Hjelp – hva har vi gjort?!

Det er ikke ofte jeg blir så satt ut som jeg er nå. Jeg som hater forandringer.. Faktisk har jeg trengt noen dager å summe meg på.

For hjelp, vi skal flytte!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Hva skjedde? Jeg er i grunnen litt usikker, for dette gikk fort! Plutselig gikk vi fra å være storfornøyde her vi bor, til å falle pladask for et annet hus som ble lagt ut for salg ikke så langt unna her vi bor.

Det var én spesiell ting som gjorde utslaget. For vi er jo en rar liten familie der både herr og fru jobber hjemmefra, og da Peter og jeg nylig signerte nye bloggkontrakter med AdLINK, ble det liksom veldig avklart at vi faktisk har behov for hjemmekontor en god stund til.

Så da vi fikk se salgsoppgaven til det sjarmerende huset, som hadde et stort, isolert rom over garasjen som kunne bli det perfekte hjemmekontoret, fikk vi stjerner i øyene.

Så dro vi på visning. Og deretter gikk det bare slag i slag.

Og nå sitter vi her da, vi har kjøpt oss et hus fra 60-tallet, et sjarmerende lite hus med herlige løsninger og stor hage med frukttrær. Det er jo helt spinnvilt!

Det føles litt galskap å flytte fra et forholdsvis nytt hus, og over i et som er femti år gammelt – når man verken er handy selv, eller har funnet seg en handy mann. Men det får vi ta som det kommer 😉

Om ikke annet kommer det til å bli ufattelig mye moro på bloggen framover! Jeg gleder meg i alle fall stort til å dele både oppturer og nedturer i hele flytteprosessen.

For dem tror jeg det kommer til å bli mange av 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

33 kommentarer
    1. Hurra og gratulerer med huskjøp! 😊 vi er på en måte i samme båt selv. Flytter fra byen og til ei lita øy der vi har kjøpt et 100 år gammelt hus. Litt skrekkblandet fryd 🙊

    2. Wow! Det der er jo sånt man bare leser om, så fantastisk! Gratulerer – det blir sikkert veldig bra! Nå ble liksom ikke vårt hus fra 60-tallet så mye å skryte av, haha 😉

    3. Vi flytter fra et hus som er 11 år gammelt til ett fra 50 tallet, krysser fingrene for oss begge at dette går bra 😊

    4. Ha! Så kul! Grattis!! 😀 men alltså, att Peter ikke er så handy…det vet vi 😀 men skall dere DELE kontor??? Hvordan skall det gå?? 🤣🤣❤

    5. Håhååååi, no kan me gle oss noko heise til spanande lesing framover! 🤪Gratulerar med gamaltnytt hus, og lukka til med alt de skal til med no 😊

    6. Ventet på den der! 😉 Nei, det går jo ikke å dele kontor, så jeg skal ha kontorplass et eller annet sted i huset. Så bruker jeg garasjen når Peter ikke er hjemme 😉 Krysser fingrene for at det blir bra, haha..

    7. Gratulerer med huskjøpet. Blir nok en overgang å flytte fra et høvelig nytt hus og til et gammelt, men det har no sin sjarm også. Vi flytttet fra en leilighet i fjor til et eldre hus fra 70 tallet. Valgte selv å flytte fra sentrale strøk til mer utkant. Men fikk hus og fikk hage i stedet for en liten grønn firkant. Jeg har null peiling på oppussing og altedlikedhold. Men har en samboer som kan mye praktisk og vet litt om det meste. Problemet er bare å få ting gjort. Kverulererog spekulerer litt for mye og ting tar tid.
      Lykke til med innflytting og ikke minst salg.. gleder meg til å få følge med deg videre i prosessen

    8. Herregud da, dere overlevde å få en unge før dere rakk å bli ordentlig kjent. Og så fikk dere en til! Et hus er ingenting! Der kan dere i det minste få eksperthjelp om noe skulle skje. Dette går bra!

    9. Gratulerer. Jeg antar at det må gjøres en del i et såpass gammelt hus. Når dere ikke skal gjøre noe selv kan det være lurt å sette alt bort til et firma som har prosjektansvaret. Da sørger de for avtaler med de andre håndverkergruppene og koordinerer mellom dem sånn at hele prosessen går raskere.
      Lykke til.

    10. Grattis med nytt hus! Dette blir spennende i dobbel forstand. Både å bo i et annet hus og spennende hva dere skal oppdage i det “nye” huset. “Been there done that” for mange år siden, og man finner alltid noe uforutsett i gamle hus. Dere er unge, friske og med godt pågangsmot, så det kommer nok til å gå veldig fint.
      Beste hilsen Ingrid på http://www.ingridtunheim.no

    11. Jeg ble aller mest begeistret for epletrærne, jeg da! Alle barn burde ha epletrær i hagen! Gratulerer med kjøpet! Garantert mange overraskelser. På godt og vondt.

    12. Det blir så spennende! Dessuten er jeg så heldig å ha en svigermor med særdeles grønne fingre, så jeg er spent på om det kanskje dukker opp noen flere trær etterhvert. Gøy! 🙂

    13. DER var du Elak!
      Jeg begynte faktisk å bekymre meg for om du var syk, eller kanskje gått bort sikkert altfor tidlig!

    14. Er det du som holder opp pinnen med huset på, eller har Petter fått en manikyr?🙈 haha!
      Gratulerer så mye med huskjøp – gleder meg til å følge dere på reisen🎉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg