Kok både her og der

Hadde vi visst at dette kom til å bli tidenes varmeste sommer, tror jeg neppe vi hadde valgt å flytte akkurat i år 😉

I 30 varmegrader må jeg stadig vekk minne meg selv på hvor gøy det er å få det fint, for nå er det egentlig for varmt til å gjøre noe annet enn å ligge på stranda. Men det er det definitivt ikke tiden for nå, og denne uka har mine fantastiske svigerforeldre vært på besøk for å hjelpe oss med praktiske ting som skal ordnes før huset skal legges ut for salg.

Og jeg er så takknemlig at jeg ikke vet hvilket ben jeg skal stå på.

For fytti flate så vanskelig det er å få gjort ting med to barn i hus, to barn som ikke bare begynner å bli rimelig klare for å komme tilbake til hverdagen igjen etter ferie – men som også har satt inn det jeg antar må være sjette-giret i søskenkrangling.

Så da min lillesøster i går ringte og spurte om hun og mannen skulle hente ungene og ta dem med på stranda, begynte jeg nesten å grine. Og bare for å toppe det hele, ringte mamma i dag morges og sa hun hadde fått fri fra jobben, så hun og pappa ville svinge innom og ta med seg småttisene en tur på hytta. Halleluja!

Dette ble redningen vår, for både i går og i dag ble to skikkelige arbeidsdager, og både Peter og jeg innså at vi aldri hadde kommet i mål med de tusen tingene som skal fikses, uten hjelp. Men nå er vi altså mer eller mindre i rute!


Svigerfar mente han måtte opp i stigen siden han var eldst 🙈
 


Pålene har endelig fått et par strøk maling…
 


… og terassen har fått et strøk (grå) olje 😋
 

Malingen, som altså skulle vært gjort for evigheter siden, er nå på stell, ledninger som har hengt på halv tolv litt for lenge er festet perfekt, og huset begynner å bli rimelig representativt om jeg må få si det selv 🙂

Nå som de største tingene snart er ferdige, begynner jeg faktisk å glede meg til detaljene. Freshe blomster og rene håndklær, type of thing. Det nærmer seg nå!

Så den neste uka skal jeg fikse puter. Det kan visst aldri bli nok puter. Også skal jeg gjøre alt jeg kan for å holde liv i blomstene fra Rønnaug, sånn at jeg slipper å kjøpe nye 😉


Pelargoniaen fra Mormor stortrives i varmen 😍
 

/ God fredag ☀️

5 kommentarer
    1. Et lite tips hvis dere skal male mer er å la ungene male noen gamle møbler fra feks bruktbutikk eller noe det ikke er så farlig med. Dere kan selv velge om de skal velge farger eller om dere skal, men hvis dere likevel skal i malebutikken kan jo kanskje de få lov. Sikkert ekstra gøy for de med møbler de har malt selv på rommet

    2. Vi valgte også å bruke de to siste ferieukene i tidenes sommer på å flytting, utvask og prøve å komme i orden i nytt hus. Puh.. det går liksom ikke så raskt med to barn hjemme heller, men det er godt når familien stiller opp som både barnevakt og vaskehjelp når man skal få levert det gamle. Her står det fortsatt et rom fullt av esker, og en garasje full av kaos. Men det er vel greit å spare litt til når finværet plutselig tar slutt 🤪 Så får vi heller håpe at man får oppleve en slik sommer igjen, uten flytting og med litt mer regn 🤪Lykke til med flytteprosessen! Det er en fin by å bo i 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg