Nervepirrende fotodag

Fyttiflate. Tenk at denne dagen endelig går mot slutten!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Akkurat nå vet jeg ikke hvordan i huleste jeg har klart å bli så vanvittig sliten, men jeg ligger i alle fall som et slakt på senga akkurat nå. Fotografen har vært her i dag, bildene av huset er ferdig knipset. For en følelse!

I går prøvde jeg å forklare Mormor hvorfor det har vært så kaos den siste uka, at jeg har måttet rydde huset slik at det skal se ut som det ikke bor folk her. Hehe, eller i alle fall at det bor en familie her uten så mange ting. For det er jo huset som skal komme frem på bildene, ikke alle tingene våre. Og vi har som kjent en del ting.

Bare for å ta et eksempel, så har det jo vært fryktelig praktisk at ungene har hatt lekene sine i halve stua. Ikke særlig vakkert, men kjekt og.. livlig. Leker i stua er en typisk ting som funker fint i hverdagen, men ikke akkurat den dagen fotografen kommer på besøk 😉

Så vi har ryddet – samtidig som jeg har prøvd å tenke smart. Det er vel derfor jeg har blitt ekstra sliten. For jeg har selvfølgelig stort sett brukt det vi har av ting fra før, slik at jeg har sluppet å kjøpe så mye nytt. Samtidig har jeg pakket ned ting underveis i flytteesker, klare for nytt hus. 

Og så har jeg flyttet rundt på ting for å få litt orden, og tørket støv av ting som har stått i boden litt for lenge, og som skulle vært oppe på veggene for lengst. For eksempel ungenes nattbord:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fint, sant? Stått i boden i to år! *flau*
 

I god, gammel Familien Klonk-stil, hadde vi selvfølgelig klart å feilberegne tida i dag, og var på langt nær ferdige da fotografen ringte på døra. Jeg hadde planer om å fikse pynteting i siste liten, men det måtte jeg gjøre i full fart etterhvert som kameraet knipset rom for rom. Så det ble jo ikke akkurat sånn jeg hadde tenkt, men pytt sann.

Jeg rakk å smelle opp to bilder på kontoret til Peter, som jeg mener satte prikken over i’en i det fine rommet hans:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Spørs om han får jobbet noe særlig framover, med to par øyne som stirrer 😋
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Palmen i stua, som Peter trodde vi hadde kjøpt inn nå – men som vi har hatt i stua i tre år. #mann
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bryllupsgavene vi fikk i posten fra bloggleser Cecilie har fått rammer 😍
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gule egg som matcher puta i sofaen – som ikke skulle stå på bordet, men som gjør det likevel..
 

Nå har jeg mest lyst til ikke å rydde en pøkk på mange dager. Men det går jo ikke, om et par uker er det visning, så planen får vel heller bli å liste seg stille rundt fram til det.

Eventuelt ringe Mamma og Pappa og spørre om vi kan låne hytta den neste måneden. Vi får se 😉
 

/ 😴

11 kommentarer
    1. Føler dere at dere nå har lært hvor fint et hus faktisk kan være om man gjør ting ferdig og bestemmer seg? Tar dere med dere dette videre og planlegger mer hvordan dere skal få ting gjort i det nye huset, eller regner du med å bo i et “uferdig” hus der også i flere år før dere gjør noe? Digger å følge to surrekopper som dere gjennom denne prosessen 😀

    2. Jeg lurer på hvorfor megler er så opptatt av pynt. Jeg ser en del salgsannonser og jeg er IKKE interessert i pynt. Er det bare meg? Synes det bildetmed lys og pute i bakgrunnen og plante er fine, men det forteller meg ikke noe om huset. Det er absolutt ikke noe kritik til deg haha men mer mot de rare megler.
      Vi kommer til å selge om kanskje to år (tre? Vi bygger selv et nytt hus). Vi har tanke om å ta bildene av et tomt hus, uten møbler eller pynt…
      Håper det går bra med visning for dere! Og at salget skjer rask og over takst 🙂

    3. Du er så flink med farger! Har du navnet på fargen på veggen bak barnas nattbord? Og veggen bak «herr og fru» bildene? 😁😁

    4. Høres kjent ut! Hadde fotograf på onsdag, takstmann igår. Har overtatt hus allerede, men det er totalrenoveringsprosjekt, så kunne ikke stue unna alt der. Fy fader så mye skrot man eier haha! Fikk vekk det verste, og mens ungene spilte fotball i regnskurene, maltes gulvene med et strøk maling som såvidt var blitt tørre til fotografen kom 😂. Så tok vi to dager ferie for å komme oss igjen…. Lykke til med salget!

    5. Godt spørsmål! De store tinga har vi heldigvis fått ordnet da, varmepumper og ny garasjeport og ny veranda osv. Det er alle småtingene som har blitt satt på vent – og svaret mitt er: Nå er vi ferdige med småbarnstida! Jeg kommer garantert til å ha beslutningsvegring resten av livet, men jeg har ikke lenger en baby på armen 😉 Men har nå innsett at det tar litt tid å få ting på plass, og at det må prioriteres så fort vi flytter. Blir nok mange artige blogginnlegg de neste ukene 😉

    6. Glemte å skrive det, men dette er altså ikke fotografens bilder! De kommer senere 🙂
      Når det er sagt, syns jeg heller ikke detaljbilder er spesielt viktig, men enda verre syns jeg tekstene til bildene er: “Her kan du nyte en leskende kald iskaffe mens du kjenner sola varme” osv. Tekster som dette gjør meg irritert 😉 Fotografen spurte faktisk om vi ønsket detaljbilder, for det tok hun ikke med mindre selger ba om det. Bra dame! 😉

    7. Godt jobba..! Kjenner til følelsen din godt. Under 1 år siden vi gjorde det samme. Med tre barn og 8-16 jobb… aldri vært så sliten. Den gode nyheten er at snart (helt sant) et denne tiden bare et fjernt minne! Den dårlige er at visningen gjenstår… Jeg syns den var verre enn fotograferingen, for da kunne jeg ikke flytte ting fra rom til rom (slik som støvsuger, tv, babyseng, lekekasser x tusen, søppelbøtter og mye mye mer.)

    8. Da jeg skulle selge, skulle jeg også flytte 30 mil unna, så jeg fikk ikke flytta mer enn et tilhengerlass til det nye huset.
      Dagen da fotografen kom, foregikk med å flytte esker fra rom til rom. Samt at alle skap var stuet til randen fulle av rot. Bildene ble tatt 3 mnd før flytting, så på de mnd fant jeg ingenting. “Å, så det var i kjøkkenskapet jeg hadde dytta inn pleddet som ble til overs”

    9. Ang. det å ta bilder med eller uten møbler så spurte jeg om det da jeg skulle selge leilighet for 12 år siden og fikk et klart og tydelig “MED!” fra megler. Det er mye lettere å se for seg hvordan det kan bli når det står i det minste noe møbler i huset, lettere å se hvor store rommene egentlig er. Men personlige ting på veggene og annet dill kan man med fordel skrelle bort. Selv gleder jeg meg til å gyne på salgsannonsen på finn! ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg