Utpakking, sjampo i håret og elektriker på døra

I dag har Peter vært i Bergen, og via hans Snapstory fikk jeg se blå himmel og sollys. Først da gikk det opp for meg hvor værsyk jeg er akkurat nå! Hvor mange dager på rad med grått vær har vi hatt i Vestfold nå egentlig – jeg har i alle fall gått ut av tellinga for lenge siden.

Men inne skinner heldigvis lyspærene, bortsett fra yndlingslampen min som gikk i gulvet og knuste i går. Man må regne med litt svinn i flytteprosessen, som Peter sier 🙁

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sukk.
 

Sånn bortsett fra det, begynner ting så smått å komme på plass i nytt hus nå. Det er selvfølgelig ørten pørten pappesker som ikke er pakket ut enda (og som kanskje aldri vil bli det heller, skal jeg tro det jeg leser i kommentarfeltet, hehe), men alle kjøkkentingene har omsider funnet sin plass i skap og skuffer. Og det er jo en herlig start!

Trappa ned til kjelleren er konstant skitten, for prosjekt vaskerom ruller og går som aldri før. I dag var jeg sikker på at det ikke kom til å skje noe, men plutselig hørte jeg det banke kraftig på døra akkurat da jeg hadde sjamponert inn håret skikkelig i dusjen i morges. Den stakkars elektrikeren spurte om han hadde kommet til rett hus, det er sikkert ikke hver dag folk lukker opp med et håndkle rundt livet og sjampo rennende på alle kanter.

Men den trivelige karen fikk lagt varmekablene sine han, så nå er rommet fiks ferdig klart til støpebilen dukker opp til uka! (Tror kanskje jeg skrev i forrige uke at vi var klare for støpebilen, men jeg hadde i kaoset glemt at vi skulle ha varmekabler シ)

Det er utrolig moro å følge med på prosessen, se hva som må gjøres når – og hvilke håndverkere som dukker opp til hvilke tider. Og ikke minst er det vanvittig fint å ha en byggmester som holder i trådene og styrer prosessen – og svarer på alle våre (håpløse) spørsmål underveis. Utrolig takknemlig for flinke fagfolk!

Nå er vi sånn cirka i mål med valg av fliser og vegger og vaskerom-løsning også, og akkurat som forventet har dette vært litt av en opplevelse for frøken Beslutningsvegring! Peter og jeg er i tillegg sånn passe samkjørte når det gjelder ønsket sluttresultat, så vi må møtes litt på halvveien. Men det gjør jo prosessen ekstra spennende, for å si det sånn 😉

Mer om prosjekt vaskerom, flisevalg og diverse, kommer.

Jeg må bare pakke ut av noen flere pappesker først シ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ God fredag 🌸

4 kommentarer
    1. Fin innlegg du hadde der,vil du se mitt innlegg og diktsamlinga min😊 hjerne følg bloggen😊 Du er sterk dame hjerne se på min blogg og kommentere noe😊

    2. Jeg er også sååååå værsyk. Jeg flyttet fra Bergen for å slippe elendig vær hver høst, men i år har den jammen kommet til Oslo også dessverre.

    3. Takk for tips, men har allerede kjøpt tre skjermer de siste seks årene 😀 Så nå er vel spørsmålet hvor dyr den lampa skal bli før jeg gir opp, haha 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg