Flytteidioten

Det er bare et par dager igjen til fotografen kommer for å ta bilder til salgsoppgaven – og hodet mitt koker. Jeg har en altfor lang liste over ting jeg skal fikse før den tid – blomster her, puter der, rydding her og støvtørk der.

Selv om jeg sverger til lister over ting som skal ordnes, våkner jeg stadig vekk i 3 – 4-tida om natten og lurer på hvordan jeg skal komme i mål. Jeg rydder og rydder, mens gubben og barna roter.

Men oppi all denne moroa har vi heldigvis vært kjempeheldige, for selv om det er en måned igjen til vi tar over vårt nye hus, har vi allerede nå fått et rom til disposisjon. Dette har gitt oss muligheten til å begynne flyttingen, og vi har tømt både bod og samtlige kryploft allerede.

Fokuset de siste dagene har altså vært å få ting ut av huset, slik at det blir mye mindre å rydde før visning.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Men da jeg stod i garasjen i formiddag, rullet det plutselig opp en stor lastebil foran huset. Jeg skjønte ingenting, og enda mindre forstod jeg da døren til huset åpnet seg, og Peter spratt ut og svinset fornøyd bort til sjåføren som hoppet ut av lastebilen.

Jeg ble stående å glo, for jeg ante virkelig ikke hva som var på ferde. Lasteplanet åpnet seg, og ut rullet en gigantisk flatpakket eske. Peter kvitterte, før de to gutta bar esken inn i gangen.

På dette tidspunktet stod jeg og måpte, hva i all verden var dette for noe? Hva hadde Peter kjøpt som var over to meter langt og åpenbart veide mer enn nok?

Joda. Ikke vet jeg om jeg skal le eller gråte, for i denne flytteprosessen har altså min kjære mann, heretter kalt “flytteidioten”, klart å bestille seg et gigantisk pokerbord. Et pokerbord! Ikke bare er det stort og veier 30 kilo, nei, han skal ha det i rommet over garasjen dit vi skal flytte!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Nevnte jeg at vi ikke skal flytte før om en måned? Og at vi nå har fått et pokerbord i hus, som vi ikke får fraktet noe sted før vi leier flyttebil om minst fire uker?

Så mens jeg organiserer og vrir hodet for å finne ut hvordan vi skal få tømt garasjen for ting før visning, har vi nå fått en to og en halv meter lang eske som vi må finne plass til.

Men som flytteidioten så fint sa det; “Neida, jeg bare tenkte som så: Greit med alt som er gjort.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ *Pust med magen* 💆🏻

14 kommentarer
    1. Jeg hadde flyttet den gubben til det disponible rommet i det nye huset, og latt ham bli der frem til overtakelse…

    2. Her er det litt omvendt. Vi flytter fra byen og til en av norges minste kommuner om 11 dager, og nå har jeg begynt å panikkhandle 🙈 Har kjøpt ny tv, i dag ble det ny parasoll, vurderer å kjøpe paviljong og sofa vi kan ha i den. Åja… glemte å si at jeg har bestilt nytt sofabord i dag….. også har jeg ei kjekt-å-ha-på-landet-eske. Denne inneholder ting å tang man får kjøpt billig i byen; plaster, skyllemiddel, linseveske, håndsåpe, oppvaskmiddel, tannkrem, servietter osv… Samboeren min er såå fortvilt 🙈 men jeg tenker at vi skal uansett ha stor flyttebil hit, så hvorfor bare ikke fylle den 😂

    3. Pust med magen. Jeg har lenge irritert meg over trenden med salgsoppgaver fulle av bilder av vinflasker, blomster, puter og ellers nåværende eiers møbler og interiør. Skulle ALDRI kjøpe hus på bakgrunn av den typen bilder. Tror huset deres blir veldig attraktivt uansett rot eller rydd. Dere har faktisk solgt det på en veldig god måte gjennom mange år, når dere har vist bilder og beskrevet hva dere har drevet med på opp-pussingsfronten. Så la nå Peter være Peter. Han gleder seg til å flytte inn i det nye pokerrommet sitt, forstår du vel! Han får heller bære ut elendigheten i forbindelse med fotografering og visning. Parkere det diskret ved garasjeveggen. Dette-kommer-til-å-gå-så-fint-så. Ingen ting å få magesår av!

    4. Jeg hadde så i blåvinkel tilta. 😂
      Men når sant skal sies, så er det en viss mulighet for at et pokerbord er noe som aldri ville kommet inn i vårt hus. (jeg er ei dritkjip kjerring, I know..)

    5. Garasjen trenger vel ikke være ryddig før bildene? Det skader vel ikke om det står en ekstra eske der på visning heller? Har aldri hørt om noen som dropper å kjøpe et hus fordi det ikke var helt strøkent i garasjen. Slapp av!
      Stressa kan du først bli når dere skal få bordet inn i det nye huset. 😉👍

    6. Vet ikke om man skal le eller grine 🤣 tror jeg bare hadde sagt noe sånt som “ditt kjøp, ditt problem”. Altså ikke mitt problem å finne ut av hvor det skal være under visning. Får vel sette det hos naboen? 🤣

    7. Det er helt utrolig hvor slitsom en salgs-og flytteprosess er! Hjelpe meg så mye tanker og følelser og organisering og stress! Ble helt tatt på senga selv da vi flyttet i vinter. Men plutselig en dag, som kanskje føles som en evighet til nå, så sitter dere i det rette huset og ser på hverandre og er enige om at det var SÅ riktig, til tross for stresset. (Og at dere håper dere aldri må flytte igjen. Og at de 20 fulle flytteeskene på boden bare får være der en stund;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg