Dagens lille: Null-innboksen

Fra tid til annen føler jeg at jeg lever i en rotete drøm som aldri ser ut til å ta slutt. For jeg elsker jo egentlig å ha det ryddig rundt meg, det er bare det at det altfor ofte tårner seg opp med ting som gjør at jeg må utsette ryddingen. Bare litt.

Og faller man “bare litt” bakpå, så blir det ofte veldig mye verre i løpet av veldig kort tid. Derfor har jeg innført et prinsipp i heimen, der jeg har pålagt Peter og meg selv å rydde litt hver dag. På den måten skal vi unngå å havne bakpå.

Og bakpå, der er jeg med kontorpulten min. De siste ukene har jeg nemlig sittet i stua og jobbet, for kontorpulten min i 2. etasje har fungert som et slags lager for alle mulige slags småting som ikke har funnet sin plass.

Jeg vet faktisk ikke hvordan det ble kaos på kontorpulten, men jeg tror det begynte med at jeg måtte tømme veska mi – og alle vet jo at en typisk dame-veske inneholder absolutt alt man kanskje kan komme til å trenge i løpet av en dag.

Derfor har jeg altså sittet i stua en stund nå, og der har jeg lenge hatt noe helt annet hengende over meg, som jeg vet har vært med på å lage hjernestress hver eneste dag. Nemlig en innboks full av ubesvarte mailer!

Helt siden jeg startet bloggen i 2015, har jeg fått masse mailer hver uke. Og jeg mener jo at hver og en mail fortjener et godt svar. Problemet er jo bare at dette tar litt tid, og det er fort gjort å havne bakpå.

Men i dag har jeg tatt grep. Den eldste mailen var tre måneder gammel, og jeg var helt flau da jeg måtte beklage at jeg dessverre ikke hadde rukket å svare før jul… Men nå er jeg altså i mål. Se på dette, da! Eye candy ❤️

Jeg kan ikke huske sist det så slik ut! Ingen uleste mailer, ingenting som er satt på vent, alle har fått svar og jeg kjenner at hodet mitt er uendelig mye lettere. Så det anbefales – og fra og med nå skal mailer svares på fortløpende. Ikke utsette noe som helst, berre gjera da! (Fritt oversatt etter han treningsduden på NRK)

Jeg skal i alle fall ikke motta mailer denne uka, som ikke blir besvart før i sommerferien 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Nå gjenstår bare å rydde plass til seg selv på kontoret 🙈

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg