Mormors påske er reddet

I dag måtte jeg ta meg en liten bytur for å redde påsken til Mormor 😉


… og selv om sola skinner, er det fortsatt altfor kaldt!
 

Jeg har jo skrevet om Mormor på denne bloggen før, familiens rivjern som har ting på stell. Hun som hater “å sitte med henda i fanget” og som har bittelitt støv på hjernen. Hun som alltid kommer et kvarter før tiden, og som river seg litt i håret over familien Klonk som bestandig kommer en halvtime for sent.

Det har seg sånn, at selv om armene hennes blir vondere og vondere, og jeg må massere ryggen hennes litt hver gang jeg er på besøk – er det ingenting som kan stoppe strikkepinnene. For til tross for noen ondter, går pinnene som de aldri har gjort før, og den ene genseren etter den andre ser dagens lys i stua til Mormor.

Selv broren til han som er gift med det ene barnebarnet hennes har fått et sokkepar i vinter, og det er godt å se at Mormor holder seg i sving. Da hun ringte meg i går og lurte på om det var sånn at jeg hadde noe hun kunne strikke litt på i påsken, svarte jeg ydmykt at jeg gjerne sa ja takk til en genser til!

Så i dag dro jeg til byen på jakt etter garn, og falt pladask for disse blå nøstene:


 

Så nå føler jeg meg som verdens heldigste som kan glede meg til å hoppe inn i en kliss ny genser når påsken er over! Eller forresten, det er fortsatt lenge til påske – og det forundrer meg ikke om genseren er ferdig før påsken i det hele tatt har begynt 😉
 

/ Glad i deg, Mormor! 🐣❤️

6 kommentarer
    1. Åh, heldige deg som har en strikkeglad mormor! Tror jeg får melde meg på et strikkekurs selv 😉
      Og forresten, solbrillene dine! Hvor er de fra? Så fine!!

    2. Jeg blir så glad når jeg leser om folk som er glad i strikketøy. Og som gjerne tar imot en genser til selv om man har fra før. For man kan vel ikke ha for mange strikkegensere?
      (Sier ho som har en original Mariusgenser, en Mariusgenser i svart med rundfelling og en Marius jakke med hette. Og en osloanorakk,gave fra ei venninne. ❤️

    3. Jeg må bare si, at etter at du har begynt å publisere alle disse små anekdotene dine om bursdagstegn og huskelister,synes jeg bloggen din har hevet seg flere hakk! Selv om jeg ikke kjenner deg,føler jeg at det er så DEG å fortelle om sånne ting 🙂 Fortsett med det! 😀
      Og du; idag skinner sola så jeg kan ta kaffepause ute på verandaen. Nå kommer våren!!

    4. Åå! Dette var skikkelig koselig å lese, det minnet meg veldig om min egen farmor. Hun var også en racer med håndarbeid, og trylla frem den ene bunaden etter den andre, og det var ikke jul uten et par hjemmestrikka sokker, votter eller gensere under treet. Det er noe helt spesielt med hjemmelagde gaver, det er så mye kjærlighet i slike varme bestemorhender, og det smitter liksom over i tøyet. Min farmor døde i august i fjor, og herlighet som jeg savner henne. Besteforeldre altså, gull verdt. ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg