Bergen i bilder

Jeg kommer aldri til å glemme den dagen kompisen min i fullt alvor stakk innom og sa han måtte prate om noe viktig. Han hadde nettopp truffet ei jente fra Bergen, og hadde allerede uttrykt at det var drømmejenta.

Jeg husker han satte seg ned i sofaen, før han sukket tungt: – “Off, Christina. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg mener: “Goood mååååræææææn” – hver jævla dag! Jeg vetta faen om det går, jeg?”

Gjett om vi har ledd av dette i ettertid.. Det skal sies at forholdet skar seg, men jeg tror ikke det var på grunn av dialekten 😉

Hele denne historien kom jeg på i går morges, da vi skulle ned i frokostsalen på hotellet. Vi gikk bort til den unge mannen som stod og registrerte gjestenes rom-nummer, han bladde i papirene da Peter sa: “Rom 352!”.

Den unge mannen løftet blikket og kikket på oss, før han utbrøt med et stort smil: “Neimen, god måræn!”

Og det var da det gikk opp for meg hvor herlige dere bergensere er. Hvor fin dialekten er, hvor glade og takknemlige dere er for sol og fint vær, hvor vennlige dere er mot turister som oss, og ikke minst hvor godt dere tar dere av turister fra utlandet.

Jeg har kanskje bare opplevd byen i tre dager, men det er ingen tvil: Jeg ❤️ Bergen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Torsdagen var grå – men Bergen var fortsatt vakker
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Paraplyer på alle kanter – jeg hadde lagt igjen min hjemme…
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nydelig middag på restaurant – innendørs 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Takk til hotellet – ikke bare slapp vi dobbeltdyne, men separate senger var fantastisk! Gubben gikk i søvne uten at jeg våknet 😉
 

sdr
Fredag våknet vi til solskinn – jeg feiret hele dagen offline 😉
 


Peter hadde med joggesko, det hadde ikke jeg… (Les hvordan det gikk her)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bergen kler våren!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
When in town – Fløibanen!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Flere som setter pris på utsikten fra toppen <3
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nesten litt svimmel…
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nesten litt Svimmel! 😍
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Da bildet ble knipset…
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
.. og rett etter bildet ble knipset X-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dersom jeg hadde jogget opp til toppen…
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Også den fine trasketuren ned igjen 🙂
 


Fornøyde kunst-kjøpere rett før avreise til flyplassen <3
 

/ Tusen takk for nå, Bergen – håper vi snart ses igjen! 😍

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg