Mørk eller lys TV-hule?

Nå er mor i gang!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Faderullan, jeg burde vel nesten være litt stolt av meg selv som har hoppet på fargevalg-karusellen med en gang! Nøklene til huset fikk vi i går, og i dag tok jeg en runde med farge-øyne for å se for meg hvordan vi vil ha det.

Verdens søteste husselger ga meg en klem i går og sa hun gledet seg skikkelig til å se hva vi kom til å gjøre med huset i tiden framover. Og det var liksom så godt å høre, for det føles veldig feil å male over hennes tapet, hennes farger, i hennes hjem! For det føles jo som at vi buser inn i noen andres hjem med plan om å forandre helt.

Men, jeg tar henne på ordet og tenker at salget markerer at ett “husliv” nå er over – og at et nytt skal ta over. Vemodig og fint på samme tid 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Noe av det jeg falt mest for på visning, var påbygget og stua. Stua ligger liksom nedenfor kjøkkenet, som en koselig liten krok der jeg ser for meg at vi kommer til å krype sammen under teppet i sofaen og se på Vaiana en regnfull høstdag om ikke så altfor lenge:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg liker det, liker det veldig! 
 

Men så var det jo meg og farger, da.. Jeg har for lengst innsett at jeg har kjørt meg fast i blå-grå-grønne-nyanser, og tror kanskje jeg kommer til å holde fast ved dem en stund til. Maling på slett vegg lar seg jo uansett male over i en fei – så nå er jeg ikke så stresset for om valget blir feil.

Men! Jeg tenker at det kan bli koselig med én farge på kjøkkenet, og en annen nede i stua! Eller? Peter er litt usikker, og da blir jeg litt usikker også. En mørkere TV-hule? Eller en lysere TV-hule?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Eller hvem vet, kanskje ender jeg opp med Warm Blush igjen. Og må male over igjen 😉
 

/ To be continued.. 

13 kommentarer
    1. Gleder meg til å følge med på maling/oppussing fremover!! Fint med feks en lyseblå på kjøkkenet (så ut som det var hvitt kjøkken?) og en litt mørkere farge i stua😎

    2. Gleder meg til fortsettelsen 🙂 Anbefaler å sjekke ut Blåfjord fra Fargerike hvis dere vil ha en mørk vegg/et mørkt rom. Fantastisk farge!

    3. Litt avhengig av hvordan lysforholdene er, men jeg ville nok gått for en mørkere stuedel. Kan fint supplere med lamper og stemningslys mens på kjøkkenet liker jeg å ha lyse toner og god naturlig arbeidsbelysning.

    4. Vi har en tvkrok med fargen blåtind jotun lady sens 4072. S5020-R90B 💙 vi er superfornøyd med å velge en mørk farge i kroken vår! Resten av stuen/spisestuen er malt i 9915 morgendis som jeg synes passer perfekt til! Kan sende deg et bilde av tvkroken hvis du vil 😊 Lykke til med fargevalget! Klem fra meg 💙

    5. Enig med Karoline, det gjør seg med en mørk/lun TV-stue og en lysere på kjøkkenet, hvis ikke vil det bli veldig kjedelig. Hadde det vært på samme nivå og ikke så stort, så kunne èn kontrastvegg gjort seg, men her har dere mange kvm å ta av, så da kan man fint dele det opp visuelt med ulike farger. 😀

    6. Vi har mørk TV krok i deco blue og stue som ligger inntil TV krok i kveldshimmel. Nydelig kombo om du spør meg:)

    7. Har ikke kjempe mange fargetips å komme med, da jeg aldri klarer å bestemme meg jeg heller. Men, må bare si at det å ha mørk vegg bak tv’n, er såå mye mer behagelig enn å ha den lys! Det er hvertfall vår erfaring 😄

    8. Vi har st. Pauls blue både på soverom og stue og er veldig fornøyde med det! Minty breeze i gang 👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg