Lukten av nybakt

Etter et par nededager er nå både humør og energi på oppadgående. Det hjelper å ha svigers på besøk, og ikke minst kose seg med to barn som evner å nyte livet og et par rolige dager med barnehagefri 🙂

I går følte jeg meg i tillegg som en over middels god svigerdatter, da lukten av nybakt brød spredde seg i huset før hanen gol. Jeg disket nemlig opp med nybakt brød til frokost, og det funket rett og slett så strålende at jeg lurer på hvorfor jeg ikke har tenkt på dette før!

Brødoppskriften er nemlig helt genial. Alle de tørre ingrediensene skal i en bolle, før man tilsetter vann. Så røres blandingen sammen med ei tresleiv eller lignende på 1-2-3, ingen kjøkkenmaskin er nødvendig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Lager du røren fredag kveld, og lar den stå på kjøkkenbenken over natta, er det bare å steke brødene når du våkner lørdag morgen! Voila!

Og skulle du ha en liten kjøkkenhjelper eller to (eller flere) – så blir det ekstra koselig med en tidlig morgenaktivitet!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sitronene hadde svigers med fra sitrontreet sitt i Spania 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ingen elting nødvendig, bare fordele i to former!
 

Oppfordringen er herved videreformidlet: Sett ingrediensene på neste ukes handleliste og bak nybakt brød til frokost en morgen det passer! Resultatet blir veldig bra, og det er fare for at den nystekte lukta kommer til å imponere selv naboen 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Saftig brød, sprø skorpe, nydelig smak <3
 

Oppskriften finner du her: Supersaftig speltbrød 😍
 

/ God søndag!

7 kommentarer
    1. Dette så unektelig veldig godt ut 🙂 Noe jeg sikkert kommer til å prøve, å la deigen stå på benken over natta er ikke noe jeg har tenkt på før, så bare det er genialt. Frister meg sjelden å kaste meg over bakst før litt uttpå dagen, så å gjøre klart om kvelden var en genial tanke – en jeg burde greid å tenke selv, men takk for det :-)) Håper søndagen smiler til deg 🙂

    2. Hei! Jeg ble veldig sjarmert av den strikkehistorien din. Men jeg lurte på, brukte du alt du hadde strikket på ungene? Eller ligger det sammen med cocoonen? 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg