Ny mann på én, to, knekk

I helgen var jeg en smule uheldig med matlagingen. Det vil si, alt begynte jo så bra! På grunn av varmen er ikke familiens middags-appetitt på topp om dagen, så på lørdag svinset jeg rundt i matbutikken uten å vite hva jeg skulle lage.

Helt tilfeldig kom jeg i snakk med en dame som også stod og klødde seg i hodet, så vi ble til slutt enige om å lage kyllingsalat begge to. Jeg fylte kurven med en nygrillet kylling, pastaskruer, pesto, fetaost, oliven, cherrytomater, salat, og bacon. 

Følte meg ganske flink som hadde funnet på noe nytt, som attpåtil var ganske sommervarme-vennlig.

Men som du kanskje har fått med deg via Peters blogg de siste dagene, gikk det jo ikke så bra akkurat. Jeg, som pleier å være svært nøye når jeg renser kylling, hadde tydeligvis klart å overse en benbit.

For midt i et av Peters gigantiske jafs, hørte vi plutselig “KNEKK” – og vipps var Peters instagram oppdatert:


 

Haha! Fortanna knakk tvers av, det er stygt å le, men nå har det altså gått tre dager og jeg skvetter like mye hver gang Peter åpner munnen. Det er som om jeg har fått meg en ny mann!

Han ser jo ut som seg selv, men det er helt til han blotter den knekte tanna. Og så fort den kommer til syne, blir hjernen min såpass forvirret at jeg i et nanosekund tar meg i å tenke: “Hvem i all verden er du, og hva gjør du her”?

Han ble jo litt søt også, han fikk liksom litt attitude – jeg syns mellomrom mellom fortennene er fint. Også hvisler det litt hver gang han sier “f”. 

Men akkurat det minner meg bare om kyllingsalaten.
 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg