Mitt liv som fotogen

Jeg har skrevet om frustrasjonen min før – nemlig det å ha Peter som fotograf.

De fleste husker vel gamle dager, da man tok ett bilde med kameraet, også måtte man vente en måned eller to til rullen var full og bildene kunne fremkalles. Så måtte man bare krysse fingrene for at alle man hadde tatt bilde av faktisk kom med – eller at man i det hele tatt hadde klart å ta bilde av det man faktisk ønsket.

Peter jobber litt på samme måten fortsatt. 

Han tar ett bilde, også er han fornøyd. Dette har jo gjort at hver gang han skal knipse bilder for meg, må jeg presisere ti, femten ganger at han må huske å ta mange.

For jeg er en blunker. Jeg har alltid vært det, og dette kommer så klart ekstra godt frem foran kameraet.

Men i går var Peter flink – han knipset 30 bilder av meg!

Så, hjalp det noe særlig?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/  Nailed it 🙈😅

16 kommentarer
    1. Hihi, nett som min samboer det der, ett bilde av meg, blinkende nede i eit hjørne, gjerne litt uskarpt også😂 Mulig han gidder å ta to-tre bilder, men det er nesten bedre med selvutløser😅 Har noen fine bilder av meg da, tatt av minste frøkna😁 Heldigvis er desse mennene flinke på mye annet ☺️

    2. Hvis det er speilrefleks han tar bilde med anbefaler jeg å ha en lavere lukkertid, slik at bildet tas raskere 🙂 Så fremt det er nok lys i rommet, da lavere lukkertid slipper inn mindre lys.

    3. Nøkkelen er altså stirring 😉 He he he. Godt du smiler på mange av de da :-)) Gemalen liker også å blunke på bilder, han ser ut som han enten holder på å sovne, eller faktisk har sovnet. Om det var morens store bursdaglag eller bryllupet vårt var nix unntak. Noen øyeblikk ser dørgende kjedelige ut. Enda ikke fått meg til å spørre 😉 he he.

    4. Du bruker “også” feil. “Peter tar ett bilde, OG SÅ sider han seg fornøyd” blir riktig. “Også” betyr “i tillegg til”, mens “og så” betyr at man beveger seg frem over til neste punkt.
      Mvh Rettskrivingspolitiet.

    5. Takk Krøll! Jeg irriterer meg jo grønn over at “i forhold til” brukes feil, så skal definitvt skjerpe meg på egne vegne og så 😉 (unnskyld, den var dårlig 😛 )

    6. Dette har ingen ting med innlegget ditt hær men snapstory. Den første pannekaken blir elendig for du lar ikke røren svelle litt før du begynner. Og stekepannen er for kald

    7. Trodde det var en regel jeg, at den første pannekaka skal bli dårlig? 😉 Røren hadde stått i fire timer, det burde holde syns jeg 🙂 Men resten av pannekakene ble perfekte da, som alltid! God helg 🙂

    8. Jeg har en bror som jobbet som journalist og fotograf i min ungdom. Når han skulle ta bilde av oss unge og hans lille sønn, tok det så lang tid at ungen ble sur og vi unge gikk lei og forsvant 😉
      Og sånn holder han på enda. Mine barn roper: “Stikk, onkel kommer med kamera” Og svisj, så er alle borte.

    9. Christina min bestemor fikk bestandig til!di første pannekakene. Å når hun lærte meg oppskriften fikk jeg også det til. Men da sto hun å så på😂 men når jeg skal lage alene så går alltid første i søppela. Vel og merke brukte hun bestandig jernpanne. Så jeg tror det har noe med hvor varm pannen er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg