Hipp hipp – av med bunaden!

Gratulerer med dagen, Norge!

Jeg elsker 17. mai, jeg elsker bunad, jeg elsker å gå i tog, jeg elsker korps, jeg elsker is – ja, jeg elsker Norge!

Men det er én ting som skiller seg ut som ekstra befriende ved hele denne dagen, nemlig å ta av seg bunaden. For er det en ting vi med bunad vet, så er det at den er helt magisk å få på seg, men minst like magisk å ta av seg 😉 Og nå er det gjort!

cof
 

cof
 

Nå venter snart Borgertoget, der jeg dessverre skal ha på joggedress og super-behagelige joggesko 😉

Håper du har en fin 17. mai – hvor enn du måtte befinne deg! 🇳🇴
 

/ Hipp hipp heisann 😄

22 kommentarer
    1. Her er jeg inne i den 12-timen med bunad, og fortsatt står to timer igjen 🙈 Skal bli veldig godt å få den av etter endt vakt på jobb!

    2. gikk du virkelig i toget med joggebukse og joggesko? da kunne du holdt deg hjemme. for en skam du er! du skal alltid tulle og fjase, men egentlig så er du en salty bitch

    3. elak: helt normalt å gå med joggebukse i borgertog/folketog fordi man feks representerer ett idrettslag 🙂 opplys deg selv før du kommer med slike kommentarer!

    4. Nei må for all del ikke vise frem KNEET når man er gift 😂 Haha..synes du er helt rå jeg, Christina 👍

    5. Blir både flau og irritert av å lese kommentarene til enkelte oppi her. Mest passende bilde: https://vignette.wikia.nocookie.net/svtfoe-ships/images/9/93/F291ccac95eec1942535475f65909a52_-i-should-laugh-or-facepalm-facepalm-meme_604-453.jpg/revision/latest?cb=20180321023402
      Jeg tenker;
      1. De som kommenterer tar faktisk et aktivt valg om å legge igjen en drittkommentar på en blogg de selv FRIVILLIG har gått inn på, hvor er logikken i det?
      2. Bunadpolitiet, 17.mai-politiet etc. vil alltid finnes, det er rett og slett bare å blåse i hva de mener og skriver
      3. Er det noen som er salty her så er det jo elak, selvoppfyllende profeti det der
      4. God 18.mai, Christina, you da bomb

    6. Hhaaha herlighet, alt folk klarer å lire fra seg 😂😂 du ser fantastisk ut som alltid, Christina 😘😘😀 med mindre det er Peter som har skrevet kommentarene ovenfor, så tror jeg det går helt fint at du venter til neste år med å bytte til svarte strømper 😃

    7. Noen som kjedet seg på bloggen i går eller?! Kan virke sånn ut i fra enkelte kommentarer her. Veldig greit å vite hva ord betyr før en trykker de fra seg, så det ble nå egentlig mer morsomt enn deprimerende 😉 he he. Håper dere hadde en veldig fin hurra mai dag :-)) Og at pinsen med langhelg blir god :-))

    8. Hihi, folk er rare.. hvem bryr seg vel om strømpene er røde eller svarte? 😂😂
      Joda, skikker er skikker, men jeg tror ikke jorda går under av den grunn 😊

    9. Lurer på det med svarte strømper. Hvor kommer det fra? Har selv Vesfoldbunaden. Samme som deg, men med grønt liv. Har aldri hørt at det skal svarte strømper til den. Det står på Husflidens hjemmesider at de skal være røde eller hvite. Jeg har hatt hvite i alle år, det samme har resten av familien (noen har røde, men all er gift). Så det sto på hjemmesiden til en leverandør av samme bunad (men som ikke var Husfliden) at det skulle være sorte strømper, men der stor det ikke noe om hvite eller røde.
      Er dette en generell regel for alle bunader? Bare lurer, for da må hele slekta mi se og endre:)

    10. Hvis du er en salty bich, så vil jeg også være det☺️ Du er en humørspreder☺️ Stakkars elak, sier nå jeg😬

    11. Hei hei
      Håper dere hadde en flott 17.mai feiring.Var så heldig å se deg og din familie på vei til borgertoget(så dere også i selve toget)Må bare si at dere er en skikkelig skjønn familie :-)….bare en feil da…..dere heier på feil lag….nanset som gjelder 🙂
      Ha en toppers pinse 🙂

    12. Bare fortsett å bruke røde strømper! Det skal være røde eller hvite til Vestfolbunaden 🙂 Skjønner ikke hvorfor noen tror de skal være sorte 😛

    13. Hvorfor googler du ikkje hva ordet «salty bitch» betyr???? Hvis du lurer så følt på hva det betyr?? Betyr det ikke salt tispe da?? Det er vel bare et uttrykk som blir brukt…

    14. Enkelte kommentarer på denne posten får meg til å lure på om ikke det burde vært obligatorisk å stå fram med navn når man kommenterer 🤣
      Helt utrolig hvor “modig” man blir når man kan trolle anonymt.. 😒😷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg