Tre generasjoner på jentetur

Fy søren, nå sitter jeg her med sommerfugler i magen. For i morgen er det en stor dag, i morgen skal nemlig tre generasjoner på jentetur!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Da mutter’n fylte år i januar, trommet vi sammen en liten bursdagspakke, med togtur og middag og forestilling på sjølvaste Nationaltheateret. Og i morgen er altså dagen vi har gledet oss til så lenge.

Og det er jo litt som skal ordnes før en sånn tur. Først ringte jeg lillesøster for å spørre hvilket tog vi skulle ta. Så fant vi ut at det må jo Mormor bestemme, det er jo hun som er eldst. Så ringte jeg Mormor, men hun mente at det var det vi yngre som fikk avgjøre akkurat det.

Så sa Mormor at hun ikke håpet lillesøster kom til å ha med garnet som Mormor skal strikke genser av. For det gadd ikke Mormor drasse rundt på en hel dag i storbyen. Jeg lovet å si fra til lillesøster, før vi ble enige om å ta et tog som er framme i Oslo to timer før vi skal spise middag. 

Så ringte jeg lillesøster opp igjen for å fortelle det, og sa samtidig fra om det med garnet. Men garnet hadde hun allerede lagt ned i veska, for det var jo bare snakk om tre nøster – så det kunne få bli med på Oslotur i hennes veske.

Så måtte jeg ringe Mamma og fortelle når hun skulle møte på togstasjonen, og presisere at hun ikke måtte kjøpe togbilletten. Den var jo en del av bursdagsgaven, og det hadde hun helt glemt.

Så måtte jeg sende melding til lillesøster for å spørre om hun hadde snakket med tante. Det hadde hun ikke, men hun skulle sende melding til henne og si fra om hvilket tog vi skulle ta, sånn at alle var informerte.

Også skrev hun at jeg måtte sjekke værmeldingen.


Skjermbilde: pent.no
 

Nå snakker vi vær!

Vi har aldri vært på tur sammen før, så dette blir kjempegøy. Så lenge vi klarer å finne ut av det der med garnnøstene da x-)
 

/ God helg ☀️

5 kommentarer
    1. Jeg og seks kollegaer tar også tog til Oslo i morgen for å spise middag, kose oss å se på folk og for å se Tre elefanter med Linn Skåber, Cess og Hege Schøyrn på Latter. Hvis jeg ser deg, skal jeg jaggu si hei til deg, for etter å ha fulgt deg siden du startet bloggen din, synes jeg at jeg kjenner deg ganske godt😉 Kos dere på Oslotur i morra, det skal i hvertfall vi gjøre👍

    2. Så gøy! Kos dere masse på tur dere også, og ja, du må si hei hvis du ser oss! 😀 Lillesøster så forresten det samme showet på Latter i forrige uke, hun hadde storkoset seg. Så det er bare å glede seg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg