er ikke dyrt, og kan bli veldig morsomt ☺

Hei

Jeg var akkurat som deg , men i november fant jeg ut at nok var nok , jeg har mann , 4 barn , jobber natt og flger unger p aktiviteter 4-5 dager i uka , hadde ingen energi , og ga meg selv et spark i rumpa og sa hvis jeg klarer 1-2 kter i uka , burde jeg vre fornyd , er n oppe i 4-5 kter i uka , som blir gjort p dagtid eller etter unger er lagt , og ja det er et slit og komme seg avgrde noen ganger , men er jo s deilig etterp , og ikke minst energien er p topp , noe som igjen gjr at ikke er sliten etter en hektisk dag :)

Du er ikke ndt g p treningssenter, begynn med g en tur, frisk luft er s bra!! Begynn i det sm. S m du tenke p at det er svrt sjelden en angrer p en tur/treningskt. Lykke til😀

Hei, et godt rd: Ikke ha s lange og tunge kter og hye ambisjoner. Ikke tenk at du skal i gang med trening s svetten siler og du er stl i 5 dager. Sett opp et treningsprogram p 40 minutter og kjr det et par dager i uka, litt oppvarming, styrke av armer, mage, rygg og ben, og uttying til slutt. Det er gull for helsa, og kan gjres selv om formen er litt slv. Gjr du det p stuegulvet hjemme er det enda lettere kombinere med smbarn ogs, jeg har hatt tre tasser for noen r siden, s jeg vet hva jeg snakker om :-) Jeg har tre tasser fortsatt da, men n er de strre enn meg og forstyrrer ikke treningene mine ;-)

Stttemedlemmer p treningssenter er det mange av, og n i januar fr de mange nye.

Ta p sko,( ta Teo i bnd ? ) og g en halvtime hver dag. Er det noen motbakker i omrdet, s g de. En halvtime fra du gr til du er tilbake er overkommelig, og det er s kort tid at ingen merker at du er borte en gang... ;-)

Du trenger ikke skifte til treningsty og styre, bare ta p sko og g. :-) Dette trenger du ikke kalle trening heller, men det hjelper p humr og form, garantert.

Frst, det blir bedre nr du er over knekken. Jeg lover! Overskuddet kommer snikende, det samme med motivasjonen. Finn noe du liker, og gjerne noen trene sammen med! Jeg trener til faste tider, sammen med flere andre, og det er veldig motiverende. Det er enklere komme seg ut dren nr man vet at noen venter p en, og ikke minst nr man vet at det man skal gjre er kjekt!

Her trenes det rett og slett for f en pause fra livet som smbarnsmor til tre :-) For meg er det frihet ta p meg lpeskoa og ta en joggetur med god musikk og fri tankeflyt uten noen som trenger meg. Men det er meg da, har full forstelse for at folk er forskjellige og at trening ikke gir alle en frihetsflelse :-p

Nei og nei tenker jeg.

La meg n forklare, det er ikke som du tror.

Jeg skjnner veldig godt at du har gode grunner for og "slippe", og det er helt lov, men ta n heller ogs avslutt abonnementet slik at du ikke kaster penger ut vinduet p betale for vre en skalla stttemedlem. S er det ikke verre enn finne frem bankbrikken igjen nr du skal fle deg klar for en god og frivillig kt i joggeskoene!

Det viktigste er det som flere skriver over her, gjr Moe som du syns er morsomt. Og det m vre enkelt komme seg ut. Jeg har trent p treningsstudio i alle r og har forsvidt kommet med p noen treninger i uka, men jeg har alltid mtte dra med opp av sofaen og aldri gledet meg. S begynte jeg trene ute, bootcamp, lpegrupper, sykkel, ski og n er jeg ute s ofte jeg kan, det gir meg s mye. Jeg har 3 barn mellom 3 og 7, og full jobb p dagtid. S det er kveldene som gjelder her og det er jo helt magisk komme seg ut i frisk luft, gjerne sammen med andre. Enten en kort lpe/gtur en fin sykkeltur... Garanterer deg at det git deg s mye mer enn et treningsstudio hvis man ikke er s fan av det😄.

Skriv en ny kommentar

Flg p Facebook