Litt mye på en gang, bare

Er det noe jeg skulle ønske jeg var bedre på, så er det å parkere følelser og ikke la dem ta overhånd. For jeg er et følelsesmenneske, og på sett og vis er jeg jo glad for det, for det har gitt meg utallige opp- og nedturer jeg har lært masse av i årenes løp.

Men innimellom er det ganske slitsomt også. Jeg har ikke skrevet et ord siden onsdag, og det føles som en liten evighet i bloggverdenen. Men akkurat nå føler jeg meg som en liten bylt, med følelser som ligger utenpå huden. Jeg har mest lyst til å legge meg under dyna, men vet jo at det ikke hjelper stort.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Jeg hadde planer om å la bloggen ligge til jeg fikk orden på hodet igjen, men det føltes ikke helt riktig det heller. Og det aller siste jeg ønsker er å være en som sier A og ikke B, men sannheten er at det ikke har skjedd én spesiell ting som har fått humøret til å vakle litt akkurat nå.

Men Teo er ikke frisk, jeg er sliten, innboksen min er stappfull av ubesvarte mailer, og det har rett og slett bare fylt seg opp med løse tråder som jeg ikke får nøstet opp med det første. Og vips, så var Konatil vippet av pinnen.

Men det er fredag! Svigers kommer straks på besøk, og nå skal jeg faktisk gå og sette en brøddeig for første gang på mange måneder. Jeg har ikke bakt brød siden i fjor høst, så jeg blir nødt til å google min egen oppskrift. Men lukten av nystekt brød på vei inn i helgen.. Det blir i alle fall ikke feil 😉
 

/ God helg ☀️

28 kommentarer
    1. Håper at alt ordner seg for deg,og at Teo blir fort frisk og rask igjen😊disse dyrene blir jo som et av barna,så jeg skjønner godt at det går inn på deg😊ønsker deg en god helg. Klems😚

    2. Noen ganger trenger man bare en klem og et ørlite glass vin 😇 Klemmen kommer i hvert fall her 😘 God helg!

    3. Om Marianne sender klemmen så kan jeg sende vinen! Håper Teo pigger på seg under helga, det er det verste når de blir syke.. <3

    4. Sender deg en klem. Jeg vet så altfor godt hvordan det er å ha følelsene utenpå hele tiden. Det er slitsomt, og vanskelig for andre å forstå. Håper du føler det bedre veldig snart.

    5. Ønsker deg en god helg:) La svigers ta seg av barna helgen, så kan du og Teo ha litt kvalitetstid❤️

    6. En god klem til deg 😊
      Og mange varme tanker til Theo fra en hundeeier med flere hjerter i himmelen 🐶💚
      Nyt helgen med dine kjære, det er godt når ting er vanskelig og spesielt med hjemmebakt brød 😊😜😊

    7. hvis du vil ha en frisk hund hvorfor kjøpte du den sykeste rasen i verden da? dette er vell forventet så ingenting å sutre over

    8. Slutt å være så elak, elak!
      P.s.: Du skriver så slemme ting at det må jo være tull og du burde egentlig ignoreres. Men jeg utfordrer deg til å ikke bli lei deg når noen rundt deg dør. For alle dør og det er jo forventet! Fin logikk du kjører.

    9. Og jeg som grublet i om pinnene var funnet frem og garnet vippet på.. 🙂
      TAKK Christina for en innholdrik, oppdatert blogg om alle mulige FINE situasjoner, hendelser, meninger, verdier og fra fine deg, med din finfine familie. Det beriker bloggverden, og for oss som dumper innom.
      Følelser er ikke noe å “kjimse av”. Ønsker deg en GOD HELG, sender endel sol og varme fra vestlandet til energiboost for deg 🙂
      TAKK for blogg, takk for ærlighet, ekthet og alt innimellom!
      Klem, K

    10. Klem til deg. 🙂 Snart blir det nok bedre igjen. Livet er fint sånn. Men inntil da: gir ned, og la de andre holde fortet en stund.

    11. Han er 11 år gammel, og sliter ikke med typiske cavalier-problemer. Og jeg sutrer ikke, jeg er bare et veldig normalt menneske med følelser.

      Også må jeg bare si at jeg har valgt å ikke godkjenne kommentarene du har fulgt opp med i dette kommentarfeltet, jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter når du skriver ting som ikke hører hjemme i noe kommentarfelt. Men siden du bestandig nevner sykdomsperioden jeg var gjennom for veldig mange år siden, tolker jeg det dithen at du kanskje ikke har det helt bra selv. Jeg ønsker deg god bedring, og håper du får det bedre snart. Vet hvordan det er å være dårlig uten at legene finner ut hva det er, så jeg håper ikke du sliter med det samme som jeg gjorde. Må også si at jeg ble anbefalt å politianmelde den ene kommentaren du la igjen for noen måneder siden, men jeg lot være å ta det steget. Tror ikke du ønsker meg så vondt som du ga uttrykk for. Håper du har en fin søndag – hvis du fortsetter å kommentere, håper jeg du kan vise normal folkeskikk. Det er mye hyggeligere å kunne slippe alle kommenterer gjennom! 🙂

    12. Skulle ønske jeg kunne skrive noe som garantert ville funke i løpet av et øyeblikk, men det får jeg dessverre ikke til. De fleste av oss, om ikke alle, har dårlige perioder fra tid til annen. Noen lengre enn andre, men dog perioder hvor ikke alt er like stas. Jeg tror noe av det viktigste da er å tillate seg å føle litt på det og tenke at det er lov. Jeg har hatt svært tunge perioder i livet mitt før og er nå inne i en tøff periode igjen med mye sykdom, både selv og hos andre rundt meg som står meg nært. Når folk spør meg om hvordan det går, så tillater jeg meg å si at nei nå går det faktisk ikke så altfor bra. Nå er jeg sliten og lei og noen dager gjør ting litt vondt. Da får man stort sett mye forståelse, litt trøstende ord og mange klemmer. Det fikser ikke alt, men det hjelper litt akkurat der og da.
      Ta den tiden du trenger for å komme deg opp igjen og bruk tid på Theo. Gjør de tingene som pleier å gjøre deg glad og ikke gjør ting fordi du føler andre forventer det. Prioriter deg selv nå så langt det lar seg gjøre med små barn 😉 Selv om det ikke alltid hjelper så sender jeg en stor klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg