Dagens lille: Maria og jeg

Jeg har en venninne som heter Maria. Maria og jeg studerte sammen for mange år siden, og da veiene våre skiltes, ble kontakten ganske sporadisk – som den har lett for å bli når livet skjer.

Maria og jeg ringes omtrent aldri, for etter mange runder med telefon-sisten, vet vi nå rett og slett ikke hvor vi skal begynne å nøste opp tråden igjen. Og det er helt greit.

Vi meldes innimellom, for å høre hvordan det står til. Men det jeg liker ekstra godt med Maria og meg, er at vi har fått oss et fast rituale som jeg syns er både helt genialt og utrolig morsomt!

Vi sender hverandre nemlig det vi kaller “Mine 5”. “Mine 5” er rett og slett fem valgfrie punkter fra eget liv som oppsummerer hvordan vi har det akkurat her og nå. Og det funker så utrolig bra! Noen ganger holder det at punktet består av ett ord, andre ganger kommer det kanskje en liten historie.

Jeg koser meg skikkelig når jeg får melding av Maria, kanskje forteller hun hva som har skjedd siden sist? Hvordan hun har det akkurat nå? Hva hun gleder seg til? I det hele tatt: Kort oppsummert og skikkelig moro.

Har du en venn/venninne du “skulle ringt for lengst”, send en melding og spør etter “Mine 5”, da vel 🙂 Enkelt og greit og gøy! ❤️

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

😉

6 kommentarer
    1. Så koselig at dere har funnet en måte :-)) I denne high-tec verdenen går mye på meldinger og fiffige snap?er. Så det er noe å notere seg bak øret det her altså :-)) Ha en god fredag og helg :-))

    2. Helt perfekt og genialt!❤dette tipset tas i mot med takk! Akkurat det jeg trenger nå når “livet skjer” som du skriver!
      PS! Jeg elsker de små hverdagslige innleggene dine! Det er jo de jeg kjenner meg igjen i😉
      Hilsen traust to-barns mamma😄

    3. Haha. Det där var det bästa på länge! Så enkelt men så genialt!
      Den kan du använda som bloggidé om det skulle tryta dessutom 😉
      Ha en riktigt fin helg!
      (Och sorry för alla snap´s från utedasset – mitt liv är inte så spännande) 😀

    4. Har et ganske likt forhold til min barndomsvenninne. Vi bor når på hver vår kant av landet, og har sjeldent tid til å prate sammen så veldig ofte. Men vi prøver å møtes noen ganger i året og bruker flere timer på å fortelle hverandre hva som har skjedd siden sist gang vi møttes.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg