Sigrid i sofaen

Etter at jeg hadde blogget i går kveld, slang jeg meg ned i sofaen for å se litt på TV. Jeg hadde akkurat skrevet et innlegg om hvor panikk jeg har for mye folk og oppmerksomhet, og hvordan jeg forbinder Vixen-Awarden med fjorårets break down.

Så setter jeg på TV’n, finner fram kveldens episode av min fredagsfavoritt “The Graham Norton Show” – og jammen dukker det ikke opp et kjent, norsk fjes! For jenta som skulle stå for kveldens musikalske innslag, var ingen ringere enn Norges nye stolthet, sanger og låtskriver: Sigrid fra Ålesund 🙂


Printscreen: Youtube
 

Og plutselig satt hun klar på scenen, så naturlig og søt og blid – og skikkelig jordnær i olabukse og hvit t-skjorte. Så bare tar hun hele scenen, og gjør en helt fantastisk opptreden! Greit at hun er artist altså, men hun er 21 år gammel og vi snakker BBC med mange millioner seere. Holy moly.

Og ikke nok med det, Graham inviterer henne bort i sofaen etterpå, og der sitter altså den unge jenta sammen med Helen Mirren, Liam Neeson og Jamie Dornan og svarer så godt for seg at jeg faktisk blir stolt av å være norsk!

Det kan jo hende jeg tar feil, men jeg tviler på at hun der lå i fosterstilling på hotellrommet og gruet seg før sending 😉

Og det fant jeg rett og slett så inspirerende at jeg plutselig begynte å tenke på hva i all verden det er jeg kløner med i mitt eget liv om dagen. Kanskje burde man jo bare være litt mer som Sigrid, for eksempel når man gruer seg til å stå og smile foran en klein pressevegg om en ukes tid.

Kanskje skal jeg være litt mer som Sigrid, jeg – og bare nyte det å leve litt i øyeblikket, for den gleden og tilstedeværelsen hennes, smittet hele veien fra England til Larvik 🙂

Hele innslaget til Sigrid finner du her:

/ Takk skarru ha og god lørdag!

3 kommentarer
    1. Det er klart vi stemmer! Jeg hadde som intensjon å stemme hver dag. Den holdt i tre dager, før det skle ut til å stemme når du minnet meg på det 🙂 Og du, håper du må opp på scenen og ta i mot prisen. Det hadde vært helt topp og velfortjent.
      PS. Når jeg skal inn på Pappahjertet skriver jeg automatisk Mannentil i søkefeltet:P
      #mannentil #kontatil
      Heia dere, ekte fine morsomme mennesker!

    2. ELSKER Sigrid, hun er så ekte og så norsk, på en måte. Hun prøver ikke å være rå, hun bare er det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg