Rydde-dampen

I dag fikk Peter og jeg virkelig opp dampen her i heimen (før det blir noen misforståelser: Jeg sikter til rydde-dampen). For i dag var det siste barnehagedag før sommerferien, og det måtte på alle måter utnyttes til fulle!

Så i dag har vi ryddet. Pakket i esker, sortert, fikset og ordnet.

For saken er jo at vi har et hus vi skal selge etter sommerferien, og alle som bor steder, vet jo hvor ufattelig mye ting man har. I boden. På vaskerommet. I klesskapene. I garasjen. I kjøkkenskapene, på badet, på kontoret. Ting, ting, ting overalt!

Peter mener vi ikke trenger alle disse tingene, men jeg mener at sånn er det jo å leve. Man trenger ting. Kanskje ikke akkurat i dag eller i morgen eller om et år, men plutselig har man bruk for noe som er kjekt å ha.

Problemet er jo når man skal flytte, det er først da man innser at alle tingene må pakkes ned og transporteres til et nytt sted. Så i dag fikk jeg panikk. Det var som om det gikk opp for meg at alt vi eier og har skal flyttes på. Jeg måtte ta meg en pust i bakken, og deiset ned i min store sofa i TV-stua oppe.

Og da fikk jeg enda mer panikk. For, spesielt interesserte husker kanskje hvordan det gikk da jeg hadde kjøpt akkurat denne sofaen – da det viste seg at den var altfor stor for trappen opp i 2. etasje..?


 

… Og det lenge så ut til at det ville ende sånn:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

… Men så kom Peter på en Plan B:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

… Og jeg skrev på bloggen min at:

Vel.. den må ned igjen.

Og først nå innser jeg at det er ufattelig mye som venter de neste ukene. Midt i sommerferien. Det kommer jo til å gå på et vis, men det kommer nok til å bli både småpanikk og kaos om hverandre.

Og den sofaen da, hva gjør vi med den? Må den fires ned fra verandaen igjen? Eller kommer husets nye eiere til å ville ha den med på kjøpet?

Og der var Familien Klonks paniske flyttemaraton offisielt i gang 😆

7 kommentarer
    1. Er så godt når man akkurat er blitt ferdig med disse rydde dagene 😄🌸 Ikke lenge siden vi hadde det her også. Så god følelse etterpå!

    2. Hei! Du, den knytekjolen din som var for lang og som du kunne klippe.. Gjorde du det selv? Med kjøkkensaks? Hvordan fkkk du det fint og rett?

    3. Jeg fikk hjelp til å klippe av Mormor! Men klipte den rett av ja. Stod på en stol, Mormor målte hvor lang jeg skulle ha den, også klipte hun den avstanden rundt hele.
      Hun andre som var forlover hadde gjort det selv, og hennes var litt lenger enn min, slik at den såvidt subbet i bakken. Det var veldig fint – og helt umulig å se om hun hadde fått det rett eller ei. Fordelen med den kjolen er at det er såpass mye stoff at det skal mye til at det syns om du klipper veldig feil. Masse, masse lykke til! Håper du får en fin dag i den fine kjolen 🙂

    4. Vi har akkurat gjort det samme… Kjøp oss et nytt gammelt hus. Nå som vi nesten er ferdige med rydding og styling for å ta bilder til prospektet tenker jeg at det er kjipt å flytte fra et rydding hjem til oppussingshelvete 😛 Men det blir jo selvfølgelig mye bedre med bedre plass og det nye huset blir nok finere enn det “gamle ryddige” til slutt- som jo ikke hadde blitt holdt så ryddig veldig lenge XD

    5. Hei! Vi hadde en lignende opplevelse med vår sofa. Opp verandaen når vi kjøpte den, og ned når vi flyttet. Når vi til slutt kom i nytt hus oppdaget vi at dersom vi snudde sofaen opp ned, var det skruer som kunne løsnes og sofaen var mulig å demontere. Så neste gang den skulle på loftet, var det unnagjort på null komma niks 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg