Nøkkelen til nytt hus!

Etter en forferdelig tøff og emosjonell uke med begravelse, visninger og skolestart, er jeg nå sliten som en tennissokk. Det hjelper ikke lenger å drikke kaffe, og hadde jeg kun hatt meg selv å tenke på den neste uka, tror jeg at jeg kunne sovet fram til søndag. Minst.

Jeg drømmer om en times massasje der nakke- og skuldermuskulaturen får kjørt seg, det verker seriøst fra brystet og opp etter ukevis med to skuldre oppunder ørene.

Huset vårt er fortsatt ikke solgt, noe som betyr at vi må ha enda en runde med visning – og akkurat det er en liten nedtur. Derfor var det ekstra godt med litt glede i dag! Vi har nemlig fått nøkkelen til vårt nye hus 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Det føles helt uvirkelig i en sånn flytteprosess at vi etter flere måneder med venting plutselig skal få nøklene til vårt nye hjem, det har jo bare vært kaos og pakking og rot helt siden vi vant budrunden.

Men nå er altså huset endelig vårt, hvilket vil si at vi er eiere av to hus for øyeblikket.. Så nå blir vi nødt til å legge en slagplan! Jeg ønsker å fikse litt før vi flytter inn, mens Peter helst skulle flyttet inn i går. Så her må vi finne på noe lurt.

Jeg har jo skrevet om det før, at jeg har blitt så glad i husselgeren at jeg egentlig ikke ønsker å gjøre noe som helst i det nye huset – men jeg får vel bare ta meg i nakken og minne meg selv på at jeg tross alt er en forkjemper for fargerik maling på veggene 😉

Det blir utrolig spennende å komme i gang – selv om jeg som vanlig kunne tenke meg å bruke et par år på fargevalg. Men den tida er forbi! I morgen håper jeg å få tatt noen bilder av vårt nye hjem – og forhåpentligvis få noen tips i kommentarfeltet når det gjelder fargeråd 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Hei hei, fra mitt nye kjøkken 😍

14 kommentarer
    1. Utnytt tiden dere har fått nå og sett igang med oppussingen. Gjør mest mulig før dere flytter inn. Få et firma til å ta totalentreprise. Da koordinerer de mellom rørlegger, flislegger, snekker og elektriker.

    2. Gratulerer så mye🎉❤️ Det er utrolig tregt på boligmarkedet nå, men plutselig kommer det akkurat den som synes huset deres er helt fantastisk☺️

    3. Hærlig! Gratulerer😊 vi er i samme posisjon. Overtatt nytt hus, ikke solgt. Skikkelig tamt men vi må bare finne de riktige menneskene. Det betyr jo ikke at huset ikke er fint, man har bare ikke funnet de kjøperne med de riktige behovene! Vi har begynnt å male litt i ny huset. Hvis vi flytter før vi får solgt har vi jo ingen møbler, er jo ikke bra å vise tomt hus😂

    4. Kunne lett kjøpt huset deres, det var skikkelig fint😄 Bare litt feil beliggenhet, typ 30 mil 🙈 Masse lykke til med salget😍🙌🏻

    5. Det er jo litt godt å høre at det finnes flere der ute i samme situasjon 😉 Men utrolig kjedelig, det stopper liksom opp prosessen fullstendig! For det er ikke aktuelt å tømme huset før visning, nei. Så da får vi bare sette i gang og male litt 😉 Lykke til og tvi tvi med salg til dere!! <3

    6. Hei!
      Jeg kan anbefale en bok som heter «Farger til folket!» av Dagny Thurmann-Moe. Veldig lærerik og inspirerende med tanke på fargevalg. Kan sikkert lånes eller bestilles på biblioteket:)

    7. Gratulerer med nytt hus!
      Da vi kjøpte leiligheten hadde vi noen uker før vi flyttet inn der vi malte soverom, gang og stue. Var så deilig å slippe å tenke på å dekke til møbler og sånn. Så kunne vi bare flytte rett inn. Vel, bortsett fra kjøkken da, for det var det jo noen ukers leveringstid på🙊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg