2013 vs 2018

Vi surrer jo rundt i en liten visningsboble om dagen, og gleden var stor da jeg i går plutselig fant igjen bilder av hvordan huset vårt så ut da vi kjøpte det for 5 år siden! Jeg husker det var pappa som sendte oss linken, og da satt Peter og jeg i leiligheten i Oslo og grublet på om vi skulle ta det store flyttesteget.

Det stod mellom Peters hjemtrakter på Kolbotn eller mine hjemtrakter i Larvik, og valget stod mellom å få et slitent oppussingsobjekt på Kolbotn til prisen av et fiks, ferdig hus i Larvik. Så da ble det Vestfold og solkysten 😉

Jeg e l s k e r før- og etterbilder, så her kommer et lite knippe med fotos fra huset vårt – 2013 vs 2018. Let’s go!
 

På framsiden av huset har vi ikke endret så mye, men legg merke til hvor mye blåere himmelen er om sommeren enn om vinteren 😆

Vinter 2013:

Sommer 2018:


 

Vi har som kjent brukt god tid (tidenes underdrivelse, haha) på å male rommene innvendig, og tatt det litt ettersom det har passet seg med små barn og livet generelt. Gangen er kanskje det rommet jeg føler ble mest “hjemmekoselig” med litt farge 🙂

Før:

Etter:


(Farge: Green Leaf fra Jotun)
 

Kjøkkenet er som det var fra byggeåret, vi har bare malt et par strøk på veggene og byttet ut gardinene med lameller.

Før:

Etter:


(Farge: Hvit Lin fra Jotun)
 

Vi valgte samme lysegrå veggfarge i stua som på kjøkkenet, syns det bant rommene fint sammen. I stua har vi også malt taket.

Før:

Etter:


(Farge: Hvit Lin, fra Jotun)
 

Før:

Etter:


(Farge på TV-vegg: Dark Dijon fra Nordsjö/ The Abyss fra Jotun)
 

Soverommet til Peter og meg ønsket jeg å ha i en mørk gråfarge – selv om rommet da virker mindre. Jeg syns det er deilig å ha mørke, lune vegger der man skal sove. Taket malte vi hvitt – og dette rommet har med tida blitt husets jenterom med rosa detaljer 🙂

Før:

Etter:


(Farge: Matrix, fra Jotun)
 

Gutterommet har også fått ny farge, en blåfarge jeg elsker og aldri blir lei.

Før:

Etter:


(Farge: Gustaviansk blå fra Jotun)
 

I TV-stua har vi også malt, det er jo ikke så fryktelig lenge siden. Innser at jeg har blitt en sånn farge-dame som mener at farger gjør lykkeligere, haha 🙂

Før:

Etter:


(Farge: Green Leaf, fra Jotun)
 

Min absolutte favoritt-forandring i hele huset, er kontoret til Peter! Det morsomme er jo at Peter skulle velge maling selv, og da han kom hjem fra malebutikken hadde mannen som hjalp ham klart å blande feil farge.. Kanskje var det meningen? Vi endte da opp med fargen-som-alle-har-på-veggen-i-2018 – og den er jo bare rålekker 😉

Før:

Etter:


(Farge: Minty Breeze fra Jotun)
 

Jeg får stadig vekk snapper fra følgere som har blitt inspirert til å dra frem malepenselen – og ingenting gleder meg mer enn å se farge hos folket! Nå sitter jeg her og lurer på hvilke farger jeg skal ta med meg videre til nytt hus, og for en gangs skyld gleder jeg meg sjukt til prosessen 😉
 

/ Goood søndag! 🌸

14 kommentarer
    1. Har fulgt deg lenge, men aldri kommentert..
      For ei forandring! Fekk ein god del inspirasjon til fargevalg 😊
      likar at du har teke vare på lyse fargar i enkelte rom, uten at det må vere kvitt!
      Gler meg til å følge med vidare både med flytting og oppussing 😊

    2. Du er helt rå på farger 🤩 kunne flytta rett inn. Gleder meg til å se nyhuset❤ ha en super kveld.

    3. Elsker dette innlegget 🙌
      Valgte month breeze til gutterommet i fjor men har flyttet nå og lurer på å bruke den samme fargen, huset er fullt av beige/hvite farger 🙄 tenker å male så dette var stor inspo 👍

    4. Så gøy med før og etter bilder 😄 Kjempefine farger dere har valgt. Gleder meg til å følge med når dere flytter inn i nytt hus 😊

    5. Har du tips til hvordan man går frem for å finne riktig farge til rommet og se hvordan man kan gjør det fint og praktisk med interiør? Ønsker å male soverommet og innrede det fint, men aner ikke hvor jeg skal starte og er redd det ikke blir fint til slutt. Syns det er så mye fint å se, men det er vanskelig å finne hva som passer hos oss.

    6. Mye fin inspirasjon, du er dyktig på fargevalg! Hvilken hvitfarge har dere på listene i rommene med green leaf?

    7. Tusen takk, det ble nå ganske bra til slutt syns jeg 🙂 Vi har klassisk hvit på alle lister i hele huset – selv om det ikke matcher 100% med vinduene 😛

    8. Har dere malt rett på tapet? Eller fjernet tapet først? Gikk i såfall helt fint?
      Har masse tapet i huset selv og vegrer meg for å gjøre noe, for å fjerne all tapeten virker helt uoverkommelig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg