Rosa, rosa, rosa!

Er det lov å si at det ble litt mer rosa enn jeg hadde trodd..? 🙈


 

Det er noen uker siden jeg skrev om at Peter og lillesnuppa hadde vært i malebutikken og plukket ut farge til frøknas rom. (Les innlegget her)

Mini fikk velge selv, og ikke overraskende ble det rosa. De to bestevennene hadde i tillegg valgt den fargen “de syns var mest rosa” – for skal det være, så skal det være.

Jeg hadde sett for meg en gammelrosa farge som forhåpentligvis kunne funke (for oss alle) langt ut i snuppas tenår – og jeg hadde til og med kjøpt inn et spann for å vise hvor fint det ville bli.

Men da jeg stolt viste frem testflekken jeg hadde malt med nyyydelig gammelrosa, fikk jeg tommel ned. Det var jo i hvert fall ikke rosa.

Og i bakhodet mitt svirret kommentarene jeg fikk i kommentarfeltet da jeg skrev om rosasjokket: La nå jenta få bestemme sin egen farge. Det kommer til å bli så stas.

Så derfor: I dag ble det rosa!


Snuppa over middels fornøyd med å male over mammas gammelrosa-testflekk..
 

Og når sant skal sies, så det faktisk ikke så ille ut i starten! Det var jo en ganske fin rosa-farge sånn egentlig.. 

Men da min mamma kom for å hjelpe til – og Peter tok med barna på fotballtrening, fikk vi fart på rullene – og med ett ble det litt.. Voldsomt:


Åsså så…
 


… veldig… 
 


… rosa!
 

Jeg dro ikke hjem før det begynte å mørkne, og da jeg stod i gangen og kikket mot døra til det nymalte soverommet, lyste det rosa ut gjennom dørsprekken. Jeg tuller ikke, det var ikke lys på der inne engang, men likevel skinte fargen.

Men jeg tror det blir bra. Hun som skal bo der, kommer til å stortrives. Og det kommer til å bli stas シ
 

/ Men jeg må innrømme at jeg er veldig spent på hvor mange år det tar før rosafargen ikke er kul lenger 😆

25 kommentarer
    1. Såååå lekkert!! Har sånn rosa på mitt og jentungen sitt rom også… jeg var litt pysete og malte én rosa vegg på hvert bare,haha. Du har forhåpentligvis en god del år på deg før neste gang du på gripe malerkosten;) jenta mi ønsker seg “nytt rom” i 13årsgave i februar,da vil hun at veggen skal males;)
      Men min rååååsa vegg skal få bestå :p

    2. Haha! Kjenner meg SÅ igjen! Snuppa fikk velge rosa farge og sammen valgte vi tapet som skulle på en vegg. Det ble en nydeligsak med tekopper,fugler,blomster og pasteller. Men da jeg hadde malt rommets resterende vegger så lyste det bokstaveligtalt der inne! Må være samme farge, for da solen gikk ned og taklyset var skrudd av var det fortsatt lys der inne 😂😂😂

    3. Av erfaring så blir rosafargen litt dempet når du får inn møbler og leker på rommet. Her varte rosafargen til jentungen ble 8,5 år. Da malte vi rommet på nytt i fargen sjøgrønn.
      Vær forberedt på at etter rosafasen kommer ofte en lillafase

    4. Jentungen på 4 her i huset har også ROSA rom 😁 Tror fargen het tryllestøv. Men jeg malte den bare på to vegger. Likevel ser hele rommet rosa ut 😂 meen, jeg elsker rosa sjæl, så det går fint 😊😊✌🏼

    5. Hahah! Minner meg om då eg fekk velge ut farge til romet mitt i en alder av 10! Ser ut som akkurat same farge, og meda vi mala lyste det rosa ut på snøen.. Då eg var 14 og fekkk nytt soverom vart eine veggen på romet i same farge, så ikkje gitt at fasa går over med det første🙈

    6. Jeg jobbet flere år i en malebutikk, og det skjer ca 1 gang om dagen at et barn får velge farge selv. Jeg har i 9 av 10 tilfeller klart å få overbevist de små om at det kanskje kan bli litt mye, men at det er kjeeempekult med rosa vinduskarmer og en rosa hylle. Mange takknemlige foreldreblikk når de slapp knallrosa eller neongrønt soverom til minsten. Haha

    7. 🙂 Husk at du skal ha ting inn på rommet(seng, kommode, bokhylle, skap, skrivebord eller lignendesom skygger for noe av rosafargen.

    8. Hihi ja nå har du like fancy farger på veggen som meg. Haha. Jeg har skyblue i stua og lys lilla på soverommet. Ønsker meg mingrønn i gangen. Da vi flyttet inn for 3 og et halvt år siden var ALT furu. Haha. Jeg takler ikke furumøbler engang. Haha. Elsker fargen på veggene dine. 🙂

    9. Jeg fikk samme rosafargen på rommet mitt da jeg var lita! Jeg hadde det fineste rommet av alle jeg kjente og viste det stolt frem til alle som kom på besøk! Tok endel år før det rosa måtte vekk. Og inn kom…. En mellomting av rosa og lilla 😂 Det er heldigvis bare maling, som kan males over senere 👍

    10. Gøy å få velge sjøl!😍 Jeg hadde samme opplevelse med at det lyste litt mot oss. Men med møbler ble det bra. Nå har mine jenter en vegg rosa og tre grå da. Det er et alternativ for å roe den ned dersom noen av dere blir lei😅 Medbestemmelse er viktig, er jo bare et rom. Viktigste er at jenta liker det. Sikkert stolt😘

    11. eg vet ikkje om det er verre eller bedre at eg selv fikk velge på mitt rom. Den gang sku alt være brunt og orange. 2 vegger orange og 2 vegger kvit tapet med brune hjerter. Etageseng i brun og kvit med orange sofa nede……du kan tro eg var fornøyd…følte meg så stilig.i dag hadde dette havnet på museum 😀

    12. Tror det blir veldig bra når møbler, gardiner, leker etc kommer på plass. Tipper eieren av rommet er veldig stolt og fornøyd. Jentene mine har to rosa vegger på rommene sine og er fornøyde med det😊 Far i huset var ikke enig når mora lot jentene bestemme farge selv 😂

    13. Herlig! Her flytter vi snart inn i nytt hus og frøkna får da ROSA rom. Det er og så rosa at det lyser rosa ut i gangen og gulvet som er eikebrunt har også rosaskjær i seg 🙈 Men hun som skal bo der er superfornøyd ❤️❤️

    14. Alle er jo forskjellige, men jeg kan “trøste” deg med at det ikke er sikkert at det går over med det første. Vi har ei datter som alltid har vært glad i rosa, helt fra hun kunne ytre noe som helst om yndlingsfarge eller farge på klær. Og nå går hun i 9. klasse, bruker nesten bare babyrosa klær og har allerede planlagt pynt til konfirmasjonen sin til neste år, i rosa 🙂

    15. Hold deg fast: naboen min hadde den fargen på utsiden av huset hele oppveksten min! Der fikk ikke datra i huset velge farge til rommet sitt, men til huset 😂😂 alle visste hvertfall hvor de bodde, de i rosahuset 😉

    16. Jeg fikk endelig den knall rosa veggen jeg ønsket meg i en alder av 16 år. Det kjipeste med å flytte ut fire år senere var at jeg ikke kunne ta med meg veggen, men jeg hadde malt en stol i samme farge, og den har jeg fortsatt. Samboeren syns ikke den er så fin men.
      Mamma og pappa solgte huset, og jenta som skulle ha det rommet skulle beholde den rosa fargen. Fargen min var bittelitt mørkere, men det lyste under døra av den og 😂

    17. Ehmm… Du vet den rosa veggen i Los Angeles et eller annet sted, hvor alle går klin kokos bananas med kameraene sine? Den har du herved hjemme i huset ditt 🙂 Penger spart, mange fine bilder der!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg