Skulle vært snekker

Endelig! Nesten så jeg må klype meg litt i armen, for i dag var det for første gang et skikkelig gjennombrudd i familien Klonks oppussingsføljetong!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

For nå syns jeg helt ærlig vi har stampet lenge. Vi har revet skap, vi har oppdaget hull i vegger, og manglende gulv. Vi har knotet med fargevalg til veggene, vi har fått luftbobler under veggfornyeren på et av barnerommene, og ting har generelt gått i et forbasket snegletempo.

Det har vært slitsomt å ha dette hengende over seg når vi har følt vi har trengt hjelp for å komme videre, men i dag løsnet det endelig. Og det uten svigers på besøk – det skjedde utrolig nok da Peter og jeg skulle legge gulv!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

For jeg har aldri lagt gulv før, og hadde ikke den fjerneste anelse om hvor gøy det var! Jeg visste jo ikke at det var lett, og ikke hvor artig det var å holde på underveis. 

Hadde noen fortalt meg at det er litt som å spille tetris – med bare de røde lange på rad og rekke, ville jeg testet det ut for lenge siden 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kjekt med litt hjelp fra en småtass også 😉
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Den stilen..
 

Så nå er jeg så lettet. Petrus og jeg har pusset opp vårt første rom, (med bare litt sagehjelp av pappa på slutten!) – og det ble skikkelig bra! Den mestringsfølelsen skal man jammen ikke kimse av altså.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Problemet er bare at nå har jeg selvfølgelig lyst til å legge nytt gulv i hele huset.. 🙊
 

/ God fredag 

23 kommentarer
    1. Så flinke dere er! Riktig fint blir det 🙂
      Jeg så en snap der du antydet at dere har malt over fargen på rommet til jenta deres? Eller husker jeg feil? Ble fargen vanskelig å leve med?

    2. Veldig uenig med Line – ja til samme farge på lister langs gulv, vinduer/dører og tak:) Nytt gulv gjør seg jo så veldig! Rommene får et skikkelig løft! Gøy å følge med på oppussingen deres!

    3. Fikk helt sjokk da jeg så det øverste bildet- gjenskinnet i brillene dine gjør at det ser ut som du sjeler mye mer enn du egentlig gjør😂 Må bare se på det om og om igjen😅 Jeg ville også legge om gulvene i hele huset da vi begynte med oppussingen i sommer, men gud hvor lei jeg er oppussing nå- det blir neste sommer istedet😃 Alt bare baller på seg med gamle hus, men det blir jo sååå fint til slutt😍

    4. Haha! Jeg sjeler jo faktisk veldig, men stort sett bare når jeg ser til den ene sida 😉 Nei, gulvene får vente hos oss og – viktig å bo seg inn litt også! Lykke til med resten av oppussingen etterhvert 😉

    5. Line Henriksen: FULLSTENDIG feil. Hvite lister gir et langt penere uttrykk, og det ser mye mer eksklusivt ut. Jeg anbefaler alltid det til mine kunder og får gode tilbakemeldinger hver eneste gang. Hilsen kundekonsulent på byggevarer.

    6. Det blir SÅ fint! Jeg er midt i et lite prosjekt her hjemme selv også, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok bare til å vente til noen kan ordne alt for meg.. Haha!

    7. Jeg er også veldig nysgjerrig på navn på malingen på veggen og gulvet dere legger? Ble så fint 🙂 Men du har kanskje ikke lyst til å dele siden du ikke har svart de andre? :/ Synes uansett dere gjør en imponerende jobb ved å gjøre det meste selv, tommel opp!!

    8. Hohoy, ligger litt bakpå i kommentarfeltet her bare – klart jeg skal svare! 😉 Fargen på veggen er “Evening green” fra Jotun – gulvet må jeg sjekke, jeg husker ikke navnet i farta. Men jeg kjøpte det på Coop bygg, var mest opptatt av at det skulle matche flisene i gangen.. Haha 😉

    9. Så flinke 😀 Har akkurat lagt gulv selv, eller nei det er 6mnd siden, meeen poenget var, det går jo, som du sier, så overraskende fort 🙂

    10. så fint det ble!:) Jeg la gulv for aller første gang selv for et lite år siden:) Ikke så vanskelig når man først får dreisen på det. Bare synd at man ofte er i mål når man synes man har fått teken;)

    11. Dette ser veldig ut som gulvet vi legger hjemme nå. Romantisk eik, kan det stemme?:-)
      Gå for hvite lister du! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg