Ny farge i gangen!

Endelig! Nå tror jeg faktisk veggene i gangen vår omsider har funnet sin riktige farge 😉


Fra nikotingul, til mensenrød, til..?
 

Jeg har jo ytret min fortvilelse over fargen “vi” valgte å male i gangen, og spesielt overgangen til den grønne fargen i 2. etasje var helt katastrofe. Så da butikkene åpnet dørene på påskeaften, suste vi avsted for å gjøre noen helt nødvendige innkjøp. 

Og med fersk maling i hus, og noen intense kvelder med pensler og ruller – begynner det nå endelig å ta form!

Det som begynte som dette:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vanilje eller nikotin..
 

Og gikk over i dette:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Rødbrun eller mensenrød..
 

Og nå til slutt dette:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ny farge tar form..
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ser kanskje ikke helt bra ut foreløpig..
 

Men se på den forvandlingen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

For første gang syns jeg faktisk panelet kommer til sin rett! Jeg valgte altså å gå for den samme grønnfargen som vi har i 2. etasje – og det ble faktisk en finfin overgang fra slett vegg oppe, til panel i gangen nede.

Og følelsen av å komme inn i en gang med en lun og herlig grønnfarge er rett og slett magisk! Det kan jo så klart skyldes at den forrige fargen ble så inni hampen feil, men foreløpig er i alle fall både gubben og jeg storfornøyde.

Og nå.. Er jeg rimelig ferdig med fargevalg for en stund 
 

/ Ordner seg til slutt, si 😂

35 kommentarer
    1. Råfint! Skikkelig lekkert ble det! Er det minty breeze? Soft mint?
      Hvilken farge har dere på kjøkkenveggene? Jeg skal male i morgen, og har ikke bestemt meg for farge. Men MÅ gjøre noe med de hvite veggene, det blir altfor hvitt til de hvite skapfrontene :p Spekulerer i å male i en eller annen blåfarge, men lurer på om det kanskje kan bli for… sofistikert? Kjøkkenet bør vel samsvare litt med standarden at jeg står der og lager ferdigkjøpte fiskekaker med toro brunsaus. Samtidig finnes det jo så mange fine blåfarger, kanskje hadde det blitt lekkert. Ikke veit jeg. Og mannen her gir temmelig blanke, så der er det ikke mye hjelp å få! Høyst trolig vil det ta et par uker før han legger merke til at jeg har malt.

    2. Kjempefint! Malte yttergangen vår i minty breeze for et par mnd siden og er enig med deg. Endelig føler jeg at panelen kommer til sin rett. Har ikke helt som dere, men veggplater med 20 cm breie “spor” eller hva jeg skal kalle det.. men ble knallbra!

    3. Å jeg som utsetter å male for jeg synes det er så kjedelig å maskere med tape, dere maler uten maskeringstape ser det ut som – hva er trikset? 🙈

    4. En skikkelig god skrå-pensel! Det hadde helt sikkert vært bedre å male med skrå-pensel OG bruke maskeringstape, men det funker rett og slett for bra uten tape 😉 Men man må være stø på hånda, da!

    5. Ååå, kan tenke meg Minty Breeze er kjempefin på panel ja. Søsteren min malte den på gjesterommet med panel, og det ble råfint. Elsker hvordan fargen skifter farge med lyset! Litt magisk 😉

    6. Kjempefint ble det! Veldig behagelig farge. Den du hadde er også fin, men tydeligvis ikke alle plasser den passer, da! Hihi.
      MEN! Får vi svar på aprilsnarren snart ellur? 😀

    7. Spør du MEG om fargeråd? Hva med mensenrød? Haha 😉 Neida, det viktigste først: Alle farger går overens med ferdigkjøpte fiskekaker og toro-saus. Det må du aldri tvile på! Jeg elsker blått, og syns blått gjør seg veldig godt mot hvite lister og evt hvite kjøkkenfronter. Så da blir jo spørsmålet hvor mørkt du ønsker det.. Deco blue er veldig mørk og “sofistikert”, vi har malt den litt lysere St Pauls Blue på soverommet – den er nydelig syns jeg. Tenker du lysere blå eller mørkere blå?

    8. Den grønnfargen er bare helt nydelig! Viste den til sambo, han så underveisbildet og skjønte ikke hvorfor det ikke så bra ut.. Han er rødgrønn fargeblind😂😂😂

    9. Jeg bare må påpeke at fargen harmonerer så godt med brunfargen på gelenderet i trappa! Brunt og grønt er så fint sammen 😍

    10. Fint det blir:) Holder på pusse opp et gammelt hus og hjelpes det er vanskelig å velge.Har ikke malet stua mindre enn 3 ganger🙊Samt 3 liter grå maling tømt ut i bagasjerommet😣Men alt i alt, skråpenselen er min beste venn:)

    11. Imponert over hvordan dere hiver dere rundt. Jeg er så lei oppussing og vi har flere rom igjen. Mest er jeg lei pussestøvet når vi pusser før og mellom strøkene. Gjør ikke dere det? Må man ikke det? For slipper jeg dét, så blir kanskje de siste rommene ferdig snart.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg