Dagens lille: Skitne bukseben

Den siste uka har jeg slitt med et aldri så lite (men ganske irriterende) mysterium.


(Licensed from: kaarsten / yayimages.com)
 

For i over en uke nå, har jeg gått rundt med skitne bukseben. Og jeg har ikke klart å forstå hvordan de har blitt skitne! Hver morgen har jeg tatt på meg en nyvasket bukse, og hver ettermiddag har jeg tittet nedover to skitne bukseben. Og dette har skjedd hver eneste dag!

Først trodde jeg det skyldtes at vi har hund, og at jeg sikkert bare hadde kommet borti noe på den lille runden jeg går hver dag. Men samtidig har jeg jo klart å lufte hunden hver dag i snart 11 år, uten å bli skitten oppover bena – så det var jo litt rart det også.

Så tenkte jeg at det kanskje kunne være et eller annet på vaskerommet, eller muligens på kjøkkenet – men ingenting av dette så ut til å stemme heller.

Så lurte jeg på om det skyldtes at vi fyrer i peisen. Kanskje jeg bare skumpet borti noe mens jeg puttet ved i ovnen? Men nei. Det var jo ikke svart sot på buksa, det var mer brune striper på leggene og ved anklene… 

Men så, i helgen, da jeg skulle plassere minsten i bilsetet, hørte jeg Peter rope borte fra postkassa: 

“Aha! Sjekk buksebena dine!”

Jeg kikket ned og oppdaget mine korte ben som skumpet borti det meste langs døråpningen på bilen vår. På grunn av de heftige minusgradene den siste måneden, er det veeeldig lenge siden bilen ble vasket sist..

Og vips – så var mysteriet løst! Bilen, som har vært tur retur Norefjell (med en ganske stor omvei) var altså så skitten at det er rart vi ikke har blitt stoppet av politiet.

Så da kjørte vi rett til vaskehallen.


Lykke kan kjøpes for (bilvask)penger 😍
 

Og det var ikke før vi parkerte litt senere, at jeg innså hvor ufattelig deilig det er med nyvasket bil. Jeg kan ikke huske sist vi fikk så mye valuta for pengene – for den snuskete bilen vår skinner nå som en million dollar.

Og buksa mi er god som ny hver eneste dag 😉
 

/ 🚘🚿

2 kommentarer
    1. Så herlig =) Finnes nesten ikke noe bedre enn å finne ut av slike mysterier, og nyvasket bil er gull =) Nyt bilens glans og rene bukseben helt inn i solnedgangen 😉

    2. 😂😂 Hadde samme opplevelse, bare med kåpen min. Tok noen dager før jeg skjønte hvorfor den var så blitt så møkkete nederst 😉 Bilen skal snart til vask!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg