Svigerfars huskeliste

Hvordan i all verden kan disse to være far og sønn..?! 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fra venstre: Susehuet, og faren hans
 

Det tok noen uker før jeg fant jeg ut at jeg hadde blitt kjæreste med et surrehue. Peter er konstant ute i siste liten og ting er liksom bestandig litt på halv tolv. Og det kan være ordentlig frustrerende, spesielt siden jeg selv er glad i å være ute i god tid og at ting generelt er på stell.

Peter og jeg har for eksempel prestert å reise på ferie uten reiseforsikring, fordi Peter trodde han hadde forsikring via jobben. Det tror jeg forøvrig aldri jeg kommer til å glemme, for den følelsen man får når man står på et tyrkisk sykehus og prøver å forklare at man dessverre ikke har gyldig reiseforsikring mens mannen ligger på operasjonsbordet med en skadet hånd, nei den følelsen unner jeg ingen.

Men det gikk jo bra. Og det er jo det som er det fine med susehuer, de lander som oftest på bena uansett. Men derfor lærer de heller aldri 😉

I går ettermiddag pakket vi bilen for et par netter hos svigers, siden Peter og jeg skulle være i et møte i Oslo i dag tidlig. Og da vi kom fram, stakk Svigerfar til meg denne lappen. En lapp, som får meg til å tvile på om Peter i det hele tatt har arvet noe som helst fra sin far. For dette er jo bare vakkert!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Svigerfar har laget en nydelig huskeliste til vi skal på vår årlige spaniatur om noen måneder! Her er alt, flygning ned og flygning hjem, boardingcards og kofferter. “Gydlig reiseforsikring sjekket”, haha – og “PC’er og stæschj”.

En ting er i alle fall sikkert: Peter har litt å lære av sin far!

Og til Svigerfar: Jeg kan informere om at det er jeg som har hatt ansvaret for reiseforsikringen helt siden den Tyrkia-turen vår. Så alt er på stell. Men jeg hadde faktisk glemt at jeg har byttet navn siden sist jeg var utenlands, så takk for påminnelsen om at jeg må bestille nytt pass!
 

/ Litt susehue jeg også si, enda godt man har svigerfar 😉

9 kommentarer
    1. Det er jo noe som heter at “de gamle er eldst” =)) Men det blir jo tur åkkesom =) Og den blir jo morsom med suse og surrehuer, jeg håper hvert fall det, ellers har gemalen en utfordring jeg har hørt lite om – for jeg har et snev selv også, en gylden mellomting – alt til sin tid liksom.. He he, håper kvelden deres er god =))

    2. Jeg er både surrehue og lager lister. Problemet som surrehue er, du glemmer jo hvor du lagt lista før du rekker å krysse av halvdelen.
      Jeg skriver for eksempel alltid handleliste … for å så så glemme den på kjøkkenbenken eller ved inngangen. Det er nu spennende å komme hjem og sjekke hvor mange ting jeg har husket fra handlelisten min 🙂

    3. Så herlig svigerfar du har! <3
      Husk at det kan ta en evighet å få pass avhengig av hvor du bor i landet. Jeg bor i Østfold og her er det minst et par mnds ventetid :/

    4. Hei!
      For en kul svigerfar du har. Jeg kom over er gammelt blogginnlegg der du hadde klippet av litt av knytekjole din nederst, når du skulle i bryllup. Lurer på om det raknet eller om den er fin enda? 🙂

    5. Jøss, det har jeg aldri vært borti! Vi bestilte nytt både i forfjor og i fjor, og begge gangene fikk vi beskjed om at det kom til å ta tre uker. Men to dager etter var de klare – kanskje vi bare har valgt å bosette oss i riktig fylke? 😉

    6. Problemet er ikke å få passet i posten, det går kjapt. Problemet er å få time hos politiet for å ta bilde osv. Der er det veldig lang ventetid (type de legger ut timer for 2 mnd og de blir fyllt opp med en gang). Passtjenesten er sentralisert her, og det er ikke bare bare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg