hits

Jeg har sagt opp

Takk for alle tips og anbefalinger - da var det gjort. Tiden min som stttemedlem er over!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

I dag sa jeg opp mitt treningsabonnement, og den strste grunnen er, som flere av dere kommenterte: Smbarnsperioden. Jada, jeg vet det er en drlig unnskyldning, og at det helt sikkert er nettopp i denne perioden jeg burde trent. Men jeg blir bare ndt til finne andre lsninger.

Denne vinteren har vrt tff, kroppen min er sliten og jeg fler rett og slett ikke at trening har vrt lsningen p det problemet. For noen funker det knall  komme seg p treningssenteret selv om halsen smkrangler og energien er borte - og at en nettopp en treningskt avler ny energi. Men hos meg har det motsatt effekt.

Enkelte dager kan jeg vre klar for trene, men det skjer spass sjeldent i vinterhalvret at jeg syns det blir for dyrt holde liv i et medlemsskap som jeg kanskje bruker n - to ganger i mneden.

Og da er jo sprsmlet: Funker hjemmetrening? Er terskelen litt mindre for kaste seg i det? Jeg har aldri prvd, s jeg aner faktisk ikke om det har noe for seg! Kan det trene hjemme nr man er i slaget, gi den uttellingen man nsker?


(Hentet fra "1paolo2" p Instagram)
 

Mlet mitt med treningen generelt, var f bukt med kontorkroppen, og rett og slett bli sterkere. Jeg har ikke noe ml om delta i lpekonkurranser eller f superkondis ala Frank Lke. Samtidig fler jeg at det g turer liksom ikke er nok.

N lurer jeg rett og slett p om jeg skal smelle til med litt egentrening i heimen, s fort jeg kjenner gnisten. Bare for sjekke om det funker, liksom. Peter har en bok skrevet av den svenske kampsportsutveren Paolo Roberto - som mener at 15 minutter (!) av gangen er nok.

Tanken er starte friskt med nybegynnerprogrammet hans, og holde meg til det en ganske god stund, heh.. ;-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- Enn 😅
 

Jeg har fortsatt ingen planer om bli en treningsblogger, alts. Men jeg vet at det er mange som kjenner seg igjen i denne drstokkmila, og som ogs sliter med f p plass gode treningsrutiner. Kanskje det hjelper lese om andre som sliter..?

Mest av alt er jeg spent p om dette vil gjre noe for energinivet, selv om jeg akkurat n kanskje br fokusere p komme i gang. Det str i boka at det optimale er kjre programmet 4 ganger i uka, og min frste tanke var "Det hrtes mye ut", ogs leste jeg videre:

"4 ganger 15 minutter er bare n time, og hvis du ikke har n time bruke p ta vare p kroppen i lpet av en uke, lurer jeg p hvordan du prioriterer"

S eh, ja.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Eh, ja jo, vi fr se p det 😂
 

S gjenstr bare minne meg selv p Svigerfars jogge-filosofi: Du kommer til hate det de 7 frste gangene, men s blir det bedre 
 

/ Vi fr se

41 kommentarer

Jillian Michaels sitt treningsprogram 30 days eller noe slikt, er ogs veldig effektivt. Selv om det er litt 80-tallet med video, Hehe.Tar 25-26 minutter og er kombo av utholdenhet og styrke.

Takk for tips! Skal sjekke ut. Litt 80-tall har aldri skadet, haha ;-)

Hjemmetrening er knall selv om motivasjonen kanskje blir strre da jeg gr inn dra p et treningssenter. Men med to sm er det bare et ork dra seg dit! N er minstejenta snart 5 mnd og jeg har startet med f de slappe musklene i sving og f retta opp litt i holdningen min. Motivasjonen kan vre dritdrlig noen dager, og andre dager kanskje ikke ho lille spiller p mamma sitt treningslag 😂 men jeg har en regel! Tar jeg p meg treningsbuksa da jeg str opp om morgningen M jeg trene! Minst 30 minutter.. n skal det ogs sies at jeg kjpte meg tredemlle for 5 r siden, og den er blitt hyppig brukt 😉

Der sa du det - det er et ork dra seg til treningssenteret! Og enig i det du sier om motivasjonen.. S p sikt hper jeg bli aktivt medlem p senteret ;-) Det treningsbukse-tipset skal jeg jaggu ta med meg, en kjempefordel med hjemmekontor at jeg kan g i det jeg vil hele dagen :-P

Haha litt arti les det der... da e akkurat som e sku ha skrev da sjl☺️😁😂 e har og hatt div medlemskap som e ikke har brukt... men e tenk at har man sm unga s bi da snn... da gr veldi my tid bort i trening, dusjing osv... e bei berre sur stressa av ha det presset p me, m tren fordi man e medlem i treningsklubb.... s e sa og opp etter nn mnd... d bei e blid feit igjen😂😂

Haha, nettopp! Det er faktisk stress vre stttemedlem. Og stress er ikke bra ;-)

Kjenner meg igjen! Jeg opplever ogs at trening kan ta energi i stedet for gi det noen ganger. Med to sm barn i hus (5 og 3) synes jeg hjemmetrening er lettere f til enn treningssenter. Har hatt glede av yoga, og bruker Yoga with Adrienne p YouTube siden jeg er helt avhengig av at noen forteller meg hva jeg skal gjre :) Hun har 15 minutters programmer og lengre programmer, boot camp etc., og gjr det med en god dose selvironi og humr. Anbefaler prve! Kan ikke si jeg blir s heit av det, men fles godt for kroppen ;)

Adrienne har jeg hrt om p podcasten til Harm og Hegseth, haha! S gy, skal jaggu ske henne opp. Takk for tips!

Lykke til!! Jeg har trent hjemme 2-3 ganger i uka i snart 25 r, gjennom 3 tette svangerskap og dermed ogs noen r med smbarn. Det kan S anbefales! :-) Det eneste du m huske p er sette opp faste dager og faste tider, og skulle det kollidere med noe setter du opp ny tid der og da, er formen litt skral tar du bare en litt lettere kt, verre er det ikke :-)

Wow! N ble jeg faktisk litt gira, etter ha lest kommentaren din :-D 25 rs erfaring skal man lytte til - n har jeg trua her! <3

Silje mamma til 3gutter

Silje mamma til 3gutter

Hjemmetrening funkers bra her. For og f alt til og g opp s laget vi oss et trenings rom nede, som egt var et rote/ gjesterom. men gjester kan sove andre steder. jeg merker at hverdagen er bedre etter vi fikk denne luksusen som jeg kaller det i hjemmet ! for med nattvakt jobb 2 store som er p aktiviteter, skole lekser og barnehage s er egt dagen ganske full. hehe

Guttene elsker vre med lpe og styre p

.jeg far har trenings dater innimellom .

HOLD OSS OPPDATERT P SSEN DET GR !!! :)

For en luksus! Vi vurderer ogs gjesterommets skjebne i disse dager, har s godt som aldri overnattingsgjester.. Hmm. S gy hre at det funker bra for dere! Motiverende! Oppdatering flger nok om en stund ;-)

Jeg er til vurdering avslutte medlemsskapet selv, meldte meg p i fjor mens de holdt p bygge senteret, men har vrt der frste uken av Januar ikke verdt der siden. Er vanskelig nr man har ei lita jente p ett r finne tid til treningen :) Men kommer tilbake til treningen en dag nr tiden er inne :) Og hjemme trening er kjempe god trening det ogs :)

Det lyder kjent ja. Du kan jo vurdere fryse medlemsskapet ditt mens du er litt i tenkeboksen? Hvem vet, kanskje savner du det nr vren kommer og setter i gang igjen ;-)

Anbefaler yoga with Adriene, yoga toner virkelig musklene fint og man fr strukket ukjente og fjerne muskler, samtidig som man lrer senke pusten og vre til stede i hverdagen :)

Vet du, jeg har S tro p yoga! Gikk p gravidyoga, og det var skikkelig lreit. Skal sjekke ut Adriene! Takk for kommentar :)

Jeg kan anbefale Fitbit sin treningsapp: Fitstar. Jeg har ALLTID en unskyldning for slippe trene, men et kort program fra appen klarer jeg motivere meg til. Anbefaler deg sjekke det ut.

Jss, aldri hrt om - og jeg som atptil har fitbit p armen hver dag! Takk for tips, skal definitivt sjekkes ut :-)

Jeg kan anbefale Fitbit sin treningsapp: Fitstar. Jeg har ALLTID en unskyldning for slippe trene, men et kort program fra appen klarer jeg motivere meg til. Anbefaler deg sjekke det ut.

Hei.

Jeg kommer meg aldri p treningssenter. Det tar for mye tid, man m planlegge for f det til passe med timene som er der osv. Jeg har de siste rene trent hjemme med livegym.no. Der har de alt mulig av timer (styrke, sykkel, pilates, yoga, tabata, step osv osv. )Varighet fra 15min og oppover. Helt genialt, selv om jeg flte meg litt teit da jg sto der forran tv-en de frste gangene... det beste er: koster bare 50kr mnd. Da er det ikke krise om man ikke bruker det en mnd liksom. Lykke til med hjemmetrening, og takk for super blogg 🙂

Marianne

Herremin s mange gode tips i dette kommentarfeltet! Dette m jeg jo ogs sjekke ut! Tusen takk for kommentar :-)

Sttter de over her: Yoga with Adriene er genialt! :) Hun er, etter min mening, akkurat passe quirky og morsom og fr deg til fle deg bra, selv om du bare rekker en liten kt! velsene er overkommelige for de fleste og kan tilpasses det nivet man er p 😊 Her ble mannen s nysgjerrig da jeg holdt p p stuegulvet at han slang seg med han ogs - det fikk vi mye moro ut av 😂 Hvis man finner en treningsform hvor man smiler og har det gy i lpet av kta har jeg troa p at det er strre sjanse for at man klarer fortsette. Anbefaler prve (f.eks. en av 30-dagers yoga challenge'ene hennes), det gjr godt for en kontorkropp strekke p seg og utfordre kjernemuskulaturen litt 😊👍🏻

Haha, s herlig! Gy at hun har s mange norske fans :-D

Kjp en ergometersykkel og se p en serie mens du trener. Trening, egentid og tv-tid i ett.

Tenk at vi solgte sykkelen for to r siden! Visste det var dumt ;-)

Det kan jeg jo gjre, det hadde jeg ikke tenkt p :P

Ser det er skrevet allerede, men jeg tenkte umiddelbart foresl yoga eller lignende trening. Tung styrketrening og hard utholdenhetstrening kan fort tappe en veldig for energi, og man blir helt tung i kroppen. Her gjelder det finne en balanse, og finne noe som gjr at man fylles med energi i stedet for tom, noe jeg, og tydeligvis mange fler fler at yoga gjr. I tillegg er jo s klart kosthold en veldig viktig del av det hele, men jeg har inntrykk av at du spiser sunt og godt 😊 Vil ogs foresl Nike sin treningsapp. Der finner du fine og effektive velser.

Tror du er inne p noe ja - det er jo pfyll av energi jeg trenger! Nei, dette peker mot yoga. Tenk om jeg blir hekta! Skifter bloggnavn til Yogakona. Haha. Takk for tips ;-)

Les bloggen fitfocuse! Bare de siste dagene har hun lagt ut flere treningsvideoer for hjemmetrening, hun har mottoet det skal vre enkelt leve sunt og er ikke noen fitness-dronning, og trener for helsens skyld! Jeg bruker de videoene, funker helt greit, tar 15-20 min og enkle velser!

N ble jeg faktisk litt flau over at jeg ikke har tenkt p Desiree! Takk! :)

Jeg trener hjemme og bruker livegym.no! Eeelsker ha en instruktr. Kjpte meg en stepkasse p XXL og en gummimatte og enkle manualer. Da kan man st hjemme i stua og sprette/lfte/strekke og velge akkurat de timene som passer deg der og da. Herlig!

Hei!

Er som deg smbarnsmor til 2 sm og null motivasjon for trening, det som har vrt redningen min er livegym.no. Massevis av ulike programmer og du kan trene hjemme akkurat nr det passer deg. Kan virkelig anbefales!

Vi kjpte nintendo switch i romjulen og blant annet et spill som heter just dance. Jeg hater danse, men det spillet er utrolig gy!

Er kjempe god trening! Bde jeg og barna elsker det. Fr over 150% p polarklokken hver dag jeg spiller det

Instruktrene der jeg trener har laget www.onlineyoga.no. Supert for de som vil trene yoga hjemme med godt kvalifiserte instruktrer :)

Jeg elsker hjemmetrening! Etter jeg ble mamma synes jeg det kan vre vanskelig prioritere dra bort 1,5 time for f meg en treningskt, men en kt hjemme p 20 min finner jeg ofte tid til.

Kan anbefale appen "Seven - 7 minute workout". Der er det et treningsprogram som tar ca 7 minutter, s velger du selv hvor mange runder du tar. Sikkert mange andre bra apper ogs, en av de strste fordelene jeg ser ved bruke app eller lignende er at treningskta blir mye mer effektiv. Det er noen som forteller meg hva jeg skal gjre, nr jeg kan ta pause etc. og jeg blir ikke gende suse rundt mellom ulike velser. Jeg bytter ofte ut noen av velsene med velser jeg gjerne vil ha i mitt program, men det er jo ikke noe must :)

For meg har trening vrt en lifesaver gjennom smbarnsperioden. Men ingen grunn til ha medlemskap p senter, vil sterkt anbefale jogging: utrolig fleksibelt, bare komme seg ut av dra nr det er en liten luke i heimen. Hvis det er veldig uvant jogge, begynn med jogge et stykke, deretter g i raskt tempo, og s jogge igjen. Vips, s jogger du 5km uten problemer. En halvtimes jogg et par ganger i uka er gull, du trenger ikke bli maratonlper! Og for meg er jogging perfekt alenetid, jf ditt innlegg for noen dager siden. Anbefales!

Jeg gr 40 min hver dag, og kondisen er MYE bedre n enn da jeg startet. Har gtt nef 15 kg i vekt (har endret kosthold og da) men ging er undervurdert

Hjemmetrening kan faktisk vre veldig effektivt, men det avhenger selvflgelig (og dessverre) av innsatsen. Mitt tips er bruke (et, det herer et 😉) strikk, med det s kan du faktisk f trent hele kroppen 😀

Takk for at du og kommentarfeltet ditt inspirerte meg og ga meg energien til ta en yoga-kt i stua fr sofaen skal inntas i kveld! Medlemskapet p treningssenteret m sies opp her ogs grunnet lite bruk, men yoga i stua var jo herlig! :)

Fortsatt god kveld!

Haha! S utrolig gy! Jeg gleder meg til prve :-)

N skal jeg prve ikke hres s krass og netttrollete ut:-p men du og Peter som jobber hjemme ifra. Har dere ikke all tid i verden? Skjnner at bloggen tar tid alts. Men alts barna kan teoretisk sett vre i BHG 10 timer om dagen, p disse timene er det vel mulig presse inn en 30-45 min kt? Skjnner at sykdom o.l setter en stopper. Men dere er vel ikke syke alle mann fra okt-mars? :-p om barna har s drlige immunforsvar s hadde jeg vurdert kosttilskudd/sunnere mat osv :) bare undrer meg over hvordan du kan ha s lite tid..

Skriv en ny kommentar

Flg p Facebook