Feriehatten

Jeg har jo skrevet om den før. Sekken. Den praktiske sekken som rommer alt man trenger når man er på tur, men som også roper så “turist” at den dreper alle Peters muligheter for at kelneren skal komme bort til oss og snakke spansk og gi oss spanske menyer. 

Til nå har det altså vært sekken som har vært problemet, men i år har jeg utvidet turist-imaget mitt enda litt 😉

For etter mitt andre svangerskap, har jeg ikke tålt sol like bra som jeg gjorde før. Jeg aner ikke hva det kommer av, for jeg har aldri hatt det sånn før. Men jeg blir bare for varm, det koker i toppen, jeg blir uvel og småkvalm – noe som naturligvis gjør at jeg trives best i skyggen.

I fjor høst kunne jeg for eksempel ikke skjønne hvorfor jeg manglet D-vitamin. Men så kom jeg på at det sannsynligvis ikke var så rart likevel, for jeg har jo ikke fått tilstrekkelig med sol på kroppen på flere år.

Så da jeg åpnet den ene skapdøren på soverommet da vi kom ned til Spania på fredag, og fikk øye på en solhatt som lyste mot meg fra den øverste hylla, var det som om bitene bare falt på plass.

Der lå den jo. Min feriehatt!


 

Peter river seg så klart i håret, det er jo ingen spanjol i verden som kommer til å snakke spansk til ham nå. Men samme det, hvorfor har jeg ikke tenkt på å ha på en solhatt før?

Det er jo sol rett på nøtta som gjør meg uvel! Og med solhatten på hodet føler jeg at jeg befinner meg under en parasoll – og jeg slipper å bli varm, uvel og småkvalm.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Så i år er det i alle fall håp for D-vitamin-lageret mitt. Så får det heller være at ingen snakker spansk til Peter. Sekk og feriehatt – nå er det i hvert fall ingen tvil om vi er turister eller ei.

Men men, han får vel ta på seg litt av skylda han også, for selv om Peter mener at alle spanjoler går med stråhatt, så lyser det ikke akkurat lokal av han her heller 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Men jeg har ikke crocs. Der går grensa 😉
 

/ 🌴👒

5 kommentarer
    1. Dere to altså ♡ goals! I
      en hverdag hvor eneregityvene har funnet “no filter” og vi snakker ligge under dyna, sippe til rødvin og håper på å få sove snart… Så leser jeg jo bloggene deres… fantastisk! Trekker på smilebåndet og skjønner at jeg må gjøre mer av det som gir meg glede, så skriv flere innlegg asap *fnis* og takk!! 🙂
      Sånn ps: jeg kan sende en mld til Peter på spansk jeg som plaster på såret.
      Hilsen en spanjol 😊

    2. For en koselig melding, tusen takk! Til deg under dyna med no filter og litt rødvin 🙂 Send gjerne Peter en melding han kan tygge litt på! Spent på hvor mye Duolingo har utrettet så langt 😉

    3. Har pakket både Solhatt og ryggsekk til både meg, gubben og barnet, så vi blir nokk å lyse turister vi også. Det som teller er vell at ferien ellers blir bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg