Fredagslista

1. HVOR BOR DU?
Larvik, Vestfold, Norge.

2. SIVILSTATUS
Gift tobarnsmor

3. EGENTLIGE ALDER
35

4. ALDER I HODET
27

5. HVILKEN BOK LESER DU AKKURAT NÅ ?
“Hjertet er en ensom kriger” av Carson McCullers. Har holdt på i en evighet, men har store planer om å bli ferdig i vinterferien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. HVILKET MOTIV ER DET PÅ DØRMATTA DI?
Den er helt svart! Måtte bytte ut yndlingen som det stod “HELLO YOU LOVELY PEOPLE” på, fordi den drysset så fælt. Men den likte jeg skikkelig.

7. FAVORITT MOBILSPILL?
Har faktisk ikke spill på mobilen. Mer enn nok med Instagram og Snapchat.

8. BESTE DUFT?
Liljekonvalene i mai.

9. VERSTE DUFT?
Jeg er (dessverre) født med helt ekstrem luktesans, så denne listen er lang. Men tror oppkast og andre ting som produseres av kropp kommer høyt på lista. Også surströmming.

10. FAVORITTLYD?
Sånn skikkelig klukkende barnelatter. Og snø som knirker under skoene.

11. HVA ER DET FØRSTE DU SIER NÅR DU VÅKNER?
– “Nei, tror ikke det er morgen enda, altså..”

12. FAVORITTFARGE?
Blå

13. HVA SKAL BARNET DITT HETE?
Hadde jeg fått en til, ville det blitt en Even eller en Frida.

14. HVA ER DET VIKTIGSTE I LIVET?
Familien og hverdagsgleder!

15. FAVORITTMAT?
Mutterns ost- og skinkepai. Prøv den!

16. FAVORITTSJOKOLADE?
Topris og Draumur 🙂

17. LIKER DU Å KJØRE FORT?
Ja, men ikke i trafikken.

18. SOVER DU MED KOSEDYR?
Nei, aldri hatt kosedyr.

19. HVILKEN BIL VAR DIN FØRSTE BIL?
En rød Ford Orion med mye rust og soltak. Pappa investerte, lillesøster og jeg kjørte. Savner den fortsatt!

20. HVEM VILLE DU HELST MØTE, OM DU FIKK TREFFE HVEM DU VILLE?
Herman Flesvig eller Erlend Elias <3 (Dream high, they said)

21. FAVORITTDRIKK?
Noisy.

22. HVILKET STJERNETEGN ER DU?
Tyren (hvis man bruker opplegget som gjaldt på 80-tallet)

23. SPISER DU ENDEN PÅ BROCCOLI?
Det er jo den beste delen!!!

24. OM DU KUNNE FARGE HÅRET I HVILKEN FARGE DU VIL, HVILKEN FARGE VILLE DU VALGT?
Rosa. Eller grått.

25. ER GLASSET HALVTOMT ELLER HALVFULLT?
Halvtomt. Trist, men sant.

26. FAVORITTFILM(ER)?
Dirty Dancing og Sleeping with the enemy. Ingenting er som filmer fra 80- og 90-tallet! 

27. SKRIVER DU UTEN Å SE PÅ TASTATURET ?
Ja.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

28. HVA FINNES UNDER DIN SENG?
Ingenting, det er en sånn kontinentalseng med sokkel.

29. HVILKET ER DITT FAVORITTALL?
4 og 13.

30. FAVORITTSPORT Å SE PÅ?
Håndball.

31. KAFFE ELLER IS ?
Ja takk, begge deler! Eller, må nesten velge is. Det er jo noe av det beste som finnes.

32. FRASE/ORD DU BRUKER OFTE?
“Du kødder?” og “Peter? Sitter du på do enda?”

33. SOMMER ELLER VINTER?
Haha, den var lett – sommer for ever! <3

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

34. DITT FØRSTE HUSDYR?
Det var faktisk en hamster som het Trine. Ønsket meg en kosete liten krabat, men fikk en spinnvill en som ikke hadde ro i rumpa. Men hun var veldig søt, da 🙂

35. HVA GLEDER DU DEG MEST TIL AKKURAT NÅ?
At det straks er helg, og at det er vinterferie til uka ❤️
 

/ God fredag, folkens! 🌟

21 kommentarer
    1. Er glasset halvtomt eller halvfullt? Er det bare jeg som mener at glasset er halvtomt dersom man har drukket halve og halvfullt dersom man har fylt opp halve??🤔😂 “Hei du, tar ett halvtomt glass med cola jeg!”😂😂 Og takk for smækket i facen, helt glemt at det er vinterferie allerede😂 #ikkeklarforhyprebarnhjemmeeiuke

    2. Oioi, her var det veldig mange svar som like godt kunne vært mine svar, haha! (Og ja, jeg har en liten Even <3)
      God helg, flotte dere 🙂

    3. du er stygg og peter er stygg. men ungene deres kommer til å bli mobba. hvertfall jenta deres ser jo ut som en ekkel gutt. la håret hennes vokse og slank henne litt hvertfall! bra du har blogg ellers hadde du vell vært ufør med tullesykdommen mE og angst. du er så patetisk og jeg skal knulle mannen din når han er i oslo alene mens plutten sover i rommet ved siden av!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    4. Å heisann! Min første innskytelse var å slette kommentaren din – men jeg har aldri slettet kommentarer før. Så jeg lar den stå, sånn at du for alltid kan huske på det øyeblikket du skrev disse ordene, og trykket publiser. Jeg ønsker deg alt godt. For fy flate, det trenger du. <3

    5. Hey, veldig gode poenger! Det er jo en stor forskjell på halvtomt eller halvfullt! Og bare hyggelig forresten, det er bare å skrive en liste over aktiviteter å ta tak i den neste uka.. Lykke til! 🙂

    6. Hei anonym. Håper du får det bedre snart vennen. Du trenger en varm klem. Så trist at du ikke har et bedre liv. Å ikke ha mer hyggelig,enn at man må gå inn å lese ting man tydeligvis hater….kan ikke forestille meg hvordan det føles. Sender deg oppriktig varme tanker….og du,håper det ordner seg for deg.

    7. Altså…hva i alle dager “anonym”!? Skal man være ufin kan man da i det minste være saklig! Var ikke dette jeg skulle kommentere, men hallo!? Å oppføre seg sånn da? Også på Norges mest joviale og hjemmekoselige blogg?
      Tenker du burde finne deg en ny hobby “anonym”, for å kommentere blogg mestrer du ikke i nevneverdig.
      Men altså. Christina, du sjokkerer og på en ellers så vanlig fredagskveld. Favoritt lyd.. snø som knitrer under skoa? Seriøst? Fra et sommermenneske? Jeg ELSKER den lyden, men så ELSKER jeg vinter (les: skikkelig vinter med snø og kuldegrader) og da 🙂
      God helg! 🙂

    8. Jeg er så glad i bloggen din! Leser den hver dag, og blir alltid i godt humør! 😊 Du skriver om så mye forskjellig og det er veldig hyggelig. Også gir du så mye av deg selv i tekstene dine, føler nesten at jeg kjenner deg litt 🙂
      Vil bare dele videre noe jeg lærte om forskjellen mellom «enda» og «ennå»! «Enda» bruker man om mengder (f. eks. «Kan jeg få enda mer saft?») og ennå bruker man om tid (f. eks «Er du ikke ferdig på do ennå?»).

    9. Haha, godt observert! Snø-svaret var faktisk gjennomtenkt, om enn skikkelig uventet fra denne kanten 😉 Jeg fikk en ut-av-meg-sjæl-opplevelse tidligere i uka, i skogen i strålende sol med snø på alle kanter. Da tenkte jeg at jeg må prøve å omfavne vinteren litt, med den globale oppvarmingen kommer det vel til å bli mer og mer snø for hvert år som går. Og da innså jeg at knitrende snø er skikkelig fint. Men sommermennesket regjerer fortsatt, altså 😉 Håper du også får en kjempefin helg! Kos deg med vinteren 🙂

    10. Hei jeg ville bare si at jeg liker deg veldig godt <3 beste bloggen 🙂 ble sjokkert over den stygge kommentaren lenger opp, håper ikke du tar deg nær av det, kommentaren var jo så usakelig og usmakelig at det skal godt gjøres å ta den seriøst . Håper du får en kjempe fin vinterferie , klem

    11. Kommentaren fra “anonym” må jo være en som har tapt et veddemål eller noe? For vilt til å være seriøst ment. Hvis ikke, kjære anonym: Hvorfor vil du knulle en du synes er stygg?

    12. Å kjære deg, jeg får sånn en guffen følelse i magen når jeg ser slike ekle svar fra anonym. Alle bloggere skal ha så mye ros for å måtte lese slikt søppel. Ja, det er jo bare å slette som du sier, men de ordene går gjennom marg og bein. Stå på! Du er et nydelig menneske!

    13. 5. “…jeger” Ikke kriger 😉
      Hvis du bruker laaaang tid på den, så les heller noe annet 🙂 Livet er for kort til p lese bøker som ikke fenger 🤗
      GOD ferie 😎

    14. Og jeg som googlet tittelen da jeg skrev det til og med, haha! Litt for lenge siden jeg har sett boka nå 🙂 Har ikke så mange sidene igjen, så det er bare dårlig prioritering som har vært problemet. Men det skal sies at jeg er litt uenig i omtalen “Denne boka MÅ du lese før du dør”.. Takk takk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg