Fire hele år ❤️

De første årene som mamma tenkte jeg at det bare var fordi jeg fremdeles var så fersk i gamet, at jeg ble så mimrete hver gang barna mine har bursdag. Men nå vet jeg bedre: Jeg kommer til å være mimrete for resten av livet ❤

Og mimringen på bursdager er en salig miks av tanker rundt gravidmagen, fødselen, smertene, panikken, gleden, og den enorme kjærligheten. Den magiske følelsen av å gå fra å være et par på to, til å bli tre – og fra å være en familie på tre, til å bli fire.

For det er jammen ikke mye som topper en fødsel – både på godt og vondt. Tenk å få oppleve så mange følelser på én dag! Det er jo en grunn til at bildet av meg som fersk tobarnsmor har blitt et av mine favorittbilder:


Kinda sums it up..
 

Og i dag har det vært bursdag. I dag feirer minsten fire år! Fire år med så mye glede, latter, empati, underholdning og kos. Noen bekymringer også så klart, men det hører med til det å være mamma.

Og jeg elsker det. Elsker å være tobarnsmor, elsker å ha fått én av hver, elsker å se hvordan to relativt likt oppdratte unger kan bli så ufattelig forskjellige. Elsker å omfavne alle ulikhetene, løse ting på forskjellige måter, kose og klemme litt her, og kose og klemme litt der.

“Nå skjønner jeg hva som skjer”, sa Peter til meg her om dagen. “For nå tror jeg vi har nådd den tida der folk tenker: Tja – vi skulle ikke bare gått for en til?”

Sånt sier kun en mann som har fått søvnen sin tilbake 😉 Men så hjelper det jo også at trassalderen er forduftet (bank i bordet), at det skravles og lekes, at det gråtes minimalt og at det gode humøret er på stell.

Og det å fylle fire år er ufattelig. Ufattelig lite og så ufattelig stort. Gratulerer med dagen, jenta vår ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ 🎉🎂🎈

3 kommentarer
    1. Gutta våre nærmer seg 30 år, og jeg har den mimregreia du beskriver enda, og jeg tror som deg – det vil alltid være slik.
      Gratulerer så mye med tulla deres🎉
      Klem fra en som husker denne dagen for fire år siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg